Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Spiertrillingen/fasculaties

beste forummers,

Even een topic waarin ik hopelijk herkenning en geruststelling vind. Sinds ongeveer een half jaar heb ik last van trillende spiertjes/fasculaties in rust. Dit is begonnen na een periode van stress en een verkoudheid. Het begon met het alom bekende trillende ooglid en heeft zich daarna over mn hele lichaam uitgebreid. Dan weer in mn buik, dan weer benen en dan weer nek. k ben overspannen thuis geweest van werk. Toen ging het wel even beter en was het stukken minder. Ik ben hypochonder aangelegd. Dus soms toch bang voor een neurologische aandoening.  Wel een keer naar huisarts geweest maar die ziet geen reden tot bezorgdheid. Maar merk toch dat ik njet helemaal gerustgesteld ben

Toch wel bijna dagelijks die spierplopjes. Herkent iemand dit?

Ja ik heb dit heel regelmatig en ik heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk.
Voor zover ik weet ben ik zo gezond als een vis.

Fidodido schreef op 14-01-2025 om 11:31:

Ja ik heb dit heel regelmatig en ik heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk.
Voor zover ik weet ben ik zo gezond als een vis.

Vissen liggen ook in de koeling en vriezer bij de supermarkt 😉

Even zonder dollen, het kan komen door vitamine B tekort. 

Ik heb ze regelmatig en maak me er niet druk om.

Ik heb ze in periodes ook en dat al heel lang. Ook ik heb me daar nooit zorgen om gemaakt. 

gaat bij mij over met Magnesium. In de flessen van Floradix.

jahoor dat hebben heel veel mensen. Is, net als je huisarts al tegen je zei, onschuldig. 

Ik heb dat ook heel vaak, vooral in tijden van erg druk en moe.

Heb ik ook, 15 jaar geleden voor het eerst en heel erg. Ik was doodsbang. 
Is neurologisch goed onderzocht, ook met een EEG en zo. 
Conclusie: totaal onschuldig. Het heet benigne fasciculatiesyndroom.
Sinds kort is het weer wat meer, maar dit keer maak ik mij geen zorgen meer. 

Sterkte! 
De enge dingen beginnen niet zo. Het is waarschijnlijk wat ik had/heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.