Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Welke sloffen/pantoffels bij hielspoorklachten

Hoi allemaal, Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar geschikte sloffen of pantoffels nu het kouder wordt. Ik heb maanden met veel plezier op mijn fitflops gelopen. Maar ja, daar wordt het nu toch echt te koud voor. Ik ben nu zo goed als klachtenvrij, maar wil dit graag zo houden. Dus ik zoek tips en ervaringen van anderen die bekend zijn met deze klachten. Wat draag jij in huis?


ik heb nog een aantal paar Japanse sokken liggen, zal ik die naar je opsturen? Daarmee kwam ik de winter door op fitflops binnen!
Gr Angela

Vast niet het gewenste antwoord, maar mijn dokter adviseerde Crocs. En het is echt een verademing om daarop te lopen (alleen binnen, in de beslotenheid van mijn gezin  ).

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 17:07 Topicstarter

Angela1967 schreef op 01-10-2021 om 16:42:

ik heb nog een aantal paar Japanse sokken liggen, zal ik die naar je opsturen? Daarmee kwam ik de winter door op fitflops binnen!
Gr Angela

Ik heb meteen even gegoogled. Wat handig. Ik denk dat ik deze ga bestellen. Bedankt voor de tip!

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 17:08 Topicstarter

Wieder schreef op 01-10-2021 om 16:56:

Vast niet het gewenste antwoord, maar mijn dokter adviseerde Crocs. En het is echt een verademing om daarop te lopen (alleen binnen, in de beslotenheid van mijn gezin ).

Wat heb ik een slechte geheugen 😅 Voor de zomer kwam ik zo ook de dagen door. Maar inderdaad alleen in bijzijn van eigen gezinsleden. Die plagen al genoeg 🤣

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 17:10 Topicstarter

Ik heb nu Skechers aan die je zo aan kunt trekken. Met nepveters. Gebruik ik normaal voor sporten. Kijken hoe dat in huis bevalt

Ik heb heftige hielspoor gehad en ben nog steeds bang dat ik het ooit terugkrijg... Ik loop binnen hierop, omdat ik mijn gewone sokken aan kan houden; https://www.onlybrands.nl/fitflop-lottie-glitzy-slide-black.html

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 17:25 Topicstarter

Lali schreef op 01-10-2021 om 17:10:

Ik heb heftige hielspoor gehad en ben nog steeds bang dat ik het ooit terugkrijg... Ik loop binnen hierop, omdat ik mijn gewone sokken aan kan houden; https://www.onlybrands.nl/fitflop-lottie-glitzy-slide-black.html

Ziet er ook comfortabel uit! Ga ik ook overwegen.

Hielspoor is zo vervelend. Heb er veel te lang mee doorgelopen. Dus ben heel blij dat het nu zo goed gaat.

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 17:46 Topicstarter

Lali schreef op 01-10-2021 om 17:10:

Ik heb heftige hielspoor gehad en ben nog steeds bang dat ik het ooit terugkrijg... Ik loop binnen hierop, omdat ik mijn gewone sokken aan kan houden; https://www.onlybrands.nl/fitflop-lottie-glitzy-slide-black.html

Hoe vallen ze? Kun je je eigen maat aanhouden, of beter een maat groter bestellen?

SushiGo schreef op 01-10-2021 om 17:46:

[..]

Hoe vallen ze? Kun je je eigen maat aanhouden, of beter een maat groter bestellen?

Ze vallen heel normaal, maar lopen in de loop der tijd wel wat uit.

SushiGo schreef op 01-10-2021 om 17:10:

Ik heb nu Skechers aan die je zo aan kunt trekken. Met nepveters. Gebruik ik normaal voor sporten. Kijken hoe dat in huis bevalt

Zijn die niet ook te koud als het straks echt kouder wordt? 
Ik merk dat in ons huidige huis (laminaat, vloer niet geïsoleerd en geen vloerverwarming) dat ik sneller koude voeten krijg en dan zijn sneakers in de winter echt te koud als ik binnen stil zit. 
ik heb afgelopen zomer een paar crocs sloffen (met zo’n vachtje erin) gekocht in de sale en ik ben er verliefd op 🤩 

Maar idd het ziet er niet uit haha. 
mijn man heeft trouwens ook een paar dus we lopen allebei voor lul. Nu kind nog 🙈

SushiGo schreef op 01-10-2021 om 17:25:

[..]

Ziet er ook comfortabel uit! Ga ik ook overwegen.

Hielspoor is zo vervelend. Heb er veel te lang mee doorgelopen. Dus ben heel blij dat het nu zo goed gaat.

Idd echt heel vervelend. M’n moeder heeft het ook en heeft ook baat bij fitflops. Zelf heb ik littekens in mijn ene voet aan de onderkant dus ik ben ook fan van skechers enZo. Als het maar zacht is en goed dempt. En in de winter, als het maar warm genoeg is. Merino wollen sokken zijn ook lekker maar je moet wel goeie hebben anders kriebelt het. 

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 22:41 Topicstarter

Lali schreef op 01-10-2021 om 22:17:

[..]

Ze vallen heel normaal, maar lopen in de loop der tijd wel wat uit.

Ik heb ze besteld. Morgen komen ze binnen. Zal mij benieuwen 😃

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 22:42 Topicstarter

Hobbelster schreef op 01-10-2021 om 22:21:

[..]

Zijn die niet ook te koud als het straks echt kouder wordt?
Ik merk dat in ons huidige huis (laminaat, vloer niet geïsoleerd en geen vloerverwarming) dat ik sneller koude voeten krijg en dan zijn sneakers in de winter echt te koud als ik binnen stil zit.
ik heb afgelopen zomer een paar crocs sloffen (met zo’n vachtje erin) gekocht in de sale en ik ben er verliefd op 🤩

Maar idd het ziet er niet uit haha.
mijn man heeft trouwens ook een paar dus we lopen allebei voor lul. Nu kind nog 🙈

Haha zie het helemaal voor me. Hele familie op Crocs met vachtje 😅 Ach, als het maar helpt toch! 

Hobbelster schreef op 01-10-2021 om 22:21:

[..]

Zijn die niet ook te koud als het straks echt kouder wordt?
Ik merk dat in ons huidige huis (laminaat, vloer niet geïsoleerd en geen vloerverwarming) dat ik sneller koude voeten krijg en dan zijn sneakers in de winter echt te koud als ik binnen stil zit.
ik heb afgelopen zomer een paar crocs sloffen (met zo’n vachtje erin) gekocht in de sale en ik ben er verliefd op 🤩

Maar idd het ziet er niet uit haha.
mijn man heeft trouwens ook een paar dus we lopen allebei voor lul. Nu kind nog 🙈

Ik loop al járen op mijn ene paar crocs met in de winter wollen sokken erin en ik schaam me er absoluut niet meer voor. Ik wil ook met een vachtje maar mijn huidige zijn zó zacht dat ik nieuwe nog niet zo aandurf. 

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 22:49 Topicstarter

Hobbelster schreef op 01-10-2021 om 22:23:

[..]

Idd echt heel vervelend. M’n moeder heeft het ook en heeft ook baat bij fitflops. Zelf heb ik littekens in mijn ene voet aan de onderkant dus ik ben ook fan van skechers enZo. Als het maar zacht is en goed dempt. En in de winter, als het maar warm genoeg is. Merino wollen sokken zijn ook lekker maar je moet wel goeie hebben anders kriebelt het.

Ik heb wel 4 verschillende soorten Skechers. Ik leef op die dingen. Ik heb ook speciale hielspoor zooltjes erin. Dat in combinatie met shockwave therapie, heeft mij heel goed geholpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.