Gezondheid en welzijn
Beterlaat2021!
08-09-2025 om 09:25
Therapie Carpaal Tunnel Syndroom
Goedemorgen!
Zijn er hier mensen met ervaringen met het Carpaal Tunnel Syndroom?
Ik heb op thuisarts.nl de verschillende therapieën gezien, : spalk, injectie, operatie.
Mijn voorkeur gaat uit naar blijvende genezing!
Iemand ervaring?
Due-scimmie
08-09-2025 om 10:13
Ik ben geopereerd aan beide kanten, maar heb aan een kant eerst injecties gehad toen het tijdens mijn zwangerschap opstelde met vocht vasthouden. Toen het later terugkwam eerst spalk gehad en toen toch operatie. Bij andere kant meteen operatie voorgeschreven gekregen.
Beterlaat2021!
08-09-2025 om 13:27
Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar opereren, beter dan maanden aanmodderen met conservatievere therapie.
Atalanta
08-09-2025 om 13:38
Hier uiteindelijk geopereerd. Eerst spalk en therapie geprobeerd. Erna injectie. Alleen aan de rechterhand.
Hoewel ik begrijp dat je zo snel mogelijk klaar wilt zijn, lijkt het me toch wijs om eerst therapie en injecties te proberen, de klachten werden wel iets minder.
Mijn operatie heeft mijn klachten niet helemaal weggenomen helaas. Aangezien ik veel met mijn hand werk (illustrator, design) kan ik nog steeds niet optimaal werken. Het is nu bijna een jaar geleden dus er kan nog wel verbetering komen.
Ik ken ook iemand bij wie de operatie helemaal niks had gedaan.
Ik vond het herstellen tegenvallen, heb echt 3 maanden helemaal niet kunnen werken en kan nog steeds niet veel kracht zetten.
letterkoekje
08-09-2025 om 15:04
Is dat als (zoals bij mij) één van je vingers in gebogen stand blijft staan en pas na een aantal tijd weer recht komt naast de vingers die normaal functioneren? Ik heb dit via een operatieTJE laten verhelpen.
Beterlaat2021!
08-09-2025 om 15:58
Nee, dat is een snapping finger of een trigger finger. Dat heb ik jaren geleden ook al gehad....
letterkoekje
08-09-2025 om 16:34
Oh, ja, da's waar Beterlaat! Bedankt voor de duiding en succes met het blijvend herstel!
Mugske
08-09-2025 om 18:49
ik was er snel bij (kliniek ipv ziekenhuis, ook vergoed door zorgverzekeraar). Injectie gehad en daarnaast rust en s nachts spalk dragen. Nu nergens meer last van. Het rust houden vond ik zelf het lastigst (en geduld hebben).
MIDA
09-09-2025 om 08:59
Na mijn laatste bevalling waar de carpale tunnelsyndroom opspeelde en niet meer wegging, ben ik na twee jaar aanmodderen doorgestuurd naar de neuroloog. Die zei na een test dat ik meteen geopereerd zou worden, omdat het vrij ernstig was. Eerst mijn rechterpols, 6 weken later mijn linkerpols. Tijdens de operatie zei ook de chirurg dat de operaties geen overbodige luxe waren en dat het echt nodig was. Ik ben totaal 3 maanden thuis geweest. Mijn rechterpols voelde meteen na de operatie al veel beter aan, mijn linker had wat meer tijd nodig om te herstellen. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, want de klachten zijn weg en nooit meer terug gekomen. Ik doe montagewerk, dus ik werk ook echt met mijn handen. Daarom heb ik me wel echt aan de 6 weken rust gehouden (per pols).
Mugske
09-09-2025 om 16:03
blij met mijn huisarts die me meteen doorverwees naar de neuroloog. Ik werd wakker en alle kracht was weg. Jammer dat wachttijd in ziekenhuis 3 maanden was (ook in andere ziekenhuizen in de regio). Via zorgverzekeraar kon ik meteen de week erna terecht in kliniek.
SuzyQFive
09-09-2025 om 18:38
Ik ben er uiteindelijk aan geopereerd maar zou dat als last resort gebruiken. Sterker nog, ze gaan echt niet zomaar opereren als je niet spalken en injecties geprobeerd hebt.
Bovendien, mijn hand/pols is echt een stuk instabieler en kan er na 15 jaar nog steeds niet goed op leunen en bepaalde draaibewegingen lukken ook niet meer. Maar goed, dat is wel nog altijd beter dan wat het was.
Overigens was de ingreep wel zo gepiept.
Bij mij kwam het door het lopen op krukken en daarom hielpen spalkjes ook niet. De spuiten mogen max 3x gegeven worden. Bij mij had de spuit geen enkel effect.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.