Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
Kampeerder
02-08-2026 om 19:55
Mick87 schreef op 02-08-2026 om 17:36:
ik trek het nog wel. Maar ben het echt beu. Steeds zon en warmte. Kijk uit naar herfst met hopelijk lekker veel regen.
In de avond en nacht dan graag. Ik houd van een herfst met aangename temperaturen. Dat je gewoon aangekleed lekker buiten dingen kunt ondernemen.
Happyapple
02-08-2026 om 21:48
Kampeerder schreef op 02-08-2026 om 19:55:
[..]
In de avond en nacht dan graag. Ik houd van een herfst met aangename temperaturen. Dat je gewoon aangekleed lekker buiten dingen kunt ondernemen.
Nou dit inderdaad. Ik word niet superblij van 30+ graden, maar ook niet van regen.
En zeker niet in de vakantie. Ik zou tekenen voor een graad of 20-25 en droog.
En ja de natuur heeft regen nodig, maar idd graag s nachts dan
Auwereel
02-08-2026 om 23:28
Zoals ik hier al vaak heb laten weten, graag regen. 's Nachts heeft ook mijn voorkeur. Maar ik hoop dat op 12 augustus, zo tussen 19:00 en 21:00 uur er geen wolkje aan de lucht is. Want hoewel ik de zon ook wel een beetje flauw ben en mooie wolkenluchten erg kan waarderen, die gedeeltelijke zonsverduistering wil ik wel kunnen beleven!
Auwereel
02-08-2026 om 23:42

De verwachting is: dinsdag krijgt Nederland behalve Holland regen. Mijn tuin hoopt dat het front nog iets naar het westen opschuift. Ook hoop ik dat de onweersbuien niet te heftig zijn, dat kan de droge grond niet aan.
Loeki72
03-08-2026 om 12:44
Ik was afgelopen weekend in Groningen en het was er heerlijk koel. We zagen plassen en groen gras. Gisterochtend liepen we buiten terwijl het 14 graden was. Ik heb er zo van genoten. Hier (westen van het land) is al het gras bruin en heeft het al heel lang niet echt geregend.
Als we met pensioen zijn willen we graag weer naar Groningen verhuizen. Man is het ermee eens.
De hitte van vandaag vind ik vreselijk. Hier wordt het 33 graden vandaag en ik moet werken.
Dorestad
03-08-2026 om 13:52
hoi Loeki72, in de provincie Groningen is het heel verschillend. Omgeving Veenkoloniën is droog/bruin. Westerkwartier daarentegen is veel meer regen gevallen. Ik ben nu op vakantie in de Achterhoek. Daar is het ongelooflijk droog.
Loeki72
04-08-2026 om 00:52
Dorestad schreef op 03-08-2026 om 13:52:
hoi Loeki72, in de provincie Groningen is het heel verschillend. Omgeving Veenkoloniën is droog/bruin. Westerkwartier daarentegen is veel meer regen gevallen. Ik ben nu op vakantie in de Achterhoek. Daar is het ongelooflijk droog.
Ik was in de gemeente Hogeland.
Wieder
04-08-2026 om 05:52
Auwereel schreef op 02-08-2026 om 23:42:
De verwachting is: dinsdag krijgt Nederland behalve Holland regen. Mijn tuin hoopt dat het front nog iets naar het westen opschuift. Ook hoop ik dat de onweersbuien niet te heftig zijn, dat kan de droge grond niet aan.
Hmmm, dit kaartje ziet er aantrekkelijker uit dan mijn buienalarm verwachting. Daar staat voornamelijk veel zon en tussen 19 en 20 uur een licht buitje. De natuur hier snakt naar een natte plens, maar die lijkt er vooralsnog niet in te zitten. Vannacht (nou ja, technisch gezien gisteravond, het was half 12, ik sliep al toen dochter vroeg of we even konden helpen) zijn we de paarden nog binnen gaan zetten omdat er een onweersbui aan zou komen met flink wat regen. Welgeteld 1 rommeltje en geen regen, daar word ik dan voor wakker gemaakt 🙃.
Ik kijk net op buienradar en daar staat de komende 5 dagen helemaal niks qua regen. Gortdroog. En volgens jouw kaartje woon ik toch echt in diep donker regengebied Auwereel. Ik dans straks toch nog maar even voor de zekerheid, hopelijk klopt jouw kaart dan toch!
watertoren
04-08-2026 om 09:05
Ik heb helemaal geen hekel aan de zomer maar ik geef toe dat ik het soms wel heel erg warm vind. Als ik moet kiezen dan ga ik toch voor een zomer zoals deze dan voor een zomer met veel regen.
Mick87
04-08-2026 om 09:25
de warmte trek ik nog wel. Maar de droogte begint nu echt gezondheidsklachten te geven. Lijkt wel of m'n bijholten ook gortdroog zijn. Droge neus en hoofdpijn. Ook keelpijn. Luchtkwaliteit is volgens mij ook nog niet al te best.
Meer mensen die daar last van hebben ?
Ik heb ook astma.
Tuinfluiter
04-08-2026 om 09:35
Hier is gisteravond en vannacht wel wat regen gevallen en ik hoop dat we hier vandaag ook nog regen krijgen.
Ik houd best van de zomer maar bij deze temperaturen kun je alleen in de vroege ochtend nog wat doen.
De natuur is hier gort droog en ook mijn tuin is niet meer te doen ik hoop toch echt op flink wat dagen regen.
Mick87 schreef op 04-08-2026 om 09:25:
de warmte trek ik nog wel. Maar de droogte begint nu echt gezondheidsklachten te geven. Lijkt wel of m'n bijholten ook gortdroog zijn. Droge neus en hoofdpijn. Ook keelpijn. Luchtkwaliteit is volgens mij ook nog niet al te best.
Meer mensen die daar last van hebben ?
Ik heb ook astma.
Ik heb gevoelige ogen en niesbuien door de droogte merk het dus ook maar niet zo erg als jij.
Dorestad
04-08-2026 om 09:52
Loeki72 schreef op 04-08-2026 om 00:52:
[..]
Ik was in de gemeente Hogeland.
Op de klei. Daar blijft de grond ook natter dan op het zand elders. Mooie omgeving
Auwereel
04-08-2026 om 09:59
Wieder schreef op 04-08-2026 om 05:52:
[..]
Hmmm, dit kaartje ziet er aantrekkelijker uit dan mijn buienalarm verwachting. Daar staat voornamelijk veel zon en tussen 19 en 20 uur een licht buitje. De natuur hier snakt naar een natte plens, maar die lijkt er vooralsnog niet in te zitten. Vannacht (nou ja, technisch gezien gisteravond, het was half 12, ik sliep al toen dochter vroeg of we even konden helpen) zijn we de paarden nog binnen gaan zetten omdat er een onweersbui aan zou komen met flink wat regen. Welgeteld 1 rommeltje en geen regen, daar word ik dan voor wakker gemaakt 🙃.
Ik kijk net op buienradar en daar staat de komende 5 dagen helemaal niks qua regen. Gortdroog. En volgens jouw kaartje woon ik toch echt in diep donker regengebied Auwereel. Ik dans straks toch nog maar even voor de zekerheid, hopelijk klopt jouw kaart dan toch!
Buien zijn notoir slecht te voorspellen, het ziet er inmiddels anders uit