Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Burenoverlast ervaringen

Hier praten we fijn verder over het wee van vervelende buren!!! Her is hier weer vrijdag maar de hond van HardCoreHarry is overleden dus verwacht ik geen feesten en partijen zoals zijn normale vrijmibo. Hij is behoorlijk van slag hoorde ik


Sunshinee schreef op 17-10-2021 om 21:01:

Het huurhuis van onze irritante buren staat online bij de woningstichting. Ben benieuwd wat voor type buren we naast ons krijgen.

Irritante buren vertrekken dus?
Laten we hopen dat je er leukere buren voor terugkrijgt!

Regendrup. schreef op 18-10-2021 om 09:48:

[..]

Irritante buren vertrekken dus?
Laten we hopen dat je er leukere buren voor terugkrijgt!

Goddank wel, ze draaien de knetter harde wasmachine op de meest idiote tijden (gehorige huizen) hun kat deed bijna elke zomeravond wel een poging om via onze achterdeur naar binnen te glippen terwijl ik die de deur open had voor verkoeling en ga zo maar door. Begrip was er nooit.

Ik heb me deze zomer wel vermaakt met mijn buurvrouw. Ze woont hier pas en is psycholoog. Door corona werkte ze thuis en deed dan telefonische consulten vanuit haar tuin. Zo dom en niet professioneel want ik kon alles horen. Mijn zoon en ik hebben ons rot gelachen wat voor een grote onzin er soms uit kwam. Daar moeten mensen dan nog voor betalen ook. Zo zei ze vaak tegen mensen dat ze te veel luisterden naar hun innerlijke slaaf haha en meer van dat soort onzin. Maar om ontopic te blijven ze heeft 3 vervelende kinderen die ze niet aan kan en ze gilt 's nachts ook tegen de kinderen als ze niet willen slapen zodat wij er ook wakker van worden en zij verdient haar geld dan met andere mensen advies te geven over de opvoeding van kinderen. Ze is kinder en jeugdpsycholoog en ze bakt er zelf niks van.

Ik heb bijna de hele dag oortjes in, maar bij het weggaan vanochtend hoorde ik zo'n zware boor (klopboor geloof ik) dan sta ik al gelijk op scherp..
Bleek dat het bij de buren was 2 huizen verderop. Ik vermoed dat ze een nieuwe badkamer krijgen, want toen ik vanavond thuis kwam stond er een dixie.
En ondanks dat ik die oortjes in heb schiet ik toch in een soort stress.
Kan nu al niet wachten tot het klaar is.

Ze hebben ook niks laten weten..

noas_1993 schreef op 19-10-2021 om 20:46:

Ik heb bijna de hele dag oortjes in, maar bij het weggaan vanochtend hoorde ik zo'n zware boor (klopboor geloof ik) dan sta ik al gelijk op scherp..
Bleek dat het bij de buren was 2 huizen verderop. Ik vermoed dat ze een nieuwe badkamer krijgen, want toen ik vanavond thuis kwam stond er een dixie.
En ondanks dat ik die oortjes in heb schiet ik toch in een soort stress.
Kan nu al niet wachten tot het klaar is.

Ze hebben ook niks laten weten..

Je kunt ze ook vragen hoe lang het gaat duren, omdat jij het toch wel erg hoort.

Hier in de straat was er dit weekend een sweet 16 party. Het kind had netjes een briefje in de brievenbus gedaan met waarschuwing. Ze schreef dat de muziek goed hoorbaar was tot 01u. 
Ik dacht nog: 'Wat lief een briefje van een buurmeisje dat 25 huizen verop in de straat woont. Zo hard kan het toch niet zijn.' 

Nou zo hard was het dus wel! Wij, die echt 25 huizen verop wonen werden weggedreund in ons bed. De muziek stond zo hard dat we alles konden meezingen. De tienermeisjes hebben ook de hele avond meegezongen, (de dj deed dan even de muziek zachter en dan hoorde je de kinderen meegillen).

Ik heb om 23u de politie gebeld, ik vond het niet meer kunnen. (Wij hebben ook een baby, die ook niet kon slapen van de herrie) en ik snap dat het meisje een feestje geeft. Ben zelf ook jong geweest. Maar dit was gewoon veel te hard. 
Politie is overigens niet geweest en om 01.15u was de muziek uit! 

Ik gun iedereen zijn feestje, maar niet de hele buurt hoeft mee te kunnen genieten (vooral niet als je 25 huizen verop woont) 

IceTea schreef op 20-10-2021 om 11:51:

Hier in de straat was er dit weekend een sweet 16 party. Het kind had netjes een briefje in de brievenbus gedaan met waarschuwing. Ze schreef dat de muziek goed hoorbaar was tot 01u.
Ik dacht nog: 'Wat lief een briefje van een buurmeisje dat 25 huizen verop in de straat woont. Zo hard kan het toch niet zijn.'

