Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Burenoverlast ervaringen

Hier praten we fijn verder over het wee van vervelende buren!!! Her is hier weer vrijdag maar de hond van HardCoreHarry is overleden dus verwacht ik geen feesten en partijen zoals zijn normale vrijmibo. Hij is behoorlijk van slag hoorde ik


Wat lees ik vreselijke verhalen. Het lijkt me heel naar, als je eigen huis/tuin niet als je eigen veilige plekje voelt. 
Ik vind het al heel irritant als buren 's avonds laat of 's nachts uitgebreid bij de voordeur afscheid van elkaar gaan nemen. Doe dat lekker binnen, loop naar je auto of fiets en ga.

kunnen wij niet met z'n alle in een straat gaan wonen. Dan hebben we het lekker rustig. 

Pands schreef op 05-09-2021 om 13:21:

kunnen wij niet met z'n alle in een straat gaan wonen. Dan hebben we het lekker rustig.

Goed idee,ik stem voor! 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

05-09-2021 om 14:04

Wat vreselijk naar wat ik allemaal lees. Je thuis is toch waar je tot rust moet komen! 

Pands schreef op 05-09-2021 om 13:21:

kunnen wij niet met z'n alle in een straat gaan wonen. Dan hebben we het lekker rustig.

Aan de ene kant klinkt dat leuk, lekker rustig. Maar aan de andere kant ben ik bang dat mijn vorige buurvrouw dan ook in die straat wil wonen, want lekker rustig. Haar idee van rekening houden met elkaar was een soort terreur van haar kant. Overal afspraken over willen maken, hoe laat de wasmachine aan mocht in onze gehorige huizen, na 20.00 geen stofzuiger meer aan, 3 dagen van tevoren melden dat we gingen barbecueën, geen was buiten op zondag en bij nader inzien waren dat geen afspraken maar door haar opgelegde regels waar we ons aan moesten houden en ze kwam ook handhaven als ik eens een glas liet vallen om 21.00 uur en tegen de regels in toch de stofzuiger pakte stond ze om 21.03 aan de voordeur om te vertellen dat de afspraak toch anders was.

Het moet gezegd, van haar had ik geen overlast qua leefgeluiden, spelende kinderen of de barbecue. En toch was ik helemaal blij dat zij vertrok. Gewoon kunnen leven zonder altijd op mijn hoede te zijn dat ze weer kwam zeuren was zo fijn.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

05-09-2021 om 14:26

Pands schreef op 05-09-2021 om 13:21:

kunnen wij niet met z'n alle in een straat gaan wonen. Dan hebben we het lekker rustig.

 

Als dat zou kunnen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

05-09-2021 om 14:35

Eigenlijk zouden ze duidelijkere regels wat betreft (geluids)overlast in een huurcontract moeten vermelden, er staat nu een algemeen kopje geen overlast veroorzaken. Blijkbaar weten veel mensen niet wat overlast inhoudt. Zeker nu het voller en drukker is geworden in Nederland zou er best wat serieuzer met overlast omgegaan mogen worden. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

05-09-2021 om 14:36

Bakblik schreef op 05-09-2021 om 14:25:

[..]

Aan de ene kant klinkt dat leuk, lekker rustig. Maar aan de andere kant ben ik bang dat mijn vorige buurvrouw dan ook in die straat wil wonen, want lekker rustig. Haar idee van rekening houden met elkaar was een soort terreur van haar kant. Overal afspraken over willen maken, hoe laat de wasmachine aan mocht in onze gehorige huizen, na 20.00 geen stofzuiger meer aan, 3 dagen van tevoren melden dat we gingen barbecueën, geen was buiten op zondag en bij nader inzien waren dat geen afspraken maar door haar opgelegde regels waar we ons aan moesten houden en ze kwam ook handhaven als ik eens een glas liet vallen om 21.00 uur en tegen de regels in toch de stofzuiger pakte stond ze om 21.03 aan de voordeur om te vertellen dat de afspraak toch anders was.

Het moet gezegd, van haar had ik geen overlast qua leefgeluiden, spelende kinderen of de barbecue. En toch was ik helemaal blij dat zij vertrok. Gewoon kunnen leven zonder altijd op mijn hoede te zijn dat ze weer kwam zeuren was zo fijn.

Waarom geen was op zondag? 

Bakblik schreef op 05-09-2021 om 14:25:

[..]

