Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 12:06

Blendle

Wie heeft er Blendle en wat zijn de voor en nadelen? Ik lees het meest kranten, tijdschriften over mode en wonen boeien me niet zo. Zijn er nog andere aanbieders dan Blendle?

bij Blendle lees je tijdschriften gratis, kranten niet (nou ja, zeeeeer beperkt)
Er is geen app waar je kranten kunt lezen bij mijn weten. Muv Topics, maar daarvoor moet je op 1 krant gabboneerd zijn. 
Ik vond Blendle niet echt wat, las er te weinig in om de kosten te rechtvaardigen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 12:43

Wollstonecraft schreef op 29-11-2021 om 12:41:

bij Blendle lees je tijdschriften gratis, kranten niet (nou ja, zeeeeer beperkt)
Er is geen app waar je kranten kunt lezen bij mijn weten. Muv Topics, maar daarvoor moet je op 1 krant gabboneerd zijn.
Ik vond Blendle niet echt wat, las er te weinig in om de kosten te rechtvaardigen.

Ik zie er wel kranten bij staan.

https://blendle.com/aanbod

ik heb blendle, voor 7 euro per maand. Lees juist heel veel krantenartikelen, van kranten die ik normaal nooit inkijk, zoals Vlaamse. Of de New York Times. Het enige wat niet op blendle staat is nrc, en dat vind ik dan wel weer echt een gemis. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 12:49

Biebel schreef op 29-11-2021 om 12:47:

ik heb blendle, voor 7 euro per maand. Lees juist heel veel krantenartikelen, van kranten die ik normaal nooit inkijk, zoals Vlaamse. Of de New York Times. Het enige wat niet op blendle staat is nrc, en dat vind ik dan wel weer echt een gemis.

Maar ik lees dat je credits moet kopen, of doe jij dat niet?

Tickel schreef op 29-11-2021 om 12:49:

[..]

Maar ik lees dat je credits moet kopen, of doe jij dat niet?

Ik heb even opgezocht wat ik ook alweer heb, want ben al blendle gebruiker sinds het nog in beta test zat. 

Ik lees voor €7 (Black Friday aanbieding), premium. Dat betekent dat er dagelijks een of meerdere nieuwsbrieven komen met linkjes en een korte samenvatting van nieuws dat voor mij interessant is. Bv geen sport, geen mode, maar wel wetenschap en binnenlandse politiek. Daarnaast toegang tot 60 tijdschriften en bladeren door de kranten. Ik merk dat ik heel af en toe nog een artikel koop van credits, maar dat is maar zelden. Als iemand een blendle artikel tipt, mag je die vaak gratis lezen.


Het grote voordeel vind ik dat je nog eens wat anders leest. Zo staat er nu een artikel uit de NYT over een stad die Europese rotondes implementeerde. Wat anders dan de zoveelste discussie over vaccineren en omicron enz.

Ik heb een Blendle abonnement gehad, in het begin was het leuk, maar ik vond het aanbod steeds minder worden. Ik zit dus niet te wachten op Vlaamse en Amerikaanse kranten. Vond het ook jammer dat NRC niet meer meedeed, en had niet het gevoel dat ik nog aanbod kreeg dat aansloot bij mijn interesses. Is wel al een tijd geleden.

Jammer, want het idee is wel leuk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 15:24

Ik ga er nog eens over denken. Ik lees de krant een beetje van artikel naar artikel zonder echte voorkeuren. Dat zou dan kunnen inhouden dat ik vaak credits moet kopen.

Tickel schreef op 29-11-2021 om 15:24:

Ik ga er nog eens over denken. Ik lees de krant een beetje van artikel naar artikel zonder echte voorkeuren. Dat zou dan kunnen inhouden dat ik vaak credits moet kopen.

Of je kijkt of je het in premium kan krijgen. Wie weet weten ze dat wel aan jouw voorkeur aan te passen? (Want je ziet, voor mij is buiten de landsgrenzen kijken een voordeel, voor een ander juist een nadeel)

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 16:21

Biebel schreef op 29-11-2021 om 15:50:

[..]

Of je kijkt of je het in premium kan krijgen. Wie weet weten ze dat wel aan jouw voorkeur aan te passen? (Want je ziet, voor mij is buiten de landsgrenzen kijken een voordeel, voor een ander juist een nadeel).



Zo werkt Blendle Premium

De redactie van Blendle maakt een dagelijkse selectie van artikelen op basis van je interesses. (Die moet je invullen als je lid wordt). Wil je artikelen lezen die niet gratis beschikbaar zijn, dan moet daarvoor alsnog 'credits' kopen. Dit lijkt op het principe van het oude Blendle.


Maar ik ben nogal een zwabberaar qua nieuws. Die voorkeuren kan wel eens een probleem worden 😅

Ik luister iedere ochtend naar de Blendle dagstart als ik wakker word. Bevalt me uitstekend, wel jammer dat dat in het weekend niet is. Overigens krijg je ook korting op Blendle als je een ah premium abbo hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.