Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wat een ellende (doch niet levensbedreigend)

Mag ik even klagen. Ik heb een ontsteking onder mijn wenkbrauw, vermoedelijk een haarzakje of verstopte talgklier. Er zit dus een enorme harde bult, die allerlei vocht om zich heen heeft verzameld waardoor ik nu een rode vlek in een zachte berg heb. Naast dat het er niet uit ziet, doet het echt veel pijn. Het is ook heel vermoeiend omdat mijn oog de neiging heeft dicht te gaan, en ik tegen een zwarte vlek aan zit te kijken (die overhangende bult dus). Volgens de huisarts is de ontsteking nog niet rijp (gatver!), waardoor het geen zin heeft om erin te prikken of snijden. Ik moet nu driemaal daags een warm compres doen en heb antibacteriële zalf.
Zielig hè?!


Kusje er op?🙈
Niet leuk zo net voor het weekend. Beterschap🌹

Ach jakkie, wat vervelend! 
Je voelt het op drie manieren zitten, omdat het zeer doet, omdat je er tegenaan zit te kijken èn omdat je het gevoel hebt dat werkelijk iedereen denkt, "wat heb jij daar nou!". Ik hoop dat die ontsteking snel zal verdwijnen.

Beterschap,  je verhaal roept herinneringen op aan mijn ontsteking van mijn oog van 25 jaar geleden. 
Kan de druk en de pijn nog voelen. 
Sterkte ermee. 

he bah, sterkte ermee

Wat naar! Knap dat je er af kan blijven. Als ik maar iets van een bultje ergens heb dan zit ik er steeds aan. Wat het vaak ook nog erger maakt, maar toch kan ik het niet laten...
Sterkte! 

Ocharme, ocharme, ocharme.
Zoveel ellende die je niet verdient.
Misschien zijn er wel andere zieken die met jou willen wisselen?

Hè jakkes! Wat een narigheid, zo in het weekend ook nog. Hoop voor jou dat de ontsteking snel rijp is (gadver inderdaad ) zodat het snel weer kan gaan helen. Sterkte!

hé bah, dat lijkt me geen feest en die term…jakkes…
Maar, wie weet blijkt het een geldbult…een mens kan altijd dromen 😇

MMcGonagall

MMcGonagall

17-09-2021 om 21:09 Topicstarter

KillerQueen schreef op 17-09-2021 om 20:48:

Wat naar! Knap dat je er af kan blijven. Als ik maar iets van een bultje ergens heb dan zit ik er steeds aan. Wat het vaak ook nog erger maakt, maar toch kan ik het niet laten...
Sterkte!

Nu wel, gisteren had ik er nog een naald in geprikt omdat ik dacht dat dat zou gaan helpen. Knijpen in je ooglid is geen goed plan. Toen gegoogeld en ik vond alleen maar sites die afraden te gaan prikken, zeker bij je oog.

ooow wat een toeval én geweldige tip! bij mij is iets soortgelijks gaande (onderhuids vetbultje onder borst die nu voor de tweede keer deze zomer een bolle boze ontsteking wordt). heb al een afspraak staan voor maandag maar hij is nog lang niet 'gereed'. dus.. warm compres erop, leer ik dankzij jou! 
sterkte MMcGonagall, onaangenaamheden die we écht niet verdiend hebben

Ik zou er niet van af kunnen blijven, ben dol op uitknijpen, hoe groter hoe beter.

He bah wat vervelend...Hopelijk ontwikkelt het zich snel zodat de huisarts er wel wat mee kan. Beterschap ermee!

Moxxie schreef op 17-09-2021 om 23:11:

Ik zou er niet van af kunnen blijven, ben dol op uitknijpen, hoe groter hoe beter.

Dr. Pimple popper in tha house!  hier nog 1 hoor, alles moet uitgeknepen worden.

Wat vervelend TO! Hopelijk is hij snel goed genoeg om doorgeprikt te worden. Ook irritant dat je hem ziet, want dan vergeet je het ook niet dat hij er zit. Beterschap in ieder geval!

ik heb hetzelfde gehad. Uiteindelijk door plastisch chirurg moeten laten verwijderen. Mijn huisarts snijdt niet in het gezicht ivm mogelijke littekens. Dus ritje plastisch chirurg zou nog kunnen. Sterkte!

Hoe is t nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.