Gezondheid en welzijn
Schemerlampje
10-08-2025 om 10:41
Zo'n pijn in rug en misselijk. Nieren?
Het begon afgelopen donderdagavond met wat vage zeurende pijn in mijn rug. Zowel links als rechts van de wervelkolom, vlak onder mijn ribben. In de loop van vrijdag werd het erger. En ik voel me ook niet lekker, misselijk en slap. De pijn is niet steeds even heftig, soms valt het een paar uur mee en is het een zeurend gevoel. Andere momenten, zoals nu, weet ik niet waar ik het zoeken moet. Ik kan geen houding vinden die verlichting geeft, en ook oefeningen om je rug te ontspannen werken niet. Nu ben ik bang dat er iets niet goed is met mijn nieren. Ik heb nog geen koorts, misschien wel wat verhoging. Ik ben misselijk, maar heb nog niet overgegeven. Ik plas ook nog gewoon, doet geen pijn en lijkt, op het oog, helder. Probleem is dat we op vakantie zijn. Thuis had ik denk ik de HAP al wel gebeld om even te overleggen. We zijn in het Franstalige deel van België, en ik ken een beetje Frans, maar dit wordt lastig uitleggen. Dinsdag gaan we weer naar huis. Ik weet dat er hier geen medisch advies gegeven mag worden. Maar wat zouden jullie doen? Het proberen uit te zingen tot we weer thuis zijn en hopen dat het ondertussen beter gaat, of toch een arts hier zoeken?
Schemerlampje
12-08-2025 om 15:22
absor schreef op 11-08-2025 om 22:15:
[..]
???
Gewoon random wat anders in je bloed meten of een echo maken?
Een dokter maakt nooit een gok overigens. Die beredeneerd op basis van zijn kennis. Sluit dmv het juiste onderzoek acute zaken uit. Geeft kundig advies (even goed pijnstilling en aankijken) en geeft aan bij veranderingen eerder terugkomen
De arts heeft al aangegeven dat als de klachten verergeren of niet minder worden met een paar dagen, we dan verder gaan kijken. Eventueel longfoto of echo van de buik. Dus hij maakte zich inderdaad er niet zomaar van af. Ik wacht het nu dus even af hoe het de komende dagen gaat. En hopelijk heeft hij gelijk en zijn het “alleen maar” verkrampte spieren.
Op dit moment is de ergste pijn in het midden van mijn rug gelukkig een stuk minder. Wel nog pijn in mijn zij en bij tijd en wijle flink misselijk.
letterkoekje
12-08-2025 om 15:43
dat misselijk dat erbij komt vind ik het raarste van allemaal.
Sterkte, lampje
Jillz
12-08-2025 om 17:43
Ik ben natuurlijk geen arts, maar het klinkt wel wat als nierstenen. Dan is een echo een logische vervolgstap. Pijnstilling deed bij mij echt helemaal niks af aan de pijn die ik had. Dus mocht de diclofenac niet helpen is dat zeker een reden om weer even contact op te nemen.
amarna
12-08-2025 om 17:58
Dit klinkt inderdaad als nierstenen. Heb ik 3x gehad. De pijn zou met met een NSAID als diclofenac minder moeten worden. Als je wel kunt plassen komt het steentje vanzelf los. Eventueel met een medicijn dat de urinewegen tijdelijk wijder maakt.
Vergruizen wordt alleen nog gedaan als de patient helemaal niet meer kan plassen.
Blijf drinken maar niet overmatig om urinestuwing/nieroverloop te voorkomen. 2 liter is voldoende.
Sterkte!
Yumi
12-08-2025 om 18:22
letterkoekje schreef op 12-08-2025 om 15:43:
dat misselijk dat erbij komt vind ik het raarste van allemaal.
Sterkte, lampje
Je kunt misselijk worden van de pijn.
Schemerlampje
15-08-2025 om 14:21
Lief dat je het vraagt! Het gaat een stuk beter gelukkig! Ik slik sinds vandaag ook geen diclofenac meer en dat gaat goed. Nog wel wat vage pijn, maar eigenlijk niet noemenswaardig meer. Ik heb los hiervan al chronische pijn, dus dit ben ik wel gewend.
Allemaal bedankt voor jullie medeleven en tips!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.