Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
watertoren
10-08-2026 om 16:38
Ik bespaar tegenwoordig wel water want ik scheer me nu aan de wasbak ipv onder de douche.
kerst
10-08-2026 om 16:51
Ik zie alweer tegen donderdag en vrijdag op met de hete weersverwachting .
Jujubee
11-08-2026 om 05:41
Ik ook, Kerst. Ik moet weer werken donderdag en op ons kantoor is het op sommige plekken lekker koel en op andere niet te harden. Wij lopen de hele dag rond en gaan de hele dag van warm naar fris, wat het extra ellendig maakt. En ik moet ongesteld worden, dus dan wil ik helemaal geen hitte.
Water besparen vind ik erg belangrijk en ik douche zo kort mogelijk, maar als ik mijn haar moet wassen, sta ik er toch wel 10 minuten onder. Maar goed, dat doe ik maar twee keer per week. Ik douche ook niet elke dag en als ik mijn haar niet was, ben ik in drie minuten klaar. Ik heb geen tuin, dus sproeien doe ik sowieso niet. Aan de wastafel scheren vind mijn huid niet zo fijn. Die is al heel gevoelig dus mijn benen scheer ik met doucheolie onder de douche, anders krijg ik rode bultjes.