Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Alles over de Kringloop, kom maar op!


Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

06-03-2022 om 11:55 Topicstarter

ToetieToover schreef op 06-03-2022 om 00:13:

Ik ben al heel lang niet meer geweest. Zou ik best weer eens zin in hebben. Het is net schatzoeken, veel spannender dan ‘gewoon’ shoppen.

Dit ben ik helemaal met je eens.  Want als je iets 'nodig' hebt, kun je het niet vinden. Je vindt soms dingen die je kunt gebruiken, maar waar je niet voor kwam .

20220214-142226.jpg

Ik kom er zelden. Maar sinds een paar weken hebben we een hypermoderne maar ouderwets ogende houtkachel in huis. En daar wilde ik wat leuks op. Ben samen met mijn dochter, die wel een echte kringloopfan is (voor kleding), gaan shoppen. Met als resultaat een hartstikke leuke ouderwetse ketel. En ik liep tegen een te leuke bijzettafel aan die ik ook niet kon laten staan. 

20220214-142751.jpg

Beterlaat2021! schreef op 06-03-2022 om 11:55:

[..]

Dit ben ik helemaal met je eens. Want als je iets 'nodig' hebt, kun je het niet vinden. Je vindt soms dingen die je kunt gebruiken, maar waar je niet voor kwam .

Wat ik ook leuk vind: ik sta geregeld met iets in mijn handen waarvan ik me afvraag wat het eigenlijk is. Soms krijg je er dan een gesprekje over met een mede-shopper, of ik maak er een foto van en gooi die in Google. Soms kom ik er dan achter, soms niet. 

Soms vind ik dingen in een 'hoek' waar ze niet thuishoren. De sorteerders hebben waarschijnlijk ook niet geweten wat het was, denk ik dan. Dan ruim ik ze maar even op, leg ik het waar het horen. 

Hebben jullie ook wel eens spijt van iets wat je hebt laten liggen? Ik wel. Er schieten me zo twee dingen te binnen:

1) Een Daisy speler voor een paar euro. Die heeft er heel erg lang gelegen. Ik wist niet goed wat ik ermee zou moeten, tot ik ontdekte dat ik via Passendlezen ook Daisyschijven kon lenen van boeken die niet ook als download/stream worden aangeboden. En toen was 'ie er niet meer. Geen halszaak, en ik hoop dat iemand 'm heeft gekocht die 'm nóg beter kan gebruiken. Maar ik denk er nog wel eens aan als ik weer eens op een boek stuit dat ze alleen op schijf hebben. 
2) Een gloednieuwe Cortenstaal Vuurkorf voor 5 euro: Er waren letters van een bedrijf uitgesneden. Daarom stond ik erover te twijfelen. Toen belde mijn toen dertienjarige met een paniekverhaal over dat hij ergens op tijd moest zijn en of ik hem asjeblief, asjeblief, asjeblief metéén wilde wegbrengen. Nou vooruit dan en ik halsoverkop daar weg. Op de terugweg nog langs de kringloop gereden: was 'ie weg. 

Welke koopjes zijn aan jullie neus voorbij gegaan of heb je, achteraf stom-stom-stom tóch maar laten liggen? 

En dan nog een andere vraag: wat is de stomste/duurste/mafste 'miskoop' die je bij de kringloop hebt gedaan? 

De mijne:
Een lentevoortent voor 45 euro. Het was een geweldig ding, mooi, praktisch en nagenoeg nieuw. En ik had zelfs ook nog echt een caravan(netje) dus ik had er wat aan. Ik heb 'm ter plekken nog gegoogeld, het een en ander nagekeken, dus ja, supervondst. Maar uiteindelijk paste hij toch niet goed op mijn caravan. Grrrr. Met dit soort dingen let ik sindsdien wel extra op. Ik wil het nu echt zeker weten. Bij twijfel niet inhalen. Want niet passende dingen kopen is echt weggegooid geld en het gaat in zo'n geval ook niet om een tientje. Voor een tientje iets gokken, vind ik één ding maar 45 euro vind ik dan toch te veel. En ik weet van mezelf: ik zou zoiets eigenlijk weer moeten verkopen maar doe dat in de praktijk nooit. Het blijft dus ook nog eens jaren op mijn zolder liggen. Want het is te duur om zomaar weer terug te brengen.  Dat gezegd hebben, ik moet mijn zus maar eens vragen of zij hem kunnen gebruiken. 

Voortbordurend op dat weer verkopen: ik heb ooit een zeldzaam boek gekocht voor een paar euro. Dat stond voor een flink bedrag tweedehands op bol.com dus ik dacht in een opwelling: ik neem het mee en zet het op marktplaats. Niet gedaan natuurlijk, ligt ergens te verstoffen.  


