Gezondheid en welzijn
Schemerlampje
10-08-2025 om 10:41
Zo'n pijn in rug en misselijk. Nieren?
Het begon afgelopen donderdagavond met wat vage zeurende pijn in mijn rug. Zowel links als rechts van de wervelkolom, vlak onder mijn ribben. In de loop van vrijdag werd het erger. En ik voel me ook niet lekker, misselijk en slap. De pijn is niet steeds even heftig, soms valt het een paar uur mee en is het een zeurend gevoel. Andere momenten, zoals nu, weet ik niet waar ik het zoeken moet. Ik kan geen houding vinden die verlichting geeft, en ook oefeningen om je rug te ontspannen werken niet. Nu ben ik bang dat er iets niet goed is met mijn nieren. Ik heb nog geen koorts, misschien wel wat verhoging. Ik ben misselijk, maar heb nog niet overgegeven. Ik plas ook nog gewoon, doet geen pijn en lijkt, op het oog, helder. Probleem is dat we op vakantie zijn. Thuis had ik denk ik de HAP al wel gebeld om even te overleggen. We zijn in het Franstalige deel van België, en ik ken een beetje Frans, maar dit wordt lastig uitleggen. Dinsdag gaan we weer naar huis. Ik weet dat er hier geen medisch advies gegeven mag worden. Maar wat zouden jullie doen? Het proberen uit te zingen tot we weer thuis zijn en hopen dat het ondertussen beter gaat, of toch een arts hier zoeken?
Klarabellaaaaa
10-08-2025 om 18:07
Ik heb al heel vaak nierbekkenontsteking gehad en dan kan ik amper bewegen van de pijn. Als ik twijfel ‘sla’ ik met de zijkant van mijn hand in mijn flanken, als dat echt gigantisch pijn doet weet ik dat het mijn nieren zijn en bel ik een dokter.
Sterkte, hopelijk valt het mee en zakt de pijn snel!
Schemerlampje
10-08-2025 om 19:49
Klarabellaaaaa schreef op 10-08-2025 om 18:07:
Ik heb al heel vaak nierbekkenontsteking gehad en dan kan ik amper bewegen van de pijn. Als ik twijfel ‘sla’ ik met de zijkant van mijn hand in mijn flanken, als dat echt gigantisch pijn doet weet ik dat het mijn nieren zijn en bel ik een dokter.
Sterkte, hopelijk valt het mee en zakt de pijn snel!
Dat heb ik zachtjes geprobeerd en dat doet wel pijn. Pijn is ondertussen (niet daardoor) weer in alle hevigheid terug. Ook urine is niet helemaal helder meer.
Ik heb gebeld met onze eigen HAP. Die zei voor nu veel drinken en morgen naar de huisarts, maar ze wist het ook niet zo goed. Als de klachten nog erger worden of ik koorts krijg, moet ik hier nog langs een huisarts.
letterkoekje
10-08-2025 om 21:36
Schemerlampje, ik zie je topic nu pas. Geen goede raad (slechte ook niet). Wil je alleen het beste wensen en als je je zo slecht voelt, ben je nergens beter dan thuis.
Laat nog iets weten hé!
Loezzie
10-08-2025 om 21:41
Bij de meeste vakantie accommodaties kunnen ze je vast wel vertellen hoe je een arts kan raadplegen. Met Google Translate op Chat CPT kom je vast een heel eind. Ook zal er vast wel iemand Engels spreken.
Wil je echt naar huis rijden met iets wat lijkt op een nierbekkenontsteking?
Zoek een arts op, zelfs nu.
Madamecannibale
10-08-2025 om 21:44
Loezzie schreef op 10-08-2025 om 21:41:
Bij de meeste vakantie accommodaties kunnen ze je vast wel vertellen hoe je een arts kan raadplegen. Met Google Translate op Chat CPT kom je vast een heel eind. Ook zal er vast wel iemand Engels spreken.
