Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Bulk vlees in kerstpakket

Ik heb een kerstpakket gekregen, waarvan me niet is verteld dat die de koelkast in moest. Dat kon ook niet eens want ik woon 2 uur rijden van mijn werk af.

In het kerstpakket zit onder meer een bulk vlees (rundvlees) groter dan 2 vuisten. Er staat geen houdbaarheidsdatum op, en het is vacuum verpakt. 

Maar wat kan je eigenlijk met zo'n bulk vlees? En hoe weet je of die nog goed is?

Post hier jouw ideeën

Tuurlijk is dat nog goed, hier is over nagedacht. Het heeft echt niet de hele tijd in de koeling gelegen. Ik zou het aanbraden in een pan en dan laten garen in de oven.
Tenzij het raar ruikt.

Stoofvlees van maken.

wat je ermee kan? Stoofvlees maken natuurlijk. 

Is het misschien een voorgebraden rollade of een ham? Dat kan meestal geen kwaad als het even buiten de koelkast is. Dat er geen houdbaarheidsdatum op staat vind ik wel slecht.

Dat kan je nog prima eten. Wat je ermee kunt is afhankelijk van wat voor soort vlees het is. Dat staat vast ergens op de verpakking beschreven.

Kun je heel goed rollade van maken

Hemke schreef op 19-12-2025 om 22:16:

Kun je heel goed rollade van maken

Dat weet je echt niet als je niet weet wat voor vlees het is. 

Staat er echt helemaal niks op/zit er echt geen briefje bij wat voor vlees het is? Post anders even een foto, op het oog is er waarschijnlijk ook wel iets zinnigs over te zeggen. 

Ben ik de enige die het nogal onkies vindt om een homp vlees, of überhaupt vlees in een kerstpakket te stoppen? Met zo veel mensen die uit overtuiging geen vlees eten.. of is het een slagersconcern o.i.d.? 

Vind ik ook, maar er zijn ook bedrijven die pakketten geven die uitsluitend uit vlees bestaan, nog erger. Dus dit viel me in die zin nog mee..

Ik eet geen vlees, maar volgens de info op deze site moet ook vacuüm verpakt vlees in de koelkast of vriezer.

Rundvlees: Vers vacuüm verpakt rundvlees kan in de koelkast tot 5-6 weken bewaard worden.
De opslagtemperatuur speelt een cruciale rol bij de houdbaarheid van vacuüm verpakt vlees. Het is essentieel om het vlees bij de juiste temperatuur te bewaren om bederf te voorkomen. In de koelkast moet de temperatuur tussen de 0°C en 4°C liggen. Voor langdurige opslag is de vriezer ideaal, waar de temperatuur onder de -18°C moet zijn.
Hoe lang is vacuüm verpakt vlees houdbaar? - LeJean

Ik ben opeens heel blij met mijn sporttas met logoals kerstgeschenk, ik moet als vegetariër er niet aan denken een kerstpakket met een homp vlees te krijgen!  

Zorroo schreef op 19-12-2025 om 23:05:

Ben ik de enige die het nogal onkies vindt om een homp vlees, of überhaupt vlees in een kerstpakket te stoppen? Met zo veel mensen die uit overtuiging geen vlees eten.. of is het een slagersconcern o.i.d.?

Ik dacht dit ook meteen, ik zou er echt niet blij mee zijn

Zorroo schreef op 19-12-2025 om 23:05:

Onkies vind ik erg overdreven. In bijna elk kerstpakket zit alcohol, er zijn ook veel mensen die geen alcohol drinken en zelfs mensen die verslaafd zijn (geweest). En veel mensen hebben allergieën of intoleranties. Dan is elk kerstpakket "onkies".

Alcohol vind ik ook onkies, als je ziet hoeveel ellende dat met zich meebrengt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.