Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Badkamer schoonmaken met stoomreiniger

Wie maakt de badkamer schoon met een stoomreiniger? En gebruik je hem dan elke schoonmaakbuurt of alleen af en toe. En welke stoomreiniger heb je?
Ik overweeg namelijk een stoomreiniger omdat ik natuursteen op de vloer heb liggen en daarom geen zure schoonmaakmiddelen mag gebruiken.

Nee, en ik heb wel een stoomreiniger. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om mijn plavuizenvloer schoon te maken, en heel soms de voegen in de badkamer. Maar op YouTube staan er allemaal filmpjes van mensen die allerlei opzetstukken gebruiken maar ik vind dat voornamelijk onhandig.

Qua vloer ligt het eraan wat je verwachting is. Wordt de vloer goed schoon, ja in mijn ervaring wel. Gaat kalkaanslag weg, nee dat is mij nooit gelukt.

Dochter heeft een Kärcher stoomreiniger, super ding.
Schoonmaken gaat heel snel en zonder dat je er moeite voor hoeft te doen. Ze doet er de wand en vloertegels mee van badkamer, maar ook de natuursteenvloer in keuken en hal. Help haar weleens en zo'n vloer is echt heel snel klaar, ik vind het ideaal.

Ik heb een black en decker stoomreiniger en vind het een fijn ding. Als er kalk zit, spray ik eerst azijn op de tegels. Niet in de stoomreiniger doen! In de stoomreiniger doe ik water uit de opvanglade van de wasdroger, een condensdroger, dus dat is kalkvrij. Wel vind ik hem echt zwaar voor mijn polsen en ellebogen, vooral boven mijn hoofd. Dus ja, het wordt erg schoon, maar je moet geen gewrichtsklachten hebben. 

Citroengraag schreef op 30-09-2025 om 19:40:

Ik heb een black en decker stoomreiniger en vind het een fijn ding. Als er kalk zit, spray ik eerst azijn op de tegels. Niet in de stoomreiniger doen! In de stoomreiniger doe ik water uit de opvanglade van de wasdroger, een condensdroger, dus dat is kalkvrij. Wel vind ik hem echt zwaar voor mijn polsen en ellebogen, vooral boven mijn hoofd. Dus ja, het wordt erg schoon, maar je moet geen gewrichtsklachten hebben.

De B&D is als ik het goed heb een soort van steelstofzuiger? Waardoor je de hele machine moet tillen. Bij de Karacher, til je alleen slang en voet op.

th?asid=432345565723808657&id=OPEC.0YeMwK5JYC04DQ474C474&o=5&pid=21.2&w=296&h=222&rs=2&qlt=100

Ik heb ooit een kleintje gehad en later een grotere voor de vloer. Die grote had ik bedoeld om het tapijt op te frissen, maar helaas die ging er juist van stinken. De bovenste laag werd wel voldoende verhit om micro-organismen te doden, maar de onderste laag vond al die warme langdurige vochtigheid juist top! Het rook dan als een stadsbus in de regen.

Dat kleintje werkte prima, maar helaas: je ziet en voelt niet meteen dat het heet is omdat het een fijne mist is dus brandwonden all over. Was een hoge prijs voor de schone wand. Wat je doet is de straal stoom richten op een vlak, en dan moet je niet met je andere hand met dat doekje in die mist komen. En dat gebeurde vroeg of laat.

Hij is een natuurlijke dood gestorven; was kennelijk niet heel erg goed gemaakt maar eerder voor de vlotte verkoop. Hij verwarmde het reservoir niet meer.

Tegenwoordig doe ik zonder; dat scheelt weer een hoop extra acties en alles is best wel schoon genoeg zonder extra stroomgebruik.

Ja ik doe dat, heb een handstomer van Dynter. Nog geen 40 euro en werkt goed. Ik gebruik hem voor de voegen en voor de randen als er van die gele aanslag op zit. De wasbak ook. En de wc onder die rand!  Verder vind ik het ideaal voor ramen. Ik vind zo’n gedoe altijd met een emmer en een spons en een trekker enz. Nu ga ik met die stomer er langs en dan even met een doekje vegen en klaar 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.