Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 17:40

30 Seconds bordspel, is het wat voor gezin?

Ik ben normaal helemaal niet van de bordspellen maar hou wel van spellen met algemene kennis vragen. Ben binnenkort jarig en dit leek mij wel een leuk kado om met het gezin te doen.

Is dit spel ook leuk/te doen voor 13 jarigen? Wij kijken thuis erg weinig tv en vraag mij af of er veel tv persoonlijkheden in voor komen die ons en vooral hem niets zeggen?

Ik zie dat er ook een junior variant is maar dat lijkt mij dan weer veel te simpel.

Ja leuk. Zeker als je gelijkwaardige teams kan maken, bijv. ouder+kind tegen andere ouder+kind.
De allereerste versie van 30 seconds bevat wel echt veel artiesten en filmtitels van vroeger. De uitbreiding is wat dat betreft al veel beter. Maar Everyday life is denk ik de meest toegankelijke variant.

wij hebben, in vergelijkbare situatie, de everyday live versie en daar al heel veel plezier van gehad. Alle bekende personen enzo leek mij ook niets. 

Het jammere van 30 sec vind ik dat je het na een paar keer wel gezien hebt. Op een gegeven moment heb je de meeste, zo niet alle, kaartjes al wel eens gezien en is de uitdaging er uit. 

Het is erg leuk, maar moet wel bij je passen. Een van mijn kinderen kan in tien seconden vijf dingen treffend en duidelijk omschrijven, de ander loopt te hakkelen en beschrijft dan bijv een olifant als ‘het is groot en harig’.

MMcGonagall schreef op 06-11-2021 om 18:12:

Het is erg leuk, maar moet wel bij je passen. Een van mijn kinderen kan in tien seconden vijf dingen treffend en duidelijk omschrijven, de ander loopt te hakkelen en beschrijft dan bijv een olifant als ‘het is groot en harig’.

Maar dat is toch juist de lol van het spel?

De normale versie vinden wij te moeilijk. Wij kijken inderdaad ook geen tv oid. We kunnen vaak niet op de naam komen etc. De everyday life is wel leuk, dit is vooral met voorwerpen en dingen die echt iedereen kent.

Wij hebben hier alledrie de varianten staan. De standaard, everydaylife en junior.

Junior voor de jongste (10), everydaylife voor de oudste en standaard voor ons. Soms combineren we ook, dan laten we kinderen hun eigen kaartjes gebruiken.

Voor een gezin met pubers zou ik wel de everydaylife doen, tenzij ze bovenmatig veel algemene kennis hebben.

Ik vind het een heel leuk spel om met kinderen te spelen. Wij spelen al vanaf dat ze een jaar of 8 waren de junior versie en nu ze 14 zijn is dat nog steeds ingewikkeld genoeg... Ik zou zeker niet de gewone versie doen. 

Hier gaan de losse kaartjes ook vaak mee op vakantie, zo kun je ook prima een spelletje doen met de stopwatch op je telefoon en door de punten op te tellen.

Ik ben ook dol op kennisspelletjes, er is wel meer keuze dan 30 seconds (ook leuk hoor).  Triviant en I Know is ook leuk. Party & Co is een beetje een kruising tussen trivia, pictionairy, 30 seconds en hints (maar dan even anders). 

Ik vind Bezzerwizzer leuker dan triviant. Je kunt elkaar dwarszitten door vragen af te pakken, en je hoeft niet net als bij triviant soms eindeloos te wachten omdat je van die ene rubriek, waar je weinig van weet, steeds niet de vraag krijgt waarop je het antwoord wel weet

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 19:54

SuzyQFive schreef op 06-11-2021 om 19:33:

Ik ben ook dol op kennisspelletjes, er is wel meer keuze dan 30 seconds (ook leuk hoor). Triviant en I Know is ook leuk. Party & Co is een beetje een kruising tussen trivia, pictionairy, 30 seconds en hints (maar dan even anders).


Triviant hebben we inderdaad al, ik ga eens kijken naar de andere spellen die je noemt, bedankt!

Wij doen met pubers nog steeds de junior versie. Het is leuk als je alle woorden die je moet beschrijven kent en het is nog steeds best een uitdaging om alle 5 de woorden binnen de tijd te raden. Ook hier grote verschillen trouwens tussen de kinderen. De oudste is langzaam in woorden beschrijvingen maar goed in raden, de middelste is razend snel en heel goed in het beschrijven van de woorden en de jongste heeft altijd de meest bijzondere en creatieve beschrijvingen. Hij zorgt er altijd voor dat iedereen dubbel ligt van het lachen. Wat ons betreft is het spel in elk geval een aanrader.

jaa ik ben dol op 30 seconds ik speel iedereen eruit  vorig jaar was ik op een babyshower en daar speelde we een ''zwangerschap'' versie van 30 sec 

Herfstappeltaart schreef op 06-11-2021 om 18:34:

[..]

Maar dat is toch juist de lol van het spel?

Jawel, we vinden het ook heel leuk. We hebben wel de algemene versie.

Chrissie80 schreef op 06-11-2021 om 19:11:

Ik vind het een heel leuk spel om met kinderen te spelen. Wij spelen al vanaf dat ze een jaar of 8 waren de junior versie en nu ze 14 zijn is dat nog steeds ingewikkeld genoeg... Ik zou zeker niet de gewone versie doen.

Hier gaan de losse kaartjes ook vaak mee op vakantie, zo kun je ook prima een spelletje doen met de stopwatch op je telefoon en door de punten op te tellen.

Wij doen Heads Up! regelmatig. Kan met je telefoon en kan je dus overal spelen. Ideaal voor op vakantie  zelfs in de wachtrij in pretparken spelen we het!

Ik ben wel echt een bordspellen fanaat. 30 Seconds spelen we wel eens, gewone versie. Maar daarin zitten inderdaad best veel artiesten en filmdingen enz. Schoonzus kent hier ook echt niks van en dat is lastig. Dan is de everyday life inderdaad een betere optie Onze dochter is bijna 10 en hier zijn momenteel Carcassonne Amazone, Tokaïdo en Ticket to ride Europa favoriet. Voor Sinterklaas twijfel ik tussen Droomhuis, El dorado en deep blue.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.