Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Andijvie!! Huis schoonmaken

Ik heb zin in een beetje inspiratie na een lange luie zomer: wie heeft de ultieme tip om het huis in korte tijd spic-en-span te maken.
Alles is welkom, behalve "neem een schoonmaker/ster".
Roept u maar!


Ik lees mee!! Officiële kampioen in het uitstellen van huishoudelijke handelingen meldt zich. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-08-2021 om 15:49

Omarm het vuil! (Zelf lukt me dat nog niet zo goed. Ik haat schoonmaken, maar heb ook een hekel aan een vies en onopgeruimd huis. Oftewel, verkapte tvp.)

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

29-08-2021 om 15:50 Topicstarter

Ik ben vandaag al uit de band gesprongen met het dompelen (!) van al mijn kamerplanten. Daarna was het zo'n enorme rotzooi in de kamer dat de moed me in de schoenen zonk 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

29-08-2021 om 15:51 Topicstarter

Coreopsis schreef op 29-08-2021 om 15:49:

Omarm het vuil! (Zelf lukt me dat nog niet zo goed. Ik haat schoonmaken, maar heb ook een hekel aan een vies en onopgeruimd huis. Oftewel, verkapte tvp.)

Nee dat lukt mij ook niet. Het moet fris en fruitig.

Wanneer je een partner hebt de schoonmaak klussen verdelen.
Scheelt weer wat werk en zo ben je sneller klaar.

Elke dag 15-20 minuten opruimen/schoonmaken. Elke keer een kamer/deel. Muziek erbij aan, en gaan

als je nou even alle losse zooi in een bak stopt en die in een kast / kelder etc zet, dan de woonkamer stofzuigt en met een natte doek de meeste oppervlakten (op last / plank / aanrecht / vaatwasser etc) af doet. Dan heb je het meeste resultaat met minste moeite. 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

29-08-2021 om 16:09 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 29-08-2021 om 16:04:

Elke dag 15-20 minuten opruimen/schoonmaken. Elke keer een kamer/deel. Muziek erbij aan, en gaan

Het is hier altijd opgeruimd en voor het oog schoon hoor gelukkig, maar ik moet nu ècht ècht ècht weer eens aan de vervelende klussen zoals afzuigkap/vette bovenkant van keukenrekken en koelkast, grote douche-schoonmaakbeurt inclusief wandtegels en ramen zemen....bleeeeeeegh

Herfstappeltaart schreef op 29-08-2021 om 16:09:

[..]

Het is hier altijd opgeruimd en voor het oog schoon hoor gelukkig, maar ik moet nu ècht ècht ècht weer eens aan de vervelende klussen zoals afzuigkap/vette bovenkant van keukenrekken en koelkast, grote douche-schoonmaakbeurt inclusief wandtegels en ramen zemen....bleeeeeeegh

oh, ik heb gisteren de badkamer gedaan, incl nieuwe slang op de douche gezet, stofzuigen en de was. Heb nu een week vrij en ik moet eigenlijk ook de bovenkant afzuigkap doen en het toilet. En de schuur nog opruimen. Elke dag 1 klusje in de ochtend, dan 's middags lekker wat anders doen

Oei, aan mij heb je niet veel. Zit met hetzelfde probleem. Ik probeer wel een schema aan te houden door elke dag iets extra's te doen. 

Waarom het duur topic Andijvie?
Aan mij heb je ook niet veel met al 18 maanden en man die thuis werkt kom ik ook niet verder dan het hoogst noodzakelijke. Alles zorgvuldig gepland tussen de vergaderingen door een dan kan het ook nog gebeuren dat er ineens toch weer stilte nodig is vanwege een spoedoverleg. 
Dan ga ik maar weer forum hangen. 

Met een leuke podcast aan voelt het voor mij minder als een "moetje".
Ben mezelf ook aan t aanleren iets gelijk te doen als ik het bedenk (indien mogelijk natuurlijk) want eigenlijk is het dr tegenaan hikken nog irritanter dan dat uurtje werk (met mn lievelingsmuziek/podcast aan)

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

29-08-2021 om 18:10 Topicstarter

Bakblik schreef op 29-08-2021 om 16:46:

Waarom het duur topic Andijvie?
Aan mij heb je ook niet veel met al 18 maanden en man die thuis werkt kom ik ook niet verder dan het hoogst noodzakelijke. Alles zorgvuldig gepland tussen de vergaderingen door een dan kan het ook nog gebeuren dat er ineens toch weer stilte nodig is vanwege een spoedoverleg.
Dan ga ik maar weer forum hangen.

Bedoel je waarom het topic andijvie heet? Dat betekent dat het een topic is over een huishoudelijk onderwerp.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

29-08-2021 om 18:12 Topicstarter

Fleece schreef op 29-08-2021 om 16:40:

Oei, aan mij heb je niet veel. Zit met hetzelfde probleem. Ik probeer wel een schema aan te houden door elke dag iets extra's te doen.

Dat ga ik ook maar weer eens maken, een schema. Elke dag een stukje dan is het overzichtelijk.

ik vind niet dat ik iets moet doen. Maar vind het fijn om in een schoon en opgeruimd huis te leven. Dus word blij als de vloer weer geweild is, was netjes in de kasten terwijl de wasmanden leeg zijn enz. Ik focus dus minder op wat moet (want van wie moet het?) maar op wat ik zelf wil. 
En sommige dingen horen er voor mij nu eenmaal bij, zoals dagelijks de wc's even schoonmaken bijv.
Vind het wél bloedirritant als er niet opgeruimd wordt en ik steeds in rotzooi zit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.