Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

Het wordt alleen maar warmer, dinsdag de verwachting 30 graden hier.  

Het is zelfs al weer warm 🥵 in bed 

Hier in huis valt het nog wel mee, het is vannacht best wel afgekoeld. Nu 21,5 in huis. Gisteren op zijn warmst, 22,5. Dus dat is nog goed te doen. Het warmst dat het hier vorig jaar in de zomer geweest is, was 26,5, dus op zich heb ik echt wel een fijn huis, qua hitte, als ik zie hoe anderen hier afzien. Straks komt mijn neefje logeren, dus we gaan lekker de hort op samen. Wandelen met mijn leenhond en dan even een ijsje halen of ergens lekker lunchen of zo. Hoe meer buiten, hoe beter. Alles leuker dan de hele dag met autootjes spelen binnen, haha. Dinsdag wordt de heetste dag ja en dan is het weer even klaar en wordt het weer normaal. 

Hier wordt het dinsdag 31 graden en nu is het in huis 22.7 (alle ramen en deuren vanmorgen heel vroeg open gehad).
Gisteren waren de voorspellingen voor volgende week rond de 20 graden, maar dat is nu al bijgesteld naar 24 graden. Hopelijk wordt het niet warmer: ik kan de laatste jaren steeds slechter tegen de hitte.

Gisteren een eind gelopen en dat ging wel goed, langzaam gelopen en onder bomen voor de schaduw. De terugweg was minder, maar altijd een goed excuus voor een ijsje in de schaduw/wind.

Roos57 schreef op 24-05-2026 om 09:01:

Het is zelfs al weer warm 🥵 in bed

Heel warm inderdaad. (Tenminste hier in het zuiden) 

De afgelopen nachten niet meer dan 5 uur kunnen slapen. Ik word er geen gezelliger mens van en dat vind ik dan weer heel vervelend voor mijn naasten. 

Mijn man mag ook niet tegen me aan komen liggen in bed en knuffelen is ook snel te warm. Kortom: voor de intimiteit is het niet bevorderlijk.

in mijn vorige woning, flat bovenste verdieping, warmde de boel altijd behoorlijk op en temperaturen van boven de 30 waren geen uitzondering 🥵.

Ik ben vandaag de hele dag weg geweest en alle gordijnen zijn dicht, het is 22,5 graad, dus ik mag niet klagen. In de keuken is het wel warmer, daar staat nu de zon op.

Wat ik jullie trouwens wel kan aanraden is een nekventilator, die hang je lekker om je nek, handen vrij en toch een briesje. Ik heb hem van Vulpes goods, met koelelement.

Gisteren heb ik de hele dag binnen op de bank gelegen met alles dicht omdat mijn neefje me de nacht ervoor de hele nacht wakker gehouden had, dus ik was helemaal gesloopt. Straks even een paar uur naar het werk, wel lekker, want daar is airco. In huis krijg je het nu niet meer koel, ondanks dat ik alle ramen tegen elkaar opengezet had vannacht. Nu alweer 23 graden en koeler wordt het niet. Het grote nadeel van dit weer vind ik dat ik altijd zo brak slaap. Ik sta eigenlijk altijd wel rond half zes al naast mijn bed als het bloedheet is en soms ook rond vijf uur. Verder trek ik het nog wel. Morgen wordt het gelukkig weer koeler. 

Hoe gaat het met onze medezomerhittehaters?
In het noorden van ons landje is het toch vaak enkele graden koeler, dus soms ben ik daar wel jaloers op.

Beter . Groet vanuit het noorden 😅😜

Roos57 schreef op 27-05-2026 om 12:02:

😂 Ik ben blij voor jou. Groet vanuit het zuiden.

Roos57 schreef op 27-05-2026 om 12:02:

Hahaha, groet terug uit het (iets warmere) westen 😁

Hier ook beter nu. Maar voor morgen wordt alweer 24 graden voorspeld. Het wordt hier altijd snel erg warm , en blijft dat ook wel. Voordeel is dat ik een laag gasverbruik heb maar in de zomer kan het best heet zijn. Gisteren met alle gordijnen en luxaflex dicht én van die schuine doeken voor de ramen ( ben naam ff kwijt) was het hier alweer 25 graden. En het koelt slecht af binnen helaas, ik zie de thermometer hier 24,5 aangeven. Heb nu de gordijnen ff open maar zo draait de zon op de tuin en dan warmte het weer snel op. Dus met een uurtje gaan die weer dicht.

Ik was vanochtend vrijwillig op een evenement voor basisschoolleerlingen. Het was koud! Heb staan genieten in de wind tot half 11. Daarna werd het wat warmer maar nog niet heet. 

Mick87

Mick87

27-05-2026 om 13:19 Topicstarter

vrijdag weer hitte en ik ga naar Harry Styles. Baal daar echt van. Hoop dat het uit te houden  is in het stadion 

Veel plezier met Harry morgen  .
Hopelijk valt het mee met de hitte.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.