Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?


Het noorden heeft onweersbuien gehad  🌩️ 

Maar nu weer klam . 😞

Hier in het zuid-westen lang niet zo klam als gister. Prima te doen (al blijft de warmte in huis wel hangen).

Auwereel schreef op 19-06-2026 om 12:33:

[..]

Kan je aan mijn nieuwe buren uitleggen, die hebben elk sprietje groen uit hun tuinen gebannen en ook het stuk gemeentegond voor hun huis 100% betegeld. Ook moesten we een stuk van onze boom opgeven, want daar waaiden blaadjes van in hun tuin. Nu is mijn tuin aanmerkelijk minder schaduwrijk.

Ik ben benieuwd wat ze vanochtend dachten toen er heel veel water uit hun tuin van de tegels moesten vegen. Bij mij is alles opgenomen in de tuin of via de waterpasserende tegels.

climson verkoelende matrastopper!! Ik ben groot fan! Helaas wil lief er niet aan want ze slaapt niet als ze ribbeltjes voelt. Hier dus werkeloos helaas 

ooh en ik heb straks een bruiloft in onze hoofdstad. Dus nette kleding aan betekent lange pantalon (gelukkig wel een dunne) en een gilet. Dan naar het station lopen a 20 min en in de warme trein-bus en dan weer lopen. Ik denk dat ik overal uitgedreven bij als ik aankom daar

Mick87

Mick87

20-06-2026 om 16:46 Topicstarter

stokstaart schreef op 20-06-2026 om 16:30:

climson verkoelende matrastopper!! Ik ben groot fan! Helaas wil lief er niet aan want ze slaapt niet als ze ribbeltjes voelt. Hier dus werkeloos helaas

Je hebt er dus 1 maar je partner slaapt er niet goed van begrijp ik? Je hebt ook 1persoons toppers hè? Ik ben er echt zo ontzettend blij mee

stokstaart schreef op 20-06-2026 om 16:39:

ooh en ik heb straks een bruiloft in onze hoofdstad. Dus nette kleding aan betekent lange pantalon (gelukkig wel een dunne) en een gilet. Dan naar het station lopen a 20 min en in de warme trein-bus en dan weer lopen. Ik denk dat ik overal uitgedreven bij als ik aankom daar

Sterkte stokstaart, wat een ellende. 

Mick87

Mick87

21-06-2026 om 07:48 Topicstarter

OMG ik check net de weersverwachting voor volgende week. Het is echt bizar en vreselijk. Hoop dat t niet uitkomt. Zou vrijdag naar een festival gaan met artiesten die ik heel graag wil zien. Maar 36 graden is echt niet te doen. Dan blijft ik toch echt thuis 

Mick87 schreef op 21-06-2026 om 07:48:

OMG ik check net de weersverwachting voor volgende week. Het is echt bizar en vreselijk. Hoop dat t niet uitkomt. Zou vrijdag naar een festival gaan met artiesten die ik heel graag wil zien. Maar 36 graden is echt niet te doen. Dan blijft ik toch echt thuis

Ja, daar worden we echt niet vrolijk van, hè. Ik keek ook en ik schrok me kapot. Ik heb er zo geen zin meer in. Het huis koelt nu al niet meer af, ondanks redelijk koele nachten. Ik ben donderdag jarig en uiteraard is het weer snikheet. Ik moet werken en er is bij ons ook een airco, dus ik zie er wel tegenop. Vrijdag zou ik met mijn moeder gaan shoppen voor mijn verjaardag, maar ja, dan wordt het ook weer bloedheet. Ik ging vorige week donderdag al bijna knockout op werk van de warmte. Het weekend komt mijn neefje logeren, wat ook heel leuk is met dit weer. Want naar buiten wil hij niet met deze warmte ( ik ook niet ). Misschien koop ik wel een zwembadje voor hem. Ik ben er wel even klaar mee, die hitte. 

@Stokstaart, ik zou je lief lekker op de bank laten slapen. 

Mick87

Mick87

21-06-2026 om 08:06 Topicstarter

Ik hoop echt dat het hierna klaar is met extreme hitte. Of een mini hittegolf met een paar dagen 30 graden ergens in augustus. Dan is het ook wat vroeger donker, scheelt ook enorm. Dit is echt niet normaal meer. Maar ja, klimaatverandering. De nieuwe realiteit. 

Ik heb donderdag een 'heidag' geregeld in een locatie die vermoedelijk geen airco heeft. Ik hoop dat het mee valt. 

Mick87 schreef op 21-06-2026 om 08:06:

Ik hoop echt dat het hierna klaar is met extreme hitte. Of een mini hittegolf met een paar dagen 30 graden ergens in augustus. Dan is het ook wat vroeger donker, scheelt ook enorm. Dit is echt niet normaal meer. Maar ja, klimaatverandering. De nieuwe realiteit.

Ja, ik heb ook tien keer liever een hittegolf in augustus. Dan is het eerder donker en koeler. Of maar een of twee dagen heet en dan weer koeler. Dat is te doen. Nu vijf dagen achter elkaar 30 graden of meer wordt het niet leuk meer. Krijg je huis dan maar eens afgekoeld zonder vaste airco. Ik zou er een moord voor doen. Ik kan het helaas niet betalen. 

De verwachting van de temperaturen ging op en neer. Ik ben ook jarig komende week en sinds ik met een jaar of 5 begreep dat er zoiets is als een weersverwachting hou ik de verwachting voor mijn verjaardag nauwkeurig in de gaten. Ik kan me nog herinneren dat ik juichend de weersverwachting op tv bekeek en ik danste voor de tv: mooi weer! Maar ook een verjaardag met motregen en 13 graden. De verwachting heeft de afgelopen week gevarieerd tussen 27 en 33 graden en helaas wordt het de hoogste temperatuur en blijft dat zo... 🥵

Ja, hier ook. Het ene jaar mooi weer, het andere niet. Maar zo heet als nu heb ik het vroeger nooit gehad op mijn verjaardag. De laatste jaren is het steevast bloedheet, op vorig jaar na. Vroeger, toen ik jong was, vierden we het met zijn drieën: mijn moeder, broer en ik zijn allemaal in juni en juli jarig. Dus dat was meestal een groot tuinfeest en ook dan, soms wel mooi weer, soms niet. Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit met een uitgebreid feest, dus op zich maakt het mij niet uit wat voor weer het is. Ik ben sowieso geen buitenmens. Ik kan zo een heel weekend binnen hangen, ook met dit weer. 

Ik merkt dat ik minder goed tegen (Nederlandse) warmte kan, naarmate ik ouder word.
Warmte in Nederland voelt intenser en benauwder dan in andere landen.

Ik word dan ook niet blij van deze temperaturen. Maar voorlopig blijft deze vieze plak warmte nog wel even helaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.