Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Bijkeuken

Wij willen onze bijkeuken opnieuw indelen en anders gebruiken, althans dat wil mijn man. Ik vind het best, heb nu een aanrechtblad met daardoor de wasmachine en droger. Toekomst misschien de vaatwasser, wat we nu niet hebben. We doen gewoon handarbeid.. Onze kids hangen ook hier hun jassen, schoenen en sjaals, mutsen, handschoenen plek.

Wat hebben jullie in de bijkeuken en hoe doen jullie het met opbergruimte.


Ik heb geen bijkeuken, maar zou het wel handig vinden. 
Wij hebben de schuur niet vast aan het huis, en we hebben maar een kleine keuken. Wat ik mis:
- Kastruimte voor keukenapparatuur wat niet dagelijks gebruikt wordt en te groot is voor keukenkastjes. Broodrooster, keukenmachine, airfryer. 
- Grote pannen die ik niet wekelijks gebruik (grillpan, stoofpan  soeppan)
- Ruimte om fatsoenlijk afval te scheiden. 

Ik heb er ook nog oude keukenkastjes in laten hangen, waarin ik eten en allerlei houdbare producten heb staan. 

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:00 Topicstarter

Brienne schreef op 03-01-2022 om 18:57:

Ik heb er ook nog oude keukenkastjes in laten hangen, waarin ik eten en allerlei houdbare producten heb staan.

Is dit van jullie oude keuken of kan je die kopen ergens

Als ik het zou kunnen veranderen zou ik de wasmachine en droger wat hoger zetten zodat je er makkelijker bij kunt.
Zoiets zeg maar ;
https://www.wastoren.nl/producten/wastoren-complete-wand?gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0i7R2gnZZ0Fn-SX_osZgziq-ucFL5gASpJuVIr2GGmCKSP1apLFlyYaAv9gEALw_wcB

Brienne schreef op 03-01-2022 om 18:57:

Ik heb er ook nog oude keukenkastjes in laten hangen, waarin ik eten en allerlei houdbare producten heb staan.

Maar mijn bijkeuken bestaat verder uit een wasmachine, droger, en vriezer, daarboven een aanrechtblad waar ik mijn was vouw. Daarboven keukenkastjes. 

Verder een waslijn en droogrek.

Nog wat planken aan de muur waar schoonmaakmiddelen, toiletpapier en ander meuk op staat

Verder staat er een waterontharder. Strijkplank en stofzuiger. 

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:04 Topicstarter

Dolfje schreef op 03-01-2022 om 19:00:

Als ik het zou kunnen veranderen zou ik de wasmachine en droger wat hoger zetten zodat je er makkelijker bij kunt.
Zoiets zeg maar ;
https://www.wastoren.nl/producten/wastoren-complete-wand?gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0i7R2gnZZ0Fn-SX_osZgziq-ucFL5gASpJuVIr2GGmCKSP1apLFlyYaAv9gEALw_wcB

O dat is een idee 😄 Dolfje, veel makkelijker dan steeds bukken. Ja zo iets zal ik ook wel willen maar denk dat het bij een idee en droom blijft

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 19:00:

[..]

Is dit van jullie oude keuken of kan je die kopen ergens

Van onze oude keuken idd.

Maar er staat ook vaak wat op marktplaats. 

Ik heb er twee: eentje waar de wasmachine, droger en wasrek staan, plus jassen en laarzen. En eentje voor al het afval in grote bakken, een aanrecht met gootsteen, en een kleine hoeveelheid gereedschap wat je vaak gebruikt (meetlint, schroevendraaier enz.). Verder staat er ook de airfryer. 

Ik volg even, wij willen de bijkeuken ook gaan aanpakken.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

03-01-2022 om 19:27

In mijn bijkeuken: wasmachine/droger, stofzuiger, een kleine voorraadkast, een medicijnkastje, een kast met keukenspullen, doos voor oud papier.

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:33 Topicstarter

Heeft iemand ook de jassen en spullen van de kids in de bijkeuken, want bij ons komen ze altijd via de achterdeur binnen.

ik heb nu een wasmachine, droger, vrieskast en koelkast staan (aan de ene kant) en daar tegenover 3 boekenkasten, waar ik voorraad in heb en spulletjes die ik niet zo veel gebruik. En dan nog een kast met potten en vazen. 
Ik wil er ook mee bezig, en dan idd wasmachine en droger op verhoging, of op elkaar zetten. En dan een dichte kast er van maken, zodat ik daar alles netjes achter kan opbergen. Het is nu altijd een rommeltje. 

vriezer en 2e koelkast daarnaast brede plank,met zo breed als de vriezer diep is. Handig om vanalles op te zetten.soms tas. Aande voorkant vande plank zitten kapstokhaakjesen daaraan dus jassen entassen.
De bakken van de hond op een standaard staan eronder. Voorraad,potten en pannen staat in soort gelijkvloerse kelderkast. 
2 stappen verder is de garage en daar staat oude keuken met alle kastjes. Primawerkblad en opruimplekken.

Ik noem 't geen bijkeuken maar bij mij staan wasmachine en droger er en een extra koelvriescombinatie. Een vaatwasser hoort in de keuken onder 't aanrecht. Je gaat tenslotte niet lopen slepen met je servies. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-01-2022 om 22:08

De bijkeuken zit bij ons bij de keuken. Er staat een extra koel/vriescombinatie en een extra vrieskast. Verder een open hoekkast met voorraad (snoep, koek, chips, rijst, conserven, maar ook schoonmaakmiddelen). Ook staat er extra glaswerk, ovenschalen, bakblikken, dat soort praktische zaken. En apparaten als het tosti-ijzer, het broodrooster, de airfryer, de ijsmachine, het gourmetstel, de sapcentrifuge, de keukenmachine, enzovoort. En de stofzuiger, de kruimeldief en een stoffer en blik. Maar ook een krat voor de oude kranten, een krat voor glas en een voorraad volle en lege batterijen.

De jassen van het seizoen hangen hier op de gang, de schoenen van het seizoen staan eronder. De andere jassen en schoenen staan in een kast in de garage.

De wasmachine, wasdroger en droogrekken staan op zolder.

Pannen, borden, dagelijks glaswerk en geopende verpakkingen liggen in de keuken zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.