Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Auping tegen snurken - werkt dat?

hoi allemaal,

soms snurkt mijn man een periode erg hinderlijk. Dat gebeurt helaas steeds vaker en steeds langer. We zoeken nu naar oplossingen, maar staan niet direct te springen voor die snurkbeugels waar je je kaak mee blokkeert. 
Nu vond mijn man ook de Auping Smart Base, waarvan Auping claimt dat de anti-snurkfunctie het probleem oplost door het bed te laten trillen of je hoofdeinde omhoog te laten komen. Heeft iemand hier ervaring mee of dit écht werkt? 

https://www.auping.com/nl/aupingsmartbase

Alvast bedankt! ~ Pino


Bij dit soort dingen denk ik altijd: als het echt helpt dan staat het ergens op internet inclusief medische onderbouwing. Dus dat zou mijn eerste stap zijn maar dat hebben jullie misschien al gedaan en je bent nu op zoek naar praktische ervaringen?
Die heb ik niet, maar vond wel deze link 
https://www.consumentenbond.nl/matras/anti-snurk

Het kussen dat op 1 staat heb ik toevallig maar ik heb geen snurkprobleem. Het slaapt prima voor zijslapers zoals ik. Ik slaap ook wel eens op mijn rug dus dat kan ook.
Gr Angela

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-12-2021 om 11:26

Als dat werkt ga ik er meteen een aanschaffen. Halve nachten lig ik wakker van het gesnurk van man, echt niet te doen. 

Ik heb er geen ervaring mee. Maar het lijkt me minstens zo irritant als het bed van man begint te trillen of omhoog komt.

Weet je waar het snurken vandaan komt? Als het veroorzaakt wordt door op de rug slapen kan deze band ook helpen: https://www.philips.nl/c-e/hs/smartsleep/anti-snurk-band.html#:~:text=Met%20klinisch%20bewezen%20technologie%20detecteert,je%20zij%20te%20gaan%20slapen.&text=Na%20de%208e%20nacht%20waarin,om%20het%20snurken%20te%20stoppen.

Dat is minder ingrijpend dan een nieuw bed. Bovendien een lerend effect, veel mensen gaan hierdoor vanzelf minder op hun rug slapen. Mijn vader heeft er goede ervaringen mee. 

Schemerlampje schreef op 12-12-2021 om 12:25:

Ik heb er geen ervaring mee. Maar het lijkt me minstens zo irritant als het bed van man begint te trillen of omhoog komt.

Zie het voor me, krijgt hij een por omdat ie niet stil ligt 

Ik zou eerst uitzoeken waar het snurken vandaan komt. Zo’n matras is maar een symtoombestrijder. En bitjes tegen snurken hebben alleen maar zin wanneer het snurken veroorzaakt wordt doordat zachte weefsels wegzakken en dit opgelost kan worden doordat de kaak een andere stand krijgt. 
Je geeft aan dat het in perioden is, er is dan best een kans dat het komt doordat zijn slijmvliezen de boel blokkeren en dat het al beter wordt / opgelost kan zijn met een bepaalde neusspray. Ik zou dus eerst een stap naar de huisarts zetten voor je een bed van 2000,- gaat aanschaffen 😬. 

Geen antwoord op je vraag maar ik heb op maat gemaakte oordoppen gekocht. Geen last meer van het gesnurk.

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

12-12-2021 om 14:09 Topicstarter

bedankt allemaal! 

Ik wist niet dat er ook van die rugbanden waren, misschien dat eerst maar eens proberen voor we het bed vervangen (dat moet alsnog een keer gaan gebeuren, maar dan hebben we tenminste meer keus). 
Man en ik aarzelen wat voor een bezoek aan de huisarts, moet je die wel lastigvallen met zoiets sufs als snurken?  Anderzijds is het wel ontzettend irritant en las ik in het artikel van Angela dat er eventueel ook sprake kan zijn van apneu. En SuzyQ merkt terecht op dat je wel moet weten waar het snurken door komt natuurlijk, zou mooi zijn als het met een simpele neusspray te verhelpen zou zijn. 