Wil je echt naar huis rijden met iets wat lijkt op een nierbekkenontsteking?
Zoek een arts op, zelfs nu.
Dit inderdaad. Ik zou niet wachten maar hulp zoeken morgenochtend. Bij je vakantie adres kunnen ze je vast verder helpen. Ik heb ook wel eens medische hulp nodig gehad op vakantie en daar kunnen ze je echt wel mee helpen.
anijsblokje
10-08-2025 om 23:22
Sterkte, Schemerlampje, wat rot. Ga je nu sowieso morgen naar een dokter, ofwel thuis, ofwel daar?
Ik schrik van de terughoudendheid om op vakantie contact te zoeken met een arts daar (of inderdaad, de eerste stap is de 'alarmcentrale' van je zorgverzekering, die precies daarvoor is: op basis va je klachten, locatie waar je bent etc adviseren waar je het beste terecht kunt/wat je moet doen) - en ook van het gedraal van de HAP qua advies. Het duurt nog lang voordat het dinsdag is! Hopelijk kom je de nacht een beetje door
.
Beril
11-08-2025 om 05:18
Lokale huisarts zoeken je komt er qua taal vast uit. Financieel hoef je meestal niets te betalen, spoedzorg is geregeld. Mijn ervaring, we wachten te lang vanwege het onbekende maar je als je gaat wordt je altijd vriendelijk en snel geholpen. Morgen naar eigen huisarts is uiteraard ook een oplossing gezien einde vakantie en de beperkte reisduur. Beterschap! Hopelijk knap je snel op.
Poison
11-08-2025 om 06:11
Hoe is het gegaan vannacht?
Goed dat he vandaag je arts gaat zien, deze klachten zouden inderdaad uit mijn eigen ervaring (7x nierbekkenontsteking) goed je nieren kunnen zijn (met wat dan ook). Dus ik zou vandaag hoe dan ook een arts raadplegen, al dan niet op vakantie.
Kampeerder
11-08-2025 om 07:01
Als je toch vandaag gaat rijden om thuis naar de huisarts te gaan, bel dan zometeen alvast voor een afspraak einde middag. Als je pas belt als je thuis bent is het misschien al wel vol.
Sterkte nog even.
Joszy
11-08-2025 om 07:14
Beril schreef op 11-08-2025 om 05:18:
Lokale huisarts zoeken je komt er qua taal vast uit. Financieel hoef je meestal niets te betalen, spoedzorg is geregeld. Mijn ervaring, we wachten te lang vanwege het onbekende maar je als je gaat wordt je altijd vriendelijk en snel geholpen. Morgen naar eigen huisarts is uiteraard ook een oplossing gezien einde vakantie en de beperkte reisduur. Beterschap! Hopelijk knap je snel op.
Dat is niet waar. De basisverzekering dekt spoedeisende zorg in het buitenland. Maar wel alleen tot het Nederlandse tarief. Als het duurder is, heb je een aanvullende verzekering nodig of een reisverzekering die dit dekt.
Herfstappeltaart
11-08-2025 om 07:21
Ik lees het nu pas Schemerlampje. Sterkte, hopelijk valt het mee.
Schemerlampje
11-08-2025 om 07:42
Kampeerder schreef op 11-08-2025 om 07:01:
Als je toch vandaag gaat rijden om thuis naar de huisarts te gaan, bel dan zometeen alvast voor een afspraak einde middag. Als je pas belt als je thuis bent is het misschien al wel vol.
Sterkte nog even.
Ik ga inderdaad zometeen de huisarts bellen en dan hoop ik er vanmiddag terecht te kunnen. Gelukkig hoef ik niet zelf te rijden.
Vannacht is redelijk gegaan, heb in ieder geval nog wel wat kunnen slapen.
Auwereel
11-08-2025 om 07:54
Sterkte met de terugreis. Ik hoop voor je dat je snel terecht kan bij je huisarts die gelijk het goede medicijn kan bepalen zodat je er snel vanaf bent.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.