Huis, tuin en keuken
madee
01-05-2025 om 08:34
Boxspring matras, wie heeft een oplossing?
Wij slapen op een boxspring. Wat ik echter vervelend vind, is dat de toppers telkens verschuiven. Eerst hadden we er een tweepersoons topper op met een split i.v.m. in hoogte verstelbaar hoofd- en voeteneind maar dat beviel niet, vooral vanwege het ingewikkelde opmaken met zo’n gesplit hoeslaken. Maar ook omdat mijn hoofdeind naar buiten week. Nu wilde ik een stevigere topping en mijn man niet, dus hebben we twee 1-persoons toppings. Maar die schuiven dus ook. Is hier iemand met een goede oplossing?
Daglichtlamp
01-05-2025 om 08:49
Tja ik zou allereerst al geen combinatie gekocht hebben waar een matras alleen maar functioneert met een losse topper. Dus is die topper echt nodig? Of slapen jullie matrassen ook prima zonder?
Ginevra
01-05-2025 om 09:18
ik had jaren geleden ook zo’n bed met boxspring en topper. Vanwege gedoe is de topper er op zeker moment af gegaan en vanaf dat moment sliepen we op de matrassen. Ging prima. Het is me nog altijd niet duidelijk waarom die topper per se nodig is.
Schoondochter
01-05-2025 om 09:22
Wij hebben door schuiven van toppers en sowieso tegenvallen van de boxspring het hele ding de deur uit gedaan en een ouderwetse bed met twee losse matrassen gekocht. Eigenlijk is dat gewoon ideaal. Geen andere tips, sorry.
Broadway
01-05-2025 om 09:55
Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-05-2025 om 08:43:
Ik gebruik deze https://jysk.nl/woonaccessoires/vloerkleden/antislipmatten/antislip-onderlegger-hyben-130x190-wit
wij ook. ik denk dat ik ze nu moet gaan vervangen want de boel begint weer te schuiven, maar ze liggen er ook al jaren onder
madee
01-05-2025 om 10:30
Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-05-2025 om 08:43:
Ik gebruik deze https://jysk.nl/woonaccessoires/vloerkleden/antislipmatten/antislip-onderlegger-hyben-130x190-wit
Oooh dat lijkt me de ideale oplossing, ik ga zsm 2 kopen!
madee
01-05-2025 om 10:30
Daglichtlamp schreef op 01-05-2025 om 08:49:
Tja ik zou allereerst al geen combinatie gekocht hebben waar een matras alleen maar functioneert met een losse topper. Dus is die topper echt nodig? Of slapen jullie matrassen ook prima zonder?
Is echt nodig
madee
01-05-2025 om 10:32
Ginevra schreef op 01-05-2025 om 09:18:
ik had jaren geleden ook zo’n bed met boxspring en topper. Vanwege gedoe is de topper er op zeker moment af gegaan en vanaf dat moment sliepen we op de matrassen. Ging prima. Het is me nog altijd niet duidelijk waarom die topper per se nodig is.
Ligt ook aan het soort boxspring. Bij ons is de onderste matras ingenaaid in het bed. Je ziet em dus niet en kan em ook niet vervangen (alleen bij de fabrikant of beddenwinkel)
Yumi
01-05-2025 om 10:59
Ik vond dat gedoe met zo'n split topper ook niks. Na 6 jaar geklungel heb ik op advies beddenwinkel, matrassen opgegooid die geen topper nodig hebben. Achteraf spijt van, had beter een ander bed kunnen kopen. Het sluit niet mooi aan, en dat irriteert me. Ik wil nooit meer een boxspring, vanwege de topper maar ook die bekleding is lastig stofvrij te houden. Daarnaast is het bed zo laag dat je erbij moet gaan liggen, om eronderdoor te stofzuigen/dweilen.
madee
01-05-2025 om 11:44
Ik had altijd tot volle tevredenheid een bed met lattenbodem, en mijn man had boxspring. Toen we samen gingen en een nieuw bed kochten is dit het geworden. Op zich wel comfortabel hoor, heb er in die zin ook geen spijt van, maar ik zei vanmorgen wel: als we ooit een nieuw bed kopen dan wil ik weer lattenbodem. Puur om het gedoe met schuiven, het heeft geen omranding met een boxspring. Maar met die antislip gaat dat misschien beter, mijn man gaat vandaag naar de betreffende winkel toe 
letterkoekje
01-05-2025 om 13:58
Yumi schreef op 01-05-2025 om 10:59:
Ik vond dat gedoe met zo'n split topper ook niks. Na 6 jaar geklungel heb ik op advies beddenwinkel, matrassen opgegooid die geen topper nodig hebben. Achteraf spijt van, had beter een ander bed kunnen kopen. Het sluit niet mooi aan, en dat irriteert me. Ik wil nooit meer een boxspring, vanwege de topper maar ook die bekleding is lastig stofvrij te houden. Daarnaast is het bed zo laag dat je erbij moet gaan liggen, om eronderdoor te stofzuigen/dweilen.
Die split is bij ons geen probleem, maar het poetsen! Ik zou NOOIT nog een boxspring kopen en ook niemand aanraden. Hier iemand die een goed prijsje overheeft voor het bed waar letterkoekje in geslapen heeft?
(Alsof ik Madonna ben).
En dan kost dat ding ook nog stukken van mensen.
Zeespiegel
01-05-2025 om 15:37
wij hebben het boxspring matras vervangen voor een volwaardig matras. Dat kan gewoon.
Dolfje
01-05-2025 om 19:19
Onze toppers hebben van die elastieke banden en blijven prima liggen. En dan een laken om beiden.
Milala
01-05-2025 om 21:21
Ik vind boxsprings een hel.. derde partner op rij met een boxspring.. gedoe met niet blijven liggen.. of als partner richting het midden ligt dat de topper dan niet meer horizontaal ligt en ik dus rugpijn krijg van het scheef liggen.. topper nu verwijderd, niet ideaal maar wel beter. Er komen 2 gewone matrassen op zijn bed. Ik kijk er al naar uit!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.