Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Bah, muis in huis

4 weken geleden heb ik een muis naar het halletje kunnen leiden en via de voordeur naar buiten laten hollen. Gisteren zag ik weer een muis in hoek van (open) keuken. Later op de avond een die onder de bank uit holde naar keuken toe. Er staan bakjes met gif én ik heb 2 van die elektrische anti-muis apparaatjes in kamer (en berging). Tja, adviezen om alle kieren en gaatjes dicht te maken, leuk, maar dat werkt niet, draai-kiepraam staat in keuken altijd open en via de tuin kunnen ze ook altijd binnen als schuifpui open staat.
Is er hier iemand die een gouden tip heeft?


Ja, een kat.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

27-07-2021 om 12:44

een kat nemen

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 12:45

Hond schijnt ook te kunnen helpen. 

Van die ouderwetse vallen met pindakaas als lokaas.

Jakkes, ik voel met je mee. Ik ben als de dood voor die beesten. Maar daar heb je weinig aan natuurlijk. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

27-07-2021 om 13:20

Diervriendelijke optie: apparaatje in het stopcontact. Heeft bij vorige woning van partner heel goed gewerkt!

Nou, ik heb een kat maar dat hielp bij mij echt niet hoor. Kat zat er van een afstandje naar te kijken maar deed mooi niks.
Gif . Vallen. En alles zoveel mogelijk  dichtmaken. Vooral de plekken waar je eten bewaart. Dat is het enige dat je kunt doen. En niet om je bang te maken, maar waar er één is zijn er meestal meer..

Hen74 schreef op 27-07-2021 om 13:20:

Diervriendelijke optie: apparaatje in het stopcontact. Heeft bij vorige woning van partner heel goed gewerkt!

Dit doen mijn buren ook en het werkt. Het 'nadeel' is wel dat de muizen dan doorgaans een deur verder gaan kijken. 

In de straat hebben we ook muizen, behalve de huizen met huisdieren. Zelf heb ik een hond en twee konijnen. Werkt top haha.

Al je voedsel en voorraad goed wegbergen in metalen of plastic bussen en potten die je goed kunt afsluiten, goed en vaak stofzuigen, etensrestjes en gekruimel of geknoei direct opruimen en schoonmaken.
Zorg dat er zo min mogelijk te halen valt.

Het dichtkitten van kieren en gaten zal toch wel helpen denk ik, ondanks raam en schuifpui. Zodat je ze het niet heel makkelijk maakt, om nestjes in huis te maken bijvoorbeeld, en voor 's nachts. Want dan staat de schuifpui misschien niet open?

Chiquita

Chiquita

27-07-2021 om 13:39 Topicstarter

Kat nemen is geen optie, ik heb hier een Mastin Español (hele grote hond), die maakt wel korte metten met kat, maar muis kijkt ie hooguit naar. Vier weken geleden al de bank uit elkaar gehaald, daar geen nest of bijtgaatjes te zien. Die elektrische apparaatjes heb ik dus, 2, één in woonkamer bij stopcontact waar ze vandaan komen en andere in berging (waar dus 1 muis gisteren in ging, hopenlijk is die weer terug naar nest gegaan). Ik hoop maar dat 't 1 muis is en geen 2. Tja, met mooi/droog weer staat schuifpui dag en nacht open.

Inderdaad zoals hierboven al gezegd is een ouderwetse muizenklem met wat pindakaas. Na ik nacht had ik hem al gevangen.

Chiquita

Chiquita

27-07-2021 om 13:47 Topicstarter

watertoren schreef op 27-07-2021 om 13:44:

Inderdaad zoals hierboven al gezegd is een ouderwetse muizenklem met wat pindakaas. Na ik nacht had ik hem al gevangen.

en dan gooi je klem mét muis weg? Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n dood beest uit klem te halen, ik griezel al bij het openen van gifdoosje. 

He bah! Je zou denken moet ik nu echt een kat nemen? Moet niet, maarrr...

Wij hadden ook last van muizen, die muizen zijn enorm snel trouwens niet normaal😅 ook van alles geprobeerd niks werkte! Uiteindelijk een kat genomen en geloof het of niet, nooit meer last gehad van muizen of überhaupt ook maar 1 gezien. Dus ik moet er aan toegeven dat een kat er zeker voor zorgt dat de muizen niet alleen weggaan maar ook wegblijven.

Duiveninhetnieuws schreef op 27-07-2021 om 12:55:

Van die ouderwetse vallen met pindakaas als lokaas.

Chiquita schreef op 27-07-2021 om 13:39:

Kat nemen is geen optie, ik heb hier een Mastin Español (hele grote hond), die maakt wel korte metten met kat, maar muis kijkt ie hooguit naar. Vier weken geleden al de bank uit elkaar gehaald, daar geen nest of bijtgaatjes te zien. Die elektrische apparaatjes heb ik dus, 2, één in woonkamer bij stopcontact waar ze vandaan komen en andere in berging (waar dus 1 muis gisteren in ging, hopenlijk is die weer terug naar nest gegaan). Ik hoop maar dat 't 1 muis is en geen 2. Tja, met mooi/droog weer staat schuifpui dag en nacht open.

O nevermind ik zie dat een kat nemen geen optie is.

En anders idd die ouderwetse vallen en dan met pindakaas zijn ze gek op.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

27-07-2021 om 14:01

Chiquita schreef op 27-07-2021 om 13:39:

Kat nemen is geen optie, ik heb hier een Mastin Español (hele grote hond), die maakt wel korte metten met kat, maar muis kijkt ie hooguit naar. Vier weken geleden al de bank uit elkaar gehaald, daar geen nest of bijtgaatjes te zien. Die elektrische apparaatjes heb ik dus, 2, één in woonkamer bij stopcontact waar ze vandaan komen en andere in berging (waar dus 1 muis gisteren in ging, hopenlijk is die weer terug naar nest gegaan). Ik hoop maar dat 't 1 muis is en geen 2. Tja, met mooi/droog weer staat schuifpui dag en nacht open.

Heb je dat met die kat uitgeprobeerd? Meestal gaat dat prima hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.