Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

'Witte ruis'-machine

Zijn er hier mensen met ervaring met een 'witte ruis' machine?
Dat is een apparaatje wat prettige (natuur-) geluiden en kleuren weergeeft en waar je ontspannend bij in slaap kunt vallen.

Lidl heeft er binnenkort een in de aanbieding en ik zou het wel eens willen proberen.

Dus, als je er iets over kunt vertellen, gráág!


Ik ken 'white noise' alleen als een soort van baarmoedergeruis in de slaapbeer van mijn kleinzoon . Is dit wat anders dan ?

Dat apparaatje ken ik niet, wel val ik soms in slaap met behulp van een ‘deep sleep’ playlist van spotify. Kleurtjes heb ik liever niet, ik kijk een tijdje naar mijn nano aquarium en dan doe ik het licht uit en de muziek aan. Of nou ja muziek; het zijn meer rustgevende klanken. Erg aan te raden wat mij betreft. 

Ik heb daar gewoon gratis een app voor. Ideaal!
Deze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmsoft.whitenoise.lite

Wel alleen geluid. Ik heb dan heavy rain pouring opstaan.

MRI

MRI

31-12-2022 om 17:04

ah nee joh geen machine kopen. Je vindt white noise gewoon op youtube

Ik heb de numsy. En doe dan de zee geluiden aan. Kan niet meer zonder slapen. Partner slaapt er gelukkig ook goed op.

Als je een iPhone hebt, daar zitten deze geluiden standaard op. Ik kan kiezen uit balanced noise, bright noise, dark noise, ocean, rain, en stream.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

31-12-2022 om 19:10 Topicstarter

Ik heb geen smartphone, dus daarom leek dit me wel iets. Ook omdat je het kunt instellen dat het na 30/45/60 minuten uitgaat.

Ook geen tablet? 

Ik dacht dat white noise geluid van witte apparaten is? 
Dus wasmachine en droger e.d.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

31-12-2022 om 20:35 Topicstarter

Nee, ook geen tablet. Wel een laptop.  Tssss.
Ook geluiden van huishoudelijke apparaten, maar ook natuurgeluiden.

No-food artikelen van Lidl mag je terugbrengen als ze niet bevallen.
Nog goedkoper is een filmpje op Youtube uitzoeken en kijken of het een ontspannend effect heeft ook over een langere periode.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

01-01-2023 om 11:36 Topicstarter

Amazooi schreef op 01-01-2023 om 07:28:

No-food artikelen van Lidl mag je terugbrengen als ze niet bevallen.
Nog goedkoper is een filmpje op Youtube uitzoeken en kijken of het een ontspannend effect heeft ook over een langere periode.

Ja,maar dan moet ik wakker worden  om de laptop uit te zetten.....!  En ik wil er juist bij in slaap vallen.

Beterlaat2021! schreef op 01-01-2023 om 11:36:

[..]

Ja,maar dan moet ik wakker worden om de laptop uit te zetten.....! En ik wil er juist bij in slaap vallen.

Als je autoplay uitzet, en een niet te lange video op youtube uitzoekt dan stopt het toch automatisch als de video is afgelopen.

Timer tussen laptop en stopcontact zetten?
Gr Angela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.