Gezondheid en welzijn
Poezenmeisje
24-01-2025 om 06:55
Wietboter / Spacecake
I.v.m. pijnklachten kreeg iemand in mijn omgeving ooit medicinale cannabis flos bediol granulaat. Via de pijnpoli en de apotheek.
Helaas deed het niets voor hem.
Tweeëneenhalf potje gebruikt, nog 3 ongeopende potjes van 15 gram in de kast.
Het halve geopende potje ruikt nog goed, geen schimmelgeur of muffe geur. Ik ga er van uit dat de gesloten potjes, altijd donker bewaard bij kamertemperatuur, dan zeker nog goed zullen zijn.
Ik ben wel nieuwgierig naar spacecake/-muffins maken. De recepten die ik vind gaan uit van toppen/knipafval.
Weet iemand of er tabellen bestaan om de hoeveelheid om te rekenen?
Tijgeroog
24-01-2025 om 07:36
Ik ben geen kenner op door gebied, maar mis je hierbij niet de THC die voor het effect zorgt?
GroenTuintje
24-01-2025 om 07:36
er bestaat toch ook medicinale wietolie/ cannabis tegen pijn? Is ook nog eens legaal
BlairW
24-01-2025 om 07:55
Super slim ja, medicinale wiet die op recept is voorgeschreven voor een ander gaan gebruiken. Snack je de andere medicatie van deze persoon ook gewoon maar op?
In bediol zit maar 6,3% THC, dus de kans dat je daar high van wordt is heel klein. Komt maar bij ongeveer 3 op de 1000 mensen voor.
Poezenmeisje
24-01-2025 om 08:14
Het is 100% legaal verkregen via de apotheek als medicinale cannabis.
Als dit "te weinig THC" zou bevatten, waarom wordt het dan voorgeschreven?
Gaat de medische wereld uit van een placebo-effect?
Het werkte niet voor die persoon en hij baalt dat hij er zoveel voor moest betalen daarom vindt hij weggooien zonde. Hij moest het koken en als thee drinken
Ik zie dit niet als andermans medicatie gebruiken. Hij kan de spacecake tenslotte ook gewoon eten.
De informatie dat deze versie te weinig THC zou bevatten voor spacecake vind ik nuttig, dank je wel hiervoor.
Poezenmeisje
24-01-2025 om 08:15
GroenTuintje schreef op 24-01-2025 om 07:36:
er bestaat toch ook medicinale wietolie/ cannabis tegen pijn? Is ook nog eens legaal
Dit is officieel via de apotheek gekregen. Niets illegaals.
BlairW
24-01-2025 om 08:21
Poezenmeisje schreef op 24-01-2025 om 08:14:
Het werkte niet voor die persoon en hij baalt dat hij er zoveel voor moest betalen daarom vindt hij weggooien zonde. Hij moest het koken en als thee drinken
Ik zie dit niet als andermans medicatie gebruiken. Hij kan de spacecake tenslotte ook gewoon eten.
De informatie dat deze versie te weinig THC zou bevatten voor spacecake vind ik nuttig, dank je wel hiervoor.
Het is iets wat je op recept krijgt. En dat is dus voorgeschreven voor die specifieke persoon, niet voor jou. Dat jij het niet ziet als andermans medicatie gebruiken moet je zelf weten. Maar dat doe je dus wel, want jij hebt er geen recht op. Het is immers niet voor jou voorgeschreven.
Joszy
24-01-2025 om 08:49
Poezenmeisje schreef op 24-01-2025 om 08:14:
Omdat het wél cbd bevat. Je krijgt medicatie niet om high te worden, dus in het medicijn zit vooral cbd. Met een heel andere werking.
Voor je ermee gaat klooien moet je je er misschien toch wat meer in verdiepen.
Ysenda
24-01-2025 om 09:09
BlairW schreef op 24-01-2025 om 08:21:
[..]
Het is iets wat je op recept krijgt. En dat is dus voorgeschreven voor die specifieke persoon, niet voor jou. Dat jij het niet ziet als andermans medicatie gebruiken moet je zelf weten. Maar dat doe je dus wel, want jij hebt er geen recht op. Het is immers niet voor jou voorgeschreven.
Maar die ander heeft het al jaren ongebruikt in de kast staan. En geeft het weg.
Poezenmeisje
24-01-2025 om 09:24
Joszy schreef op 24-01-2025 om 08:49:
[..]
Omdat het wél cbd bevat. Je krijgt medicatie niet om high te worden, dus in het medicijn zit vooral cbd. Met een heel andere werking.
Voor je ermee gaat klooien moet je je er misschien toch wat meer in verdiepen.
Voor die CBD hadden we de apotheek dus niet nodig, dat ligt ook bij de drogist en wordt ook niet vergoed.
Ik hoop dat meneer Rinus Beintema eindelijk eens zijn vroegere preparaten, die wel zouden kunnen werken, op de markt mocht gooien.
Ginevra
24-01-2025 om 11:06
BlairW schreef op 24-01-2025 om 08:21:
[..]
Normaliter heb je gelijk, maar in dit geval vind ik dat wat overdreven. Het staat ongebruikt in iemands kast, en dan wordt het op een gegeven moment weggegooid.
Dat je het hebt over "geen recht op hebben" suggereert dat je denkt dat TO haar kennis zijn medicijnen afpakt of zo, of dat het ten koste gaat van het welzijn van andere patienten als TO probeert die spacecake te bakken. Dat zie ik niet voor me, waarom anderen daar schade door zouden lijden.
Ginevra
24-01-2025 om 11:10
Poezenmeisje schreef op 24-01-2025 om 09:24:
Ik hoop dat meneer Rinus Beintema eindelijk eens zijn vroegere preparaten, die wel zouden kunnen werken, op de markt mocht gooien.
Hij was toch bezig met iets dat Italwater genoemd werd? Hebben jullie daar al eens naar gekeken?
Fenyw
24-01-2025 om 11:12
Je houdt er hooguit een lekker cakeje aan over. Mijn zoon heeft bij Stichting Nederwiet stage gelopen en ik weet uit eerste hand dat de THC er uit wordt gehaald en je dus geen enkel high effect hebt van wietmedicatie.
De producten van hun zijn wel goed en niet zo duur, je kennis kan dat nog proberen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.