Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Tips gevraagd voor allergiehoezen

Hi, ik heb ontdekt dat ik allergisch ben voor huisstofmijt en de huisarts adviseert allergiehoezen voor matras en dekbed. Ik heb zitten googlen en die dingen zijn op speciale allergiesites echt ontzettend duur (vind ik dan). Ik zag ook goedkopere hoezen op meer algemene sites maar die zijn dan echt ruim de helft goedkoper en dat vind ik dan weer raar. Ik vraag me dan af of ze bij de ene belachelijke prijzen vragen of dat ze bij de andere spullen verkopen die niet echt werken (en waar ze dan gewoon de sticker “allergie” en “tegen huisstofmijt” op plakken). 
Dus daarom vraag ik hier graag tips voor goede allergiehoezen of sites. 
Alvast bedankt allemaal! 

Allergiehoezen worden niet langer vergoed door ziektekostenverzekeringen omdat ze niet werken. Ik zou dus helemaal niets kopen.
Gebruik beddengoed wat je op 60 graden wast en kies beddengoed waar je niet allergisch voor bent. (dat is hier altijd een uitdaging omdat dons, wol en kapok afvallen bij mij).

ik heb de mijne van allergiezorg.nl
En uiteraard ook een synthetisch dekbed. Maar die is gewoon van de kwantum haha.

Een hoes om een dekbed is vreselijk de dekbedhoes glijdt er van af en je gaat er van zweten. Ik waste het synthetische dekbed en kussen gewoon heel vaak en deed ze in de droger. 

Die ervaring heb ik helemaal niet dat de hoes er vanaf glijd. De stof van mijn hoes hecht zich zelfs een beetje aan het dekbed. Het kost best even wat moeite om de hoes er weer af te krijgen. Zweten herken ik ook niet, maar dat lijkt me iets persoonlijks.

Dutchgirly schreef op 25-10-2021 om 09:47:

Die ervaring heb ik helemaal niet dat de hoes er vanaf glijd. De stof van mijn hoes hecht zich zelfs een beetje aan het dekbed. Het kost best even wat moeite om de hoes er weer af te krijgen. Zweten herken ik ook niet, maar dat lijkt me iets persoonlijks.

Hij was erg kunstof achtig en glad. Voor de to een puntje dus om op te letten. Die van jou klinkt beter dan die ik had. Ik had hem aangschaft bij een thuiszorgwinkel.

Donkey

Donkey

25-10-2021 om 10:57 Topicstarter

Er zit dus veel verschil tussen de hoezen en ik moet me dus ook afvragen of ik wel een hoes moet kopen. Voor het dekbed kan ik me dat wel voorstellen, maar hoe wassen jullie dan de tijk van je matras? Of heb je daar wel een hoes voor? 
En heeft er iemand ervaring met zo’n goedkope hoes? Werkt dat ook? 

Donkey

Donkey

25-10-2021 om 10:59 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 23-10-2021 om 20:05:

ik heb de mijne van allergiezorg.nl
En uiteraard ook een synthetisch dekbed. Maar die is gewoon van de kwantum haha.

Heb jij dan de Gold of de platinum? Ik zie dat de platinum van katoen is - maar dat gaat dan boven de €200,- 😱 Niet dat die andere veel goedkoper is (€162,-) … ik schrik toch wel van zulke bedragen  

hoeveel last heb je? Ik heb al jaren huisstofmijtallergie en nooit hoezen oid. Ik heb een neusspray en zolang ik die elke dag gebruik gaat het redelijk goed. 

Was voor een persoonsbed van dochter hoes om matras was van het zelfde gladde spul maar werkte beter. Ik deed er wel een molton overheen die ik ook vaak waste.

Donkey schreef op 25-10-2021 om 10:59:

[..]

Heb jij dan de Gold of de platinum? Ik zie dat de platinum van katoen is - maar dat gaat dan boven de €200,- 😱 Niet dat die andere veel goedkoper is (€162,-) … ik schrik toch wel van zulke bedragen

Ik heb de gold. Ik heb 2 kussenhoezen, 1 tweepersoons matrashoes en 1 tweepersoons dekbedhoes. Was samen 191 euro. 

Donkey

Donkey

25-10-2021 om 11:09 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 25-10-2021 om 11:03:

hoeveel last heb je? Ik heb al jaren huisstofmijtallergie en nooit hoezen oid. Ik heb een neusspray en zolang ik die elke dag gebruik gaat het redelijk goed.

Heb me laten testen en ik scoorde heel hoog op kat en vrij hoog op huisstofmijt zei de huisarts. Ik wist wel dat ik allergisch ben voor katten, maar deze wist ik niet. Eerst had ik ook niet zo’n last, maar sinds we binnen verbouwd hebben is het bal. Ik heb s ochtends jeukende ogen, keelpijn en een snotneus. Als ik mijn allergiepillen neem dan gaat dat wel over. Maar het is irritant om s ochtends zo wakker te worden. 

Donkey

Donkey

25-10-2021 om 11:15 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 25-10-2021 om 11:09:

[..]

Ik heb de gold. Ik heb 2 kussenhoezen, 1 tweepersoons matrashoes en 1 tweepersoons dekbedhoes. Was samen 191 euro.

Bedankt! Dan hebben ze de prijzen omhoog gedaan denk ik. Als ik een dekbedhoes erbij neem komt er nog €96,50 bij en een kussenhoes is nu €26,50. Poeh!
Misschien kan ik maar beter even wachten of het vanzelf weer over gaat. Ik lees dat sommige mensen geen hoezen gebruiken en eerder had ik die zelf natuurlijk ook niet. 

26,50 voor 1 kussenhoes? Daar had ik er vorig jaar 2 voor 🙈

Het dekbed hebben we bij de jysk gekocht. Die is zo dicht geweven dat er geen huisstofmijt doorheen kan. 
Het hoofdkussen gaat mee in de was op 60 graden als we de rest wassen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.