Gezondheid en welzijn
Picunia
24-06-2023 om 22:12
Vreemde droom
Vanaf ongeveer december heb ik een zeer regelmatige droom, of misschien wel een nachtmerrie. Ik droom dan dat ik een pil ben vergeten in te nemen en dat ik nu doodga. Meestal raak ik dan volkomen in paniek, kan niet uit mijn woorden komen en mijn man kan dan moeilijk contact met me krijgen. Als ik dan echt wakker ben, realiseer ik me dat dit niet aan de orde is en word ik uiteindelijk wel weer rustig.
Vannacht was een variatie op het thema. Ik werd een soort van wakker na de droom, zag dat het nog geen 12 uur was en dat ik de pil nog kon nemen. Ik liep naar de badkamer en zocht in mijn toilettas naar de betreffende pil. Die er niet was, natuurlijk. Toen ik echt wakker werd, realiseerde ik me dat ook. Toch ging ik om kwart over zes weer op zoek naar de pil, al was ik er toen wel snel uit, dat het onzin is.
Mijn man is ervan overtuigd dat dit een gevolg is van de leukemie die ik heb gehad en de enorme hoeveelheden medicatie die ik moest slikken. Daarbij heb ik ook een medicijnvergiftiging gehad, waardoor ik zes maanden geen eten binnen kon houden en sondevoeding kreeg. Hij denkt dat dit een manier is voor mij om te verwerken. Ik kan me dat niet voorstellen, omdat het bijna vijf jaar geleden is dat ik de diagnose kreeg. Hij vindt dat ik psychologische ondersteuning moet vragen. Heeft iemand een idee waardoor ik regelmatig deze droom heb en zou psychische ondersteuning daarbij kunnen helpen?
Auwereel
26-06-2023 om 20:08
Terwijl je op zoek bent naar hulp om van deze droom af te komen, dit is een interessante en leerzame podcast over dromen: https://www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/914c02b1-f4f2-4a2f-967e-0e86a27ae9ab/de-nieuwe-podcast-atlas-waarom-dromen-we
Auwereel
26-06-2023 om 20:11
Aviendha schreef op 26-06-2023 om 11:16:
Het verbaast mij dat veel mensen therapie aanraden n.a.v. dromen. Erover dromen is toch een soort van therapie/verwerking?
Maar als je in de verwerking blijft "hangen" kan je hulp gebruiken.
Als het lukt, kan je zelf proberen een nieuw eind aan de droom te breien, dan kan die droom misschien uiteindelijk stoppen. Maar als dat niet lukt, is voor een prettige slaap hulp geen overbodige luxe.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.