Nou zo hard was het dus wel! Wij, die echt 25 huizen verop wonen werden weggedreund in ons bed. De muziek stond zo hard dat we alles konden meezingen. De tienermeisjes hebben ook de hele avond meegezongen, (de dj deed dan even de muziek zachter en dan hoorde je de kinderen meegillen).

Ik heb om 23u de politie gebeld, ik vond het niet meer kunnen. (Wij hebben ook een baby, die ook niet kon slapen van de herrie) en ik snap dat het meisje een feestje geeft. Ben zelf ook jong geweest. Maar dit was gewoon veel te hard.
Politie is overigens niet geweest en om 01.15u was de muziek uit!

Ik gun iedereen zijn feestje, maar niet de hele buurt hoeft mee te kunnen genieten (vooral niet als je 25 huizen verop woont)

Jeetje daar ben je dan mooi klaar mee waarom kwam de politie niet langs?

Sunshinee schreef op 20-10-2021 om 16:11:

[..]

Jeetje daar ben je dan mooi klaar mee waarom kwam de politie niet langs?

Te druk.. 

IceTea schreef op 20-10-2021 om 17:25:

[..]

Te druk..

Nou lekker dan. Je zal overvallen worden. "Nee sorry mevrouw te druk. En de groeten aan de overvaller hè. Fijne avond"

watertoren schreef op 18-10-2021 om 12:57:

Ik heb me deze zomer wel vermaakt met mijn buurvrouw. Ze woont hier pas en is psycholoog. Door corona werkte ze thuis en deed dan telefonische consulten vanuit haar tuin. Zo dom en niet professioneel want ik kon alles horen. Mijn zoon en ik hebben ons rot gelachen wat voor een grote onzin er soms uit kwam. Daar moeten mensen dan nog voor betalen ook. Zo zei ze vaak tegen mensen dat ze te veel luisterden naar hun innerlijke slaaf haha en meer van dat soort onzin. Maar om ontopic te blijven ze heeft 3 vervelende kinderen die ze niet aan kan en ze gilt 's nachts ook tegen de kinderen als ze niet willen slapen zodat wij er ook wakker van worden en zij verdient haar geld dan met andere mensen advies te geven over de opvoeding van kinderen. Ze is kinder en jeugdpsycholoog en ze bakt er zelf niks van.

Bij de loodgieter thuis lekt de kraan. Zo is dat nu eenmaal. ‘s Nachts ben ik ook niet op mn best. Maar wel jammer voor haar (en voor jou) - en vooral voor de kinderen.
En die innerlijke slaaf - bedoelde ze misschien en slavendrijver? Daar kan ik me iets bij voorstellen.

PinkFlower schreef op 20-10-2021 om 17:33:

[..]

Nou lekker dan. Je zal overvallen worden. "Nee sorry mevrouw te druk. En de groeten aan de overvaller hè. Fijne avond"

Met zulk soort dingen zijn ze dus te druk. Dan heeft een feestje geen prioriteit helaas. Maar daar kan de politie niks aan doen natuurlijk. Dat hangt weer samen met de bezuinigingen en het tekort aan agenten.

Irregular_Choice schreef op 20-10-2021 om 20:40:

[..]

Met zulk soort dingen zijn ze dus te druk. Dan heeft een feestje geen prioriteit helaas. Maar daar kan de politie niks aan doen natuurlijk. Dat hangt weer samen met de bezuinigingen en het tekort aan agenten.

Dat ze niet meteen komen ok, maar om nou helemaal te negeren vind ik niet kunnen. Hier rijden altijd een of meerdere wagen rond, die maken dan hun ronde via het adres van de klacht. 

Naja het is zoals het is. Als ik geen kleintje had gehad had ik ook nooit de pliesie gebeld. 

We horen echt nooit wat hier, dus die ene keer is ook geen ramp.

Volgende keer (als het ooit weer gebeurd) dan bel ik 20x.

Ben trouwens benieuwd of al die tieners wel voldoende afstand hebben gehouden/gevaccineerd zijn. 

Ik weet niet maar.. Ze hebben je gewaarschuwd dat het tot 01.00 kon duren (dit klopte ook). Dit komt 1 x per jaar voor waarschijnlijk. Als je geen baby had (niet hun probleem) had je niet gebeld zeg je..Als dit nu standaard iedere week was, logisch dat je politie belt. Maar voor 1 (aangekondigde) keer? Had ik niet gedaan.. Ik snap dat het vervelend is en het voor iedereen anders is maar ik had het tot in ieder geval dat tijdstip afgewacht 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.