Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Welke koortsthermometer bevelen jullie aan?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe koortsthermometer. De voorkeur gaat uit naar een infraroodthermometer of een oorthermometer.
Hebben jullie ervaring met die dingen en kunnen jullie een merk en/of type aanbevelen?

op mijn werk in het ziekenhuis (ic) gebruiken wij (bijna) altijd een oorthermometer van Braun. 

Ik ben juist weer van de oorthermometer af gestapt en over gegaan op anaal met een digitale. Dat geeft toch de meest betrouwbare uitslag. Heb dat vooral ook altijd gedaan bij dochter, omdat ik daarbij ook echt de juiste temperatuur wilde weten.
Let bij een oorthermometer er dus op of deze automatisch al omrekent of dat je dat nog zelf moet doen. Je moet er, als hij het niet zelf doet, nog 0,6 graden bij optellen

Mijn ervaring is dat als je op de juiste manier meet met de oorthermometer deze overeen komt met rectaal gemeten temperatuur. 

Ik heb een oorthermometer van Braun. Fijn ding is het, de temperatuur klopt ook met een gewone thermometer. 

Hier ook een Braun oorthermometer, de IRT 3030.
Heel tevreden over, doet gewoon wat hij moet doen, geen gekke fratsen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.