Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Burenoverlast ervaringen

Hier praten we fijn verder over het wee van vervelende buren!!! Her is hier weer vrijdag maar de hond van HardCoreHarry is overleden dus verwacht ik geen feesten en partijen zoals zijn normale vrijmibo. Hij is behoorlijk van slag hoorde ik


Sinds kort woont er naast mij een gescheiden vrouw met 3 heel erg drukke kinderen van 3, 5 en 7 jaar. Ze gillen, lopen keihard de trap op en neer en luisteren niet. Ze zijn ook tekens in mijn voortuin te vinden en dan zitten ze aan mijn planten. Als ik er iets van zeg doen ze het alsnog de andere dag weer. Ook heeft er al 1 met zijn fietsje tegen mijn auto gezeten en nu zit er een kras op. Gelukkig hebben ze coouderschap en zijn ze dit weekend weer bij hun vader. Ik geniet van de rust nu.

Gelukkig valt het hier wel mee met de burenoverlast. Er word veel geklust, want jaren '30 buurtje, dat hoort er een beetje bij. Buurman op de hoek is verslaafd aan de schuurmachine, volgens mij knapt hij meubels op of zo. Daar kan ik wel eens mal van worden. En er woont een jong stel een paar deuren verder, hebben grote honden die niet worden uitgelaten, maar mogen schijten op de tegels in hun tuin. Het schijnt dat ze een kennel willen gaan bouwen voor die beesten. Ik hoop het toch niet, vind die dieren al zielig genoeg zo.. De buren van het stel worden helemaal gek van ze, het stinkt, de dieren (en het jonge stel) zorgen voor overlast. Ook word daar wel eens geknokt.

Maar in vergelijking met de verhalen op het topic op Viva, valt het nog reuze mee. Onze directe buren zijn aardig, rustig en gezellig.

TVP  Geen verhalen, ik heb hele lieve en brave buren...

Inmiddels verhuisd en (nog) geen burenoverlast verhaal van dit huis. 

Het vorige kan ik een boek over schrijven.  Maar wellicht te herkenbaar dus ik kan niet teveel delen. Enige wat ik kan zeggen is dat die mensen bijna 24 uur per dag wakker waren. 

Tvp

Buren die elkaar dusdanig de tent uit vechten dat je regelmatig twijfelf of je VT moet inschakelen. Diezelfde buren hadden er ook een handje van om hun vuilnis stiekem in mijn grijze bak te gooien.. 

We gaan nu zelf verhuizen dus ik ben benieuwd wat we gaan aantreffen.

watertoren schreef op 09-07-2021 om 11:50:

Sinds kort woont er naast mij een gescheiden vrouw met 3 heel erg drukke kinderen van 3, 5 en 7 jaar. Ze gillen, lopen keihard de trap op en neer en luisteren niet. Ze zijn ook tekens in mijn voortuin te vinden en dan zitten ze aan mijn planten. Als ik er iets van zeg doen ze het alsnog de andere dag weer. Ook heeft er al 1 met zijn fietsje tegen mijn auto gezeten en nu zit er een kras op. Gelukkig hebben ze coouderschap en zijn ze dit weekend weer bij hun vader. Ik geniet van de rust nu.

tuinslang erop de volgende keer? (ja, als het warm is en niet de harde straal )

wij hebben het best ok in de buurt. 1 overijverige buurman, maar geen echte last van. 

we genieten vooral van de vogels hier in de buurt. we wonen pal aan een flink natuurgebied dus dat is mooi. 

mijn man heeft nu wel een enorme ergenis. sinds dit jaar zit er tussen die vogels een koppel scholeksters. Prachtige beesten. watervogels al hebben we geen water hier, maar ok. 

ze maken herrie! echt heeeeel hard. en je weet: als je je eenmaal aan iets ergert kun je er niks meer van hebben... dus als er weer een al schreeuwend overvliegt zie ik mijn man ineenkrimpen. arme man hihi

Wij wonen gelukkig in een rustige buurt (*afkloppen*). Alleen onze diecte buren hebben een vervelend hondje met zo'n heel irritant kuch blafje. Daar heb ik regelmatig niet van die aardige gedachten over. Ik kan sowieso niet zo goed tegen burengeluiden, maar dat vooral mijn probleem  

Heel wat geschreven in het topic op viva.

Nu we verhuisd zijn nog geen hele gekke dingen


onze directe buurvrouw heeft elke middag/avond/standaard haar muziek op standje 100 staan  klacht ingediend bij de woningstichting. Ook over haar onkruid dat de schutting onder door komt (onderhoud haar tuin nooit)

Sinds we verhuisd zijn geen overlast meer van buren.

In ons vorige huis de laatste jaren wel, we zijn blij dat we weg zijn.

Nog een week afzien. Dan hoop ik dat de verre buren zes weken naar hun vermoedelijk Oost-Europese vakantiehuis gaan, net zoals de elf jaar hiervoor. 

Prima hoor dat een zoon van zeventien een nieuwe brommer heeft en de oude opknapt voor zijn vijftien jarige broer maar het is mij een raadsel waarom ze dat mee doorgaan tot half drie in de nacht. 

Luide muziek aan en maar starten en gasgeven en met een beetje ongeluk schuiven er ook nog een sterk vrienden aan. Als de wind verkeerd staat waaien de benzinewalmen ook nog onze kant op als wij net zitten te eten. 

Verder woon ik hier gezellig hoor.  Heb inmiddels aan weerskanten fijne buren die goed rekening houden met andere mensen. Dat is wel eens anders geweest maar nu is het prima. 

Joe ik meld me ook weer! 

Inmiddels verhuisd het nu hele fijne buren. Maar hiervoor hadden we een moeder en zoon naast ons wonen. Joch was 14 en werd elk weekend en vaak ook doordeweeks alleen gelaten terwijl moeders naar d'r nieuwe vriend ging. De buurjongen brak het hele huis af. Keiharde muziek, trapleuningen werden letterlijk van de muur getrokken en shampoo flessen leeg gespoten in de keuken. En dan vonden ze het ook nog een keer heel grappig om brandende wc rollen bij ons over de schutting te gooien. Hij was gewoon compleet ontspoort omdat hij gewoon niet werd opgevoed. Enige wat moeders wist te zeggen: Ah ja, het zijn pubers he..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.