Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Burenoverlast ervaringen

Hier praten we fijn verder over het wee van vervelende buren!!! Her is hier weer vrijdag maar de hond van HardCoreHarry is overleden dus verwacht ik geen feesten en partijen zoals zijn normale vrijmibo. Hij is behoorlijk van slag hoorde ik


Suish schreef op 22-11-2021 om 14:50:

Klopt, quads mogen niet over de weg.

Kan jij zien of er bij je bovenburen lucht brandt, noas? Mij lukt dat niet.

Ik ga verhuizen van een appartement naar een woonhuis maar ben bang dat ik daar ook overlast zal hebben.

Onze deuren zitten vlak naast elkaar en ze heeft vaak het licht in de gang aan. En aangezien die deuren glas in het midden hebben zie ik dat vanuit m'n gang

noas_1993 schreef op 21-11-2021 om 09:24:

Ik heb vannacht amper een oog dicht gedaan..

Mijn bovenbuurvrouw had weer eens vriendinnen op bezoek, zeker tot 00.00 uur.
Ik zag de bui al hangen, want toen ik naar bed ging brandde er bij haar nog licht. Nu heb ik altijd oordoppen in en in deze tijd van het raar mijn raam dicht als ik ga slapen, toch hoorde ik op een gegeven moment een hoop gelach. Komt dat van buiten of is het zó gehorig is wat ik dacht.

Bleek dat mijn ventilatierooster openstond, waarschijnlijk stond haar raam ook open en hoorde ik het daarom zo goed.

Mijn slaapkamer zit onder haar woonkamer, wat ik nog steeds een vreemde constructie vind.

Maar nu het vervelende: om 23.30 ging tot 2 keer toe de bel. Geen idee wie het was, want aangezien ik alleen ben ga ik echt niet open doen. Maar mochten zij het zijn geweest (misschien dronken) vind ik dat wel zo aso..
Wat ik nog wel even dacht; misschien is er iets van hun in mijn tuin gevallen? Maar dan bel je toch niet gelijk aan!
Er lag niks vanochtend.

Vervelend zeg! Heb je geen deurspionnetje of ring deurbel camera?. Zou wel handig zijn als dit vaker gebeurt.

Sunshinee schreef op 22-11-2021 om 18:46:

[..]

Vervelend zeg! Heb je geen deurspionnetje of ring deurbel camera?. Zou wel handig zijn als dit vaker gebeurt.

Beide niet. En aangezien we dus dat glas in de deur hebben (geen idee hoe je dat noemt) kan ik dus niet stiekem gluren.
Ik ga er vanuit dat het niet weer gebeurt

Plaatje plakken lukt niet, maar hier een voorbeeld wat ik bedoel:

Silvit blank 4 mmis een figuurglassoort die zich kenmerkt met een patroon van grove en diepe lijnen die in een vrij en verticaal patroon in het glas zijn gewalst. De lijnen liggen dicht tegen elkaar waardoor er geen vlakke stukken zijn. Door dit patroon komt er wel licht door het heldere glas heen maar zie je geen details en slechts contouren.

noas_1993 schreef op 22-11-2021 om 20:15:

[..]

Beide niet. En aangezien we dus dat glas in de deur hebben (geen idee hoe je dat noemt) kan ik dus niet stiekem gluren.
Ik ga er vanuit dat het niet weer gebeurt

Plaatje plakken lukt niet, maar hier een voorbeeld wat ik bedoel:

Silvit blank 4 mmis een figuurglassoort die zich kenmerkt met een patroon van grove en diepe lijnen die in een vrij en verticaal patroon in het glas zijn gewalst. De lijnen liggen dicht tegen elkaar waardoor er geen vlakke stukken zijn. Door dit patroon komt er wel licht door het heldere glas heen maar zie je geen details en slechts contouren.

Aha,ik snap je.

Ja dan word het lastig idd...

Pff,

Hier is er ook weer een buurman bezig met zijn kutbass..
Ondanks dat het best wel meevalt nu hoor je af en toe wel het gebonk, ik krijg er letterlijk buikpijn van.. (ik wil gewoon rust)

Hopelijk blijft het hierbij en is het hierna weer een lange tijd stil

*sarcasme aan* Weet je wat pas leuk is? Een (amateur) dj in de straat.  *sarcasme uit*

de buren hebben hier weer lekker de muziek aan op standje levensgevaarlijk. Ik haat echt mijn buren!!

De buurman die echt 24-7 overlast veroorzaakt is momenteel ‘rustig’ maar hoest echt de heeeeeeeele dag en nacht met zo’n intense kokhals roggel. Ik ben het zo beu he… alles wat hij doet moet met een hels kabaal.