Wat zijn jullie grootste of interessantste miskopen, die liefst ook nog iets verraden van je verwrongen gedachtegangen over fenomenen als 'spullen' en 'kopen'? 😂

Pimpelmees67 schreef op 06-03-2022 om 16:05:

20220214-142226.jpg

Ik kom er zelden. Maar sinds een paar weken hebben we een hypermoderne maar ouderwets ogende houtkachel in huis. En daar wilde ik wat leuks op. Ben samen met mijn dochter, die wel een echte kringloopfan is (voor kleding), gaan shoppen. Met als resultaat een hartstikke leuke ouderwetse ketel. En ik liep tegen een te leuke bijzettafel aan die ik ook niet kon laten staan.

20220214-142751.jpg

Mooi!

Pimpelmees, wat een leuke kat heb je.

Eigenaren van mijn oppaskat hebben meerdere vitrinekasten voor hun verzamelingen. Daardoor geïnspireerd heb ik twee vitrinekasten (of tenminste kasten met 1 of 2 glazen deuren) op de kop getikt bij de kringloop. De grootste had ik eigenlijk niet moeten kopen want die is te groot voor de hoeveelheid spulletjes en nu moe(s)t ik spullen gaan verzamelen om de kast te vullen 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

06-03-2022 om 17:46 Topicstarter

@ Mija : leuke bijdragen heb je geleverd.

Ik heb ook best wel eens iets laten liggen. Dag of wat erover twijfelen, dan teruggaan en dan is het uiteraard al verkocht. Dat doe ik dus niet meer. Als het me wat lijkt : kopen!

Miskopen nooit gedaan.  Ooit een salontafel gekocht die toch niet helemaal je dát was, een paar weken later een gevonden  die wel naar m'n zin was, de eerste ging gewoon terug naar de kringloop.

Ik heb ooit een 'honden antischrokbak' aangetroffen op de babyafdeling bij de kinderwagens (kweet niet wat ik dáár deed...). 
Bij  kassa wisten ze ook niet wat het was. Toen ik vertelde dat het een antischrokbak was, zeiden ze :  oh, dat is iets voor onze Antonio, want die eet erg snel....   
Gekocht voor € 1,50 geloof ik, werkelijke waarde een kleine € 25....

Wel dingen gekocht om op Marktplaats te zetten, dat lukt best aardig.

Helaas begin ik nu ook te merken dat er kringloopwinkels zijn die graag goed verdienen, die te duur zijn en soms zelfs duurder dan in de winkel. Das niet goed!

@pimpel, ik ben jaloers op jullie prachtige houtkachel

@beterlaat, ik merk dat ook idd, dat kringlopen duur zijn geworden. Al waren er altijd al dure kringlopen en goedkope. Bij de ene heb je weer goedkope boeken, bij de andere weer goedkope kleding, of goedkoop speelgoed. Dus ik bezoek dan maar verschillende winkels.

Ik zie heel vaak leuke dingen voor in ons vakantiehuis. Maar.... Dat huis moeten we nog helemaal verbouwen (momenteel onbewoonbaar), dus ik moet me echt inhouden om niet al van alles te gaan verzamelen. Maar heel soms, als het echt iets aparts is, dan neem ik het toch mee 

En ik zie ook wel eens dingen waarvan ik denk dat ik wel iemand ken die er mogelijk interesse in heeft, dan neem ik dat ook nog wel eens mee.

Enige echte miskoop die ik me kan herinneren zijn twee DVD's die we bij thuiskomst al bleken te hebben. Die zijn in de openbare boekenbieb gegaan voor een ander kind.

Zag laatst wel een hele mooie kachel staan, maar die was ook gelijk erg duur. Niet iets wat je zo maar even meeneemt. Ik hoop nog wel eens tegen zoiets aan te lopen over een paar jaar, als ik er wel een doel voor heb.

GroenTuintje schreef op 06-03-2022 om 17:48:

@pimpel, ik ben jaloers op jullie prachtige houtkachel

Hij brandt nog niet hoor. Dit is een ingenieuze die moet worden aangesloten op de cv ketel en dat moet nog gebeuren. Maar dan dan wordt dus het hele huis verwarmd en zorgt ie voor heet water!

Pimpelmees67 schreef op 06-03-2022 om 19:28:

[..]

Hij brandt nog niet hoor. Dit is een ingenieuze die moet worden aangesloten op de cv ketel en dat moet nog gebeuren. Maar dan dan wordt dus het hele huis verwarmd en zorgt ie voor heet water!

Wat gaaf 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.