Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Borstel voor op de accuboor

Ik kwam dit tegen https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=borstel%20boormachine&suggestFragment=borstel%20boor Dat zijn borstels die je op de accuboor kunt zetten en waarmee je dan kunt schoonmaken. Echt iets naar mijn luie huisvrouwenhart.

Zou dat werken om bijvoorbeeld de badkamermuren eens grondig schoon te maken? Kun je die borstels op elke accuboor zetten? Iemand al eens zoiets gekocht?


FaintOctopus42

FaintOctopus42

07-08-2021 om 11:42

Ik heb er pas 1 besteld, moet nog binnen komen. Lijkt mij als mede luie huisvrouw inderdaad handig voor de antislip tegels van de badkamer.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-08-2021 om 11:52

Volgens mij werkt dat prima bij muren. Maar denk wel dat het gaat spetteren. 
Degene die op de boormachine zit zou ik niet in de wc uitproberen. Dan kun je gelijk door naar de muren.

1200x1159.jpg

Het lijkt mij helemaal niks. Een stoomreiniger is misschien een betere investering?

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 12:17

Lekker lui! 
Als dat werkt wil ik ze ook wel. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-08-2021 om 12:23

Dan moet ik dus eerst naar de schuur. Boor halen, verlengsnoer zoeken. Ding erop frutten. En dan poetsen. Dachthetniet.

Dan liever af en toe lui een doekje. Dat gaat veel sneller.

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 12:25

Oeloeboeloe schreef op 07-08-2021 om 12:16:

Het lijkt mij helemaal niks. Een stoomreiniger is misschien een betere investering?

Heb jij een stoomreiniger? Daar heb ik ook over gedacht, ziet er wel makkelijk uit in het gebruik.

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 12:25:

[..]

Heb jij een stoomreiniger? Daar heb ik ook over gedacht, ziet er wel makkelijk uit in het gebruik.

Ja maar ik gebruik ‘m niet heel vaak. Alleen bij de grote schoonmaak. Het is wel makkelijk om bij lastige hoekjes te komen of tussen naden. (Bij de douchecabine of bij kranen.) 

Ik durf ‘m niet op m’n pvc vloer te gebruiken maar voor tegels kan het wel. 

Het is wel fijn als je veel tijd hebt want als je eenmaal begint ga je alles stomen. Dus vandaar; alleen voor de grote schoonmaak. 

Ik denk dat je sneller bent met een sopje. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 12:36

Oeloeboeloe schreef op 07-08-2021 om 12:29:

[..]

Ja maar ik gebruik ‘m niet heel vaak. Alleen bij de grote schoonmaak. Het is wel makkelijk om bij lastige hoekjes te komen of tussen naden. (Bij de douchecabine of bij kranen.)

Ik durf ‘m niet op m’n pvc vloer te gebruiken maar voor tegels kan het wel.

Het is wel fijn als je veel tijd hebt want als je eenmaal begint ga je alles stomen. Dus vandaar; alleen voor de grote schoonmaak.

Ik denk dat je sneller bent met een sopje.

Klinkt wel goed om alles eens grondig schoon te krijgen op die manier,  bij de grote schoonmaak . Ik heb een houten vloer, daar zou ik dat ook niet op durven,  maar voor de rest van het huis wel. Ik ga er toch dan 1 aanschaffen. 

ik zie de boormachine van mijn partner al gebruiken om schoon te maken  die lacht mij vierkant uit

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 12:43

Ja! Ik heb zo'n kleinere (doorsnede ongeveer 5 cm) die gaat op een klein schroefmachientje die ik kan opladen. Ik gebruik het alleen voor de voegen in de douche. Werkt als een trein!

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 12:53

GroenTuintje schreef op 07-08-2021 om 12:40:

ik zie de boormachine van mijn partner al gebruiken om schoon te maken die lacht mij vierkant uit

  man keek hier of hij water zag branden , toen ik hem net het plaatje liet zien.  

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 12:53:

[..]

man keek hier of hij water zag branden , toen ik hem net het plaatje liet zien.

Ik heb zo’n soortgelijke set van de Action met die “pleeborstel” en twee van die borstelschijven. Die grote rooie en die kleine gele, zeg maar. 
Die gebruik ik voor het schoonmaken van de velgen van mijn auto. Op de accuboor, velgenreiniger op het wiel, even intrekken en dan die pleeborstel erdoor. Af en toe haal ik de wielen er 1 voor 1 af om de binnenkant te doen met die ronde schijf. Werkt perfect. 

Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

07-08-2021 om 13:33 Topicstarter

Overwegend positief dus. Hier geen m/v die vreemd kan opkijken dus dat is ook makkelijk en de accuboor ligt voor het grijpen.
Een stoomreiniger staat op het verlanglijstje maar voor nu ga ik die borstels eens proberen.

Bedankt allemaal

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 13:33

Laat je het weten als je ze hebt uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd hoe het bevalt 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.