Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-02-2022 om 16:02

Berekenen plooien gordijnen

Kan iemand mij helpen rekenen? 

Ik heb een gordijn van 4.20 m breed, deze moet 2.45 m breed worden (met plooiband en haken)

Hoeveel plooien moet ik maken, hoeveel cm zijn de plooien en hoe breed zijn de tussenruimtes? 

Mijn dank is onmetelijk groot als iemand dit wel snapt 

Zoveel plooien als je wil. Maar hoe royaler de plooi, hoe minder je er kunt maken.
Je hebt dus ongeveer 175 cm “over” om plooien van te maken. Als je er 10 maakt kun je per plooi 17,5 cm gebruiken. Bij een plooi vouw je de stof als het ware dubbel, dus dan is hij ruim 8 cm breed. Wil je meer plooien, moet je ze smaller maken.

Neem wat minder brede plooien dan op papier “kan”, want je trekt de stof niet helemaal strak.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-02-2022 om 20:17

Dank je Ginerva! Ik vond "t maar ingewikkeld    Ik ga er morgen mee verder. 

als je papierklemmen oid in huis hebt kun je even wat uitproberen, dat geeft wel een beetje een indruk. 

En, zijn ze mooi geworden Peen?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-02-2022 om 16:49

Moxxie schreef op 15-02-2022 om 16:33:

En, zijn ze mooi geworden Peen?

Ja! ik ben net klaar met ze ophangen. 

Eigenlijk zijn ze nog net iets te breed, maar dat geeft niet. Het ziet er mooi en netjes uit. Gordijnen maken het altijd gezelliger, vind ik. 


Bedankt voor de tips Ginerva, dat heeft goed geholpen 🌷


Leuk! Daar krijg je dan zo'n lekker voldaan gevoel van, als het goed gelukt is en het staat mooi 😍.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-02-2022 om 18:11

Moxxie schreef op 15-02-2022 om 17:37:

Leuk! Daar krijg je dan zo'n lekker voldaan gevoel van, als het goed gelukt is en het staat mooi 😍.

Zeker weten 😍

 Het volgende klusje wordt de muren schilderen in een nieuw kleurtje, dat is de hoogste tijd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.