De meeste van de hulpmiddelen die in dat Consumentenbond-artikel stonden hadden we trouwens inderdaad al bij elkaar gegoogled, maar die ziet man dus niet zo zitten (en dat snap ik ook wel, heb zelf ooit zo’n tandenknarsblok gehad…verschrikkelijk). 

We gaan maar weer eens in gesprek en bedankt allemaal! 😃

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

12-12-2021 om 14:12 Topicstarter

Tatemae schreef op 12-12-2021 om 13:58:

Geen antwoord op je vraag maar ik heb op maat gemaakte oordoppen gekocht. Geen last meer van het gesnurk.

Ik slaap ook met oordoppen maar na een paar nachten krijg ik dan last van mijn oren (pijnlijke huid en soms bloedt het ook). Heb gewoon netjes orophax soft, maar kennelijk kan mijn huid daar niet zo lang tegen of zo. Wel jammer want anders was het inderdaad simpeler 

En soms is het ook gewoon overgewicht in combinatie met een bepaalde slaaphouding. 😬 
En nee, het is niet suf om naar de huisarts te gaan. Want snurken beïnvloed vaak ook de kwaliteit van de slaap van de snurker.

er.is.maar.1.Pino schreef op 12-12-2021 om 14:12:

[..]

Ik slaap ook met oordoppen maar na een paar nachten krijg ik dan last van mijn oren (pijnlijke huid en soms bloedt het ook). Heb gewoon netjes orophax soft, maar kennelijk kan mijn huid daar niet zo lang tegen of zo. Wel jammer want anders was het inderdaad simpeler

Op maat gemaakte is echt een wereld van verschil. Ik kreeg ook jeuk oren, en wondjes van gewone oordopjes.

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

12-12-2021 om 19:22 Topicstarter

Tatemae schreef op 12-12-2021 om 18:59:

[..]

Op maat gemaakte is echt een wereld van verschil. Ik kreeg ook jeuk oren, en wondjes van gewone oordopjes.

Echt? Oh, mag ik dan vragen waar je die hebt gekocht? Ik dacht dat op maat gemaakte alleen zakelijk verkocht werden (voor mensen in de industrie en zo) 

er.is.maar.1.Pino schreef op 12-12-2021 om 19:22:

[..]

Echt? Oh, mag ik dan vragen waar je die hebt gekocht? Ik dacht dat op maat gemaakte alleen zakelijk verkocht werden (voor mensen in de industrie en zo)

Welnee joh. Er worden toch ook oordoppen op maat gemaakt voor kindertjes die anders niet kunnen zwemmen vanwege buisjes. Je kunt gewoon afspreken met bij Schonenberg Hoorcomfort en consorten. 

Voordat je doppen op maat laat maken zou ik eerst wax of siliconen-doppen proberen. Daarmee klei je je oren gewoon dicht. In mijn ervaring (en ik heb vrij uitgebreide oordoppen-ervaring) is dat het comfortabelst én het stilst. En ze kosten een fractie van op maat gemaakte doppen. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 12-12-2021 om 14:09:

bedankt allemaal!

Ik wist niet dat er ook van die rugbanden waren, misschien dat eerst maar eens proberen voor we het bed vervangen (dat moet alsnog een keer gaan gebeuren, maar dan hebben we tenminste meer keus).
Man en ik aarzelen wat voor een bezoek aan de huisarts, moet je die wel lastigvallen met zoiets sufs als snurken? Anderzijds is het wel ontzettend irritant en las ik in het artikel van Angela dat er eventueel ook sprake kan zijn van apneu. En SuzyQ merkt terecht op dat je wel moet weten waar het snurken door komt natuurlijk, zou mooi zijn als het met een simpele neusspray te verhelpen zou zijn.

De meeste van de hulpmiddelen die in dat Consumentenbond-artikel stonden hadden we trouwens inderdaad al bij elkaar gegoogled, maar die ziet man dus niet zo zitten (en dat snap ik ook wel, heb zelf ooit zo’n tandenknarsblok gehad…verschrikkelijk).

We gaan maar weer eens in gesprek en bedankt allemaal! 😃

Het is zeker niet suf! Iemand die niet goed slaap kan daar indirect enorm nare klachten van krijgen, en dan ben je alleen maar verder van huis (vergeetachtig, darmklachten, spierpijnen, minder zicht, aankomen, etc). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.