Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

Euphoria schreef op 29-06-2026 om 07:31:

[..]

Ook niet een airco zonder unit aan de buitenkant van de woning?

dat mag misschien wel, weet ik niet eigenlijk. Ga ik uitzoeken, en ook vragen aan airco bedrijven of dat een goede optie is

stokstaart schreef op 29-06-2026 om 10:32:

Ik herken dat wel, de onrust in april en mei en de opluchting in september. En in de tussenliggende maanden ben ik niet perse blij. Depressief ook niet maar zeker niet zo blij als andere mensen.

Dit dus stokstaart, ik heb precies hetzelfde. 

kerst schreef op 29-06-2026 om 22:44:

Ik vind ergste de ellenlange schoolvakantie. Gegil de hele dag en avond door. Deurtje bellen. Gehang in het portiek van jeugd die hier niet woont etc,etc. Geen ruimte meer voor banenzwemmen.

Ik woon in Belgie en "onze" schoolvakantie duurt net geen 9 weken (kleuter-en lagere school). In het middelbaar waren de laatste examens rond 22 juni. Deze leerlingen moesten vandaag alleen nog hun rapport gaan afhalen. Zij hebben dus 10 weken vakantie.

zwaankip schreef op 30-06-2026 om 22:21:

[..]

Ik woon in Belgie en "onze" schoolvakantie duurt net geen 9 weken (kleuter-en lagere school). In het middelbaar waren de laatste examens rond 22 juni. Deze leerlingen moesten vandaag alleen nog hun rapport gaan afhalen. Zij hebben dus 10 weken vakantie.

Het is de leerlingen gegunt, maar bizar is het wel.

hoe krijg je dit als ouder op een beetje een normale wijze geregeld.

Euphoria schreef op 01-07-2026 om 06:15:

[..]

Het is de leerlingen gegunt, maar bizar is het wel.

hoe krijg je dit als ouder op een beetje een normale wijze geregeld.

BSO. 

En verder gaat niet iedereen tegelijk op vakantie dus mogelijkheden om het met anderen op te lossen zijn er meer. 

En omdat de kinderen negen weken hebben, hebben de ouders meer keuze dus voor bedrijven makkelijker te plannen. 

Bij mijn man op het werk wil ongeveer iedereen in dezelfde zes weken. Mensen met kinderen, met partners in het onderwijs, mensen met partner bij een bedrijf dat sluit (bouwvak) etc. Hoe handig als dat negen weken zouden zijn. 

Ik hoor mensen over een volgende hittegolf. Maar waar staat die dan? Ik zie het nergens maar doordat dat gezegd word ben ik al een paar dagen weer onrustig.

stokstaart schreef op 01-07-2026 om 10:41:

Ik hoor mensen over een volgende hittegolf. Maar waar staat die dan? Ik zie het nergens maar doordat dat gezegd word ben ik al een paar dagen weer onrustig.

Ik zie het ook nergens. Volgens de knmi wordt het hier tussen de 21- 25 graden de komende twee weken. Dat is nou juist prima zomerweer, zeker geen hittegolf 🤔 Zou hij dan daarna komen? 

Ze mogen m houden!

Gister bijna mot met lief. Ik zei alleen nog juli en augustus! Dan gaan we de herfst weer in!  Klaar met de zon, de warmte en het vele licht.

Ze houdt van het licht, de lange dagen en het feit dat ze het niet koud heeft. Mijn koukleum heeft dan last van vingers en tenen. Ik vind dat je je daar op kunt kleden, dat lukt niet met de hitte.

0lijfje schreef op 01-07-2026 om 10:53:

[..]

Ik zie het ook nergens. Volgens de knmi wordt het hier tussen de 21- 25 graden de komende twee weken. Dat is nou juist prima zomerweer, zeker geen hittegolf 🤔 Zou hij dan daarna komen?

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/extra/guidance-meerdaagse

Een overwegend droog weertype met veel zon. De kans op temperaturen boven het langjarige gemiddelde is erg groot (ongeveer 90%), met in de zuidelijke helft rond 11 juli enkele dagen met 40-60% kans op tropische temperaturen.

Belangrijkste weermodellen geven nog steeds aan, dat de (extreme) hitte niet direct terugkeert naar ons land. Tot ver in de volgende week aangenaam/gematigd zomerweer met soms een licht buitje. Mogelijk tegen eind volgende week wel hogere temperaturen, maar dat is nog onzeker.

dit schreef Reinier v/d Berg op BlueSky

ik hoop het .

Hier gaan mijn weerapps ook steeds weer omlaag i.p.v. omhoog voor volgende week. Graadje of 25-27. Prima. Maar ik zit in het westen. In het zuiden en oosten van het land zal het wel heter worden. Het is nu in elk geval heerlijk in huis. Ik slaap goed bij en het koelt elke dag meer af. Nu nog maar 21 graden in huis. Ik laat alle ramen de hele nacht lekker open. Ik heb het zelfs fris nu. 

Hèhè, het heeft vanmorgen eindelijk weer eens op een normale manier geregend. Mijn tuin is dankbaar, maar wil eigenlijk meer. Vannacht graag.

Zelf ben ik erg blij dat de lucht nu minder stoffig is.

Ik geniet met volle teugen van het normaal slapen en functioneren, nu het weer afgekoeld is. Ik slaap ook weer onder mijn dunne bamboezomerdekbed. Heerlijk. Hier in het westen blijft het maar zakken voor volgende week. Nu pas zaterdag een uitschieter naar 28 graden en daarna weer 25 en af en toe 27. Prima, te doen voor mij. Als het zo blijft, kom ik de zomer wel door. Af en toe een uitschieter naar 30, prima, maar graag na een dag of twee weer omlaag met die temperatuur. Ik heb het zelfs best vaak fris gevonden de afgelopen dagen. 

ik klaag ook niet 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.