Er zit notabene een verdieping tussen en ik hoor hem al 5 jaar lang dag en nacht. Ik hoor mijn eigen directe naaste en beneden buren niet eens zó heftig als hem. Zijn directe naaste, boven en onder buren hebben het nog zwaarder te verduren. Maar ik snap gewoon niet hoe iemand zo’n lawaai kan produceren. En dan zelfs met hoesten gewoon. Ik ben het echt zo zat, had ik dat al gezegd?  
Alles aan die man ben ik zat. 

Mayosate schreef op 18-12-2021 om 21:21:

De buurman die echt 24-7 overlast veroorzaakt is momenteel ‘rustig’ maar hoest echt de heeeeeeeele dag en nacht met zo’n intense kokhals roggel. Ik ben het zo beu he… alles wat hij doet moet met een hels kabaal.

Er zit notabene een verdieping tussen en ik hoor hem al 5 jaar lang dag en nacht. Ik hoor mijn eigen directe naaste en beneden buren niet eens zó heftig als hem. Zijn directe naaste, boven en onder buren hebben het nog zwaarder te verduren. Maar ik snap gewoon niet hoe iemand zo’n lawaai kan produceren. En dan zelfs met hoesten gewoon. Ik ben het echt zo zat, had ik dat al gezegd?
Alles aan die man ben ik zat.

Oh wat vreselijk zeg! Kun je niet samen met de onder buren actie ondernemen bv een melding maken bij een wijkagent of woningstichting?

Sunshinee schreef op 18-12-2021 om 22:35:

[..]

Oh wat vreselijk zeg! Kun je niet samen met de onder buren actie ondernemen bv een melding maken bij een wijkagent of woningstichting?

Zijn we al 5 jaar mee bezig… 


we hebben eerder deze maand wel goed nieuws gehad, als we door blijven klagen kan de woningbouw hopelijk over 6 maanden bij de rechter ontbinding van het contract aanvragen voor hem en hem er uit zetten. Maar goed, heeft wel 5 jaar lang elke week 2-3 keer de politie voor op de stoe moeten staan en wij als buren echt elke dag een klacht mailen… 

Wat vreselijk MayoSate!!  Ik hoop dat voor jullie het einde in zicht is.

Ik woon sinds kort in een flat. Ik was expres op de bovenste gaan wonen omdat ik altijd geleerd heb dat als je de bovenste bent je minder last hebt van je buren.
Mijn directe buren (Beide zijkanten en de onderbuuf) zijn prima. En heb de WB al gemaild over dat geluid. Ik heb er niet echt last van maar ik vrees de dag dat ze vertrekt en er nieuwe mensen in komen. Ik hoor letterlijk alles. Wanneer ze bezoek heeft, dat ze RTL nieuws kijkt, als de thuiszorg vertelt dat het zo vreselijk is dat ze in het ziekenhuis had gelegen.. Enzenz.
Dus hoop ik dat er een rustig iemand zonder kinderen in komt te wonen.

Maar gisteravond had een andere buur in het flat een feestje. Geen idee waar vandaan. Geschreeuw, muziek. Heel vervelend!
Dus temeer reden voor zorg als de onderbuuf vertrekt om welke reden dan ook.

Mayosate schreef op 19-12-2021 om 09:11:

[..]

Zijn we al 5 jaar mee bezig…


we hebben eerder deze maand wel goed nieuws gehad, als we door blijven klagen kan de woningbouw hopelijk over 6 maanden bij de rechter ontbinding van het contract aanvragen voor hem en hem er uit zetten. Maar goed, heeft wel 5 jaar lang elke week 2-3 keer de politie voor op de stoe moeten staan en wij als buren echt elke dag een klacht mailen…

Jeetje dat het al 5 jaar moet duren zeg,vreselijk! Veel klagen dus de komende tijd!

Sunshinee schreef op 19-12-2021 om 11:13:

[..]

Jeetje dat het al 5 jaar moet duren zeg,vreselijk! Veel klagen dus de komende tijd!

Ja we sturen nu echt dagelijks mails met klachten. Hoe meer mails hoe beter zei de woningbouwvereniging. Maar  dat het al 5 jaar duurt heeft wel een reden. Althans voor mij duurt het 5 jaar, voor m’n andere buren inmiddels al 13 jaar (zolang woont hij er al) 

Maar ivm herkenbaarheid durf ik die reden niet zo maar hier neer te gooien. PB mag altijd bij nieuwsgierigheid 

Foutje
Mayosate schreef op 19-12-2021 om 13:38:

[..]

Ja we sturen nu echt dagelijks mails met klachten. Hoe meer mails hoe beter zei de woningbouwvereniging. Maar dat het al 5 jaar duurt heeft wel een reden. Althans voor mij duurt het 5 jaar, voor m’n andere buren inmiddels al 13 jaar (zolang woont hij er al)

Maar ivm herkenbaarheid durf ik die reden niet zo maar hier neer te gooien. PB mag altijd bij nieuwsgierigheid

Voor de andere buren al 13 jaar!? Wow,ik had allang een poging tot verhuizing gedaan. Maar in deze woningmarkt is dat niet meer zo makkelijk natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.