Huis, tuin en keuken
M2000
09-02-2026 om 19:44
Betaalbare woning zonder 90 aanmeldingen bezichtigingen?
Ik zoek een betaalbare woning (max 250k) maar elke keer krijg ik te horen dat er al 90 bezichtigingen zijn ingepland. Of krijg ik maar geen reactie, en dan na aandringen te horen dat er wederom al 90 of meer bezichtigingen waren.
Weet iemand misschien hoe ik hier omheen kan werken? Ik realiseer me dat het moeilijk zal zijn, maar het lijkt me ook dat er manieren zijn om minder concurrentie te hebben?
Regio: Midden en zuiden van het land.
Moosey
09-02-2026 om 19:46
Dan zou ik een aankoopmakelaar in de arm nemen, die krijgt je er wel tussen.
M2000
09-02-2026 om 19:48
Moosey schreef op 09-02-2026 om 19:46:
Dan zou ik een aankoopmakelaar in de arm nemen, die krijgt je er wel tussen.
Ik heb dat wel vaker gezien, maar zijn er wel aankoopmakelaren met iets als keurmerken of garanties? En niet dat ik 5 jaar later nog bezig ben omdat die van mij niet de juiste intenties heeft
Moosey
09-02-2026 om 19:51
M2000 schreef op 09-02-2026 om 19:48:
[..]
Ik heb dat wel vaker gezien, maar zijn er wel aankoopmakelaren met iets als keurmerken of garanties? En niet dat ik 5 jaar later nog bezig ben omdat die van mij niet de juiste intenties heeft
Een aankoopmakelaar die het niet lukt om huizen te vinden voor klanten zal niet zo lang een succesvol bedrijf runnen… Ik zou er gewoon met een paar gaan praten, reviews lezen en er één kiezen waar je een goed gevoel bij hebt
MMcGonagall
09-02-2026 om 21:55
Vertel het rond. Bij mij komen mensen kijken omdat ik binnenkort mijn huis te koop zet. Als we er uit kunnen komen, verkoop ik mijn huis aan hen zonder gedoe met bezichtigingen. Ik hoef niet per se tientallen mensen door mijn huis en spaar zo ook makelaarskosten uit. Wellicht dan niet voor de hoofdprijs maar wel een prijs waar ik heel tevreden mee ben.
Due-scimmie
09-02-2026 om 22:12
Ik zou bij heel veel makelaars aangeven dat je een woning zoekt. Wij kochten ons huis 5 jaar geleden voordat het op funda kwam omdat de makelaar contact opnam.
Poezenmeisje
09-02-2026 om 22:40
Aankoopmakelaar nemen. Maar misschien doen die andere 90 belangstellenden dat ook.
Poezenmeisje
09-02-2026 om 22:42
MMcGonagall schreef op 09-02-2026 om 21:55:
Vertel het rond. Bij mij komen mensen kijken omdat ik binnenkort mijn huis te koop zet. Als we er uit kunnen komen, verkoop ik mijn huis aan hen zonder gedoe met bezichtigingen. Ik hoef niet per se tientallen mensen door mijn huis en spaar zo ook makelaarskosten uit. Wellicht dan niet voor de hoofdprijs maar wel een prijs waar ik heel tevreden mee ben.
Zo deed mijn collega het ook. De koper betaalde niet de hoofdprijs, maar wachtte wel rustig tot collega in zijn nieuwbouwhuis kon.
RaSa
09-02-2026 om 22:47
Zijn helaas hele schaarse woningen in die prijs klasse (west midden). Hier zou je al naar de stad moeten uitwijken, of nog verder, want het begint bij ons bij zo'n 350. Dus eens met de rest, aankoopmakelaar. En dan het liefst eentje waar ook daadwerkelijk huizen in die prijsklasse voorkomen.
Due-scimmie
10-02-2026 om 06:52
Dit klinkt trouwens ook als een prijsklasse waarin voormalig huurwoningen verkocht worden. In dat geval zou je kunnen kijken bij woningbouwverenigingen hoe ze dit aanpakken.