Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Adventkalenders 2025

Is er al een topic  over de adventakalenders van 2025?

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2025 om 07:29:

Even een vraagje: zijn jullie allemaal katholiek? Of is het misschien streekgebonden? Ik ken in mijn omgeving helemaal niemand die aan adventskalenders doet. Of is dat gewoon iets van tegenwoordig?

Ik heb niks met het geloof, maar heb altijd al adventskalenders gehad 😊 vroeger thuis al zo’n simpele met chocolade. Maar sinds mijn ouders 17 jaar geleden naar Duitsland zijn verhuisd nam ik daar altijd een wat specialere mee. Is niet echt van de laatste jaren, al komen wel steeds meer merken met een kalender. 

BlairW schreef op 21-09-2025 om 08:16:

[..]

Ik heb niks met het geloof, maar heb altijd al adventskalenders gehad 😊 vroeger thuis al zo’n simpele met chocolade. Maar sinds mijn ouders 17 jaar geleden naar Duitsland zijn verhuisd nam ik daar altijd een wat specialere mee. Is niet echt van de laatste jaren, al komen wel steeds meer merken met een kalender.

Die simpele met chocolaatjes kocht ik ook altijd voor mijn kinderen. Ik ga eens op zoek naar één met iets luxere chocolade.

Ben nu in Duitsland had dus gisteren in Trier moeten kijken.

Even een vraagje: zijn jullie allemaal katholiek? Of is het misschien streekgebonden? Ik ken in mijn omgeving helemaal niemand die aan adventskalenders doet. Of is dat gewoon iets van tegenwoordig?

Nee ik vind het gewoon leuk om elke dag een vakje open te maken 

Nee helemaal niet, maar die kalender met gereedschap kwam binnen als cadeau. 

Ik woon in Zwitserland, en daar is het een traditie. Pas in Nl is het de laatste jaren…

Tuinfluiter schreef op 21-09-2025 om 08:53:

[..]

Die simpele met chocolaatjes kocht ik ook altijd voor mijn kinderen. Ik ga eens op zoek naar één met iets luxere chocolade.

Ben nu in Duitsland had dus gisteren in Trier moeten kijken.

Ze zijn in Duitsland gewoon in supermarkten te koop.

Nick90

Nick90

21-09-2025 om 10:08 Topicstarter

Loeki72 schreef op 20-09-2025 om 19:29:

Ik heb een Adventskalender met Koreaanse skincare besteld en eentje met losse thee.

Koreaanse skincare?? Vrouw wil die van de bijenkorf, zoon is nog zoekende

Mijn ouders waren katholiek en ik vond als kind een adventkalender heel leuk.
Oorspronkelijk hadden ze alleen plaatjes, later ook 1 met vakjes (met prulletjes erin).

Nu boeit het me niet meer echt.

Nick90 schreef op 21-09-2025 om 10:08:

[..]

Misschien leuk voor jullie dochter: bij Blabloom hebben ze een adventkalender die leuk is vanaf 2 jaar, met o.a. sensorisch speelgoed. Ik overweeg die voor onze 2023-baby (inmiddels peuter) te kopen. 

Nick90

Nick90

21-09-2025 om 11:25 Topicstarter

afrodite05 schreef op 21-09-2025 om 11:21:

[..]

Misschien leuk voor jullie dochter: bij Blabloom hebben ze een adventkalender die leuk is vanaf 2 jaar, met o.a. sensorisch speelgoed. Ik overweeg die voor onze 2023-baby (inmiddels peuter) te kopen.

Even gekeken, weet niet of dochter zoveel geduld heeft hoor😂 

Beterlaat2021! schreef op 21-09-2025 om 09:50:

[..]

Ze zijn in Duitsland gewoon in supermarkten te koop.

Morgen gaan we weer naar huis maar als we nog in een supermarkt komen ga ik kijken.

Ah bedankt voor jullie antwoorden. Meer iets van deze tijd dus. Leuk.

ik had als kind al adventkalenders. Niet gelovig opgevoed. 
Nu heb ik de kalender van Jan van Haasteren al in huis. 
Vorig jaar een met thee gehad en het jaar daarvoor met flesjes parfum. 

Nick90 schreef op 21-09-2025 om 10:08:

[..]

Ja, ik heb er een van little wonderland besteld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.