Aan de ene kant klinkt dat leuk, lekker rustig. Maar aan de andere kant ben ik bang dat mijn vorige buurvrouw dan ook in die straat wil wonen, want lekker rustig. Haar idee van rekening houden met elkaar was een soort terreur van haar kant. Overal afspraken over willen maken, hoe laat de wasmachine aan mocht in onze gehorige huizen, na 20.00 geen stofzuiger meer aan, 3 dagen van tevoren melden dat we gingen barbecueën, geen was buiten op zondag en bij nader inzien waren dat geen afspraken maar door haar opgelegde regels waar we ons aan moesten houden en ze kwam ook handhaven als ik eens een glas liet vallen om 21.00 uur en tegen de regels in toch de stofzuiger pakte stond ze om 21.03 aan de voordeur om te vertellen dat de afspraak toch anders was.

Het moet gezegd, van haar had ik geen overlast qua leefgeluiden, spelende kinderen of de barbecue. En toch was ik helemaal blij dat zij vertrok. Gewoon kunnen leven zonder altijd op mijn hoede te zijn dat ze weer kwam zeuren was zo fijn.

Ik zou daar prima naast kunnen wonen. Lijkt me heerlijk als het na 8en gegarandeerd stil moet zijn. Ik heb ook een hekel aan barbecues en ik hang de was binnen op. 

Yolo schreef op 05-09-2021 om 14:35:

Eigenlijk zouden ze duidelijkere regels wat betreft (geluids)overlast in een huurcontract moeten vermelden, er staat nu een algemeen kopje geen overlast veroorzaken. Blijkbaar weten veel mensen niet wat overlast inhoudt. Zeker nu het voller en drukker is geworden in Nederland zou er best wat serieuzer met overlast omgegaan mogen worden.

Graag ook bij koophuizen. Dat vind ik echt het nadeel aan kopen, je kan niet eens klagen bij de verhuurder. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

05-09-2021 om 14:41

Suish schreef op 05-09-2021 om 14:40:

[..]

Graag ook bij koophuizen. Dat vind ik echt het nadeel aan kopen, je kan niet eens klagen bij de verhuurder.

Ja inderdaad ook bij koophuizen, maar hoe. Dan moet je gelijk gaan klagen bij de wijkagent/politie. 

Suish schreef op 05-09-2021 om 14:38:

[..]

Ik zou daar prima naast kunnen wonen. Lijkt me heerlijk als het na 8en gegarandeerd stil moet zijn. Ik heb ook een hekel aan barbecues en ik hang de was binnen op.

Nou ik kan nu al zeggen dat je van haar gillend gek zou worden. Ze stond van elk geluidje dat buiten de "afspraken" viel bijna gillend aan de voordeur dat we teveel geluid maakten. Alsof ik expres een bord kapot gooide.


Geen was op zondag, omdat dat wappert in de wind en zondag de enige dag was dat zij buiten kon zitten en rust wilde hebben. 

Nose schreef op 05-09-2021 om 14:36:

[..]

Waarom geen was op zondag?

Meestal een geloofskwestie. In het allereerste huisje waar ik woonde was ik de enige in het rijtje die niet zwaar gereformeerd was. En die buren kwamen ook 1 voor 1 klagen dat de was buiten hing op zondag of dat we op zondagochtend thuis kwamen na het stappen of dat we buiten zaten op zondag. 

Bakblik schreef op 05-09-2021 om 14:43:

[..]

Nou ik kan nu al zeggen dat je van haar gillend gek zou worden. Ze stond van elk geluidje dat buiten de "afspraken" viel bijna gillend aan de voordeur dat we teveel geluid maakten. Alsof ik expres een bord kapot gooide.


Geen was op zondag, omdat dat wappert in de wind en zondag de enige dag was dat zij buiten kon zitten en rust wilde hebben.

Niet?!?! 😂😂😂😂

Maar wat deed je dan? Hield je echt in alles rekening met haar? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

05-09-2021 om 14:48

Bakblik schreef op 05-09-2021 om 14:43:

[..]

Nou ik kan nu al zeggen dat je van haar gillend gek zou worden. Ze stond van elk geluidje dat buiten de "afspraken" viel bijna gillend aan de voordeur dat we teveel geluid maakten. Alsof ik expres een bord kapot gooide.


Geen was op zondag, omdat dat wappert in de wind en zondag de enige dag was dat zij buiten kon zitten en rust wilde hebben.

En bomen in de tuin? Stel je voor dat de bladeren wapperen in de wind.😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.