Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Sociale angststoornis

Bij de intake bij de psycholoog voor mijn burnout kwam er naast de term die gelijk staat aan een burnout (ben term even kwijt) ook de diagnose sociale angststoornis uit. En die kwam binnen. Ik merk dat het me bezig houd en dat ik niet had gedacht dat dit Label er uit zou komen ondanks dat ik wel wist dat ik angstig ben in gezelschappen. Maar ik bagataliseerde het voor mezelf ofzo.

Zijn er hier mensen met een sociale angststoornis? Wat helpt jou of heeft jou geholpen

Hoi! 
Ik heb een sociale angststoornis gehad. Met de nadruk op gehad, omdat therapie ervoor erg goed gewerkt heeft voor mij.

Ik moet wel zeggen dat ik erg intensieve therapie heb gehad in de vorm van een deeltijdbehandeling (4 dagen per week groepstherapie, 9 maanden lang), en dat het inmiddels al 14 jaar geleden is. Ik ben nu 34. Ik heb nog steeds profijt van wat ik destijds geleerd heb, ook als het gaat om andere problemen.

Ik heb natuurlijk geen idee wat er voor jou zou werken, maar ik kan het echt aanraden om er mee aan de slag te gaan. Het leven is veel makkelijker zonder die angststoornis. Al helemaal als er ook nog andere dingen spelen. 

Ik wens je veel succes en sterkte. 

Niet mee gediagnostiseerd, maar wel een vermoeden. In een op een situaties of gezelschappen waar ik mij op mijn gemak voel lukt het beter, maar anders niet. Ik heb echter ook kenmerken van de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Die combineren elkaar denk ik. Een negatief zelfbeeld helpt daar niet bij natuurlijk. 

De stap naar hulp is echter weer heel moeilijk. Onder andere door het verleden waarin ik al heel veel hulpverleners heb versleten..  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.