Gezondheid en welzijn
Truusdemier
27-09-2025 om 12:27
Snipverkouden en meer…
Ik ben al een dikke week zwaar verkouden, bijholteontsteking, brandende/jeukende ogen, verstopte oren….bleeehhhhh…ben het zo zat. Ik gebruik paracetamol, een neusspray, spoel met zout, veel stomen. Het lijkt inmiddels wel wat te doen, maar het gaat me niet snel genoeg.
Wie ook? Heerst er een hardnekkig virus?
MMcGonagall
27-09-2025 om 20:48
Due-scimmie schreef op 27-09-2025 om 20:16:
Ik was vorige week ziek. Ik vermoed Corona want dezelfde symptomen had ik bij eerdere besmettingen ook.
Ik heb het ook al gehad volgens mij. Gammel en mijn reukvermogen kwijt. Dat laatste heb ik nog nooit gehad bij een gewoon ‘griepje’ of zelfs influenza. Het was wel met een paar dagen over, terwijl ik twee keer eerder wekenlang ziek ben geweest van Corona. Wat echt heel stom is, aangezien bijna iedereen die ik ken er hooguit keelpijn en wat snot van had.
Due-scimmie
27-09-2025 om 21:04
MMcGonagall schreef op 27-09-2025 om 20:48:
[..]
Ik heb het ook al gehad volgens mij. Gammel en mijn reukvermogen kwijt. Dat laatste heb ik nog nooit gehad bij een gewoon ‘griepje’ of zelfs influenza. Het was wel met een paar dagen over, terwijl ik twee keer eerder wekenlang ziek ben geweest van Corona. Wat echt heel stom is, aangezien bijna iedereen die ik ken er hooguit keelpijn en wat snot van had.
Ja mijn reukvermogen is ook niet zo goed momenteel. Maar ik kreeg ook iedere keer knallende koppijn van Corona.
Bakblik
27-09-2025 om 21:55
Van mijn gezin mag ik het niet zeggen, want ik heb niet getest. Maar volgens mij heb ik ook corona gehad. Ben een week stevig verkouden geweest met heel veel hoesten en nu alweer een week "beter" maar nog zo vermoeid steeds. Heb het gevoel dat de versnellingen van mijn fiets het niet doen, zelfs in zijn 1 is trappen nog zwaar.
Lollypopje
28-09-2025 om 07:05
Bakblik schreef op 27-09-2025 om 21:55:
Van mijn gezin mag ik het niet zeggen, want ik heb niet getest. Maar volgens mij heb ik ook corona gehad. Ben een week stevig verkouden geweest met heel veel hoesten en nu alweer een week "beter" maar nog zo vermoeid steeds. Heb het gevoel dat de versnellingen van mijn fiets het niet doen, zelfs in zijn 1 is trappen nog zwaar..
Wat ontzettend naar zich probeer wel rustig aan te blijven doen en vooral niks te forceren. Als je nu meer doet dan je fysiek kunt, vergrootje de kans dat het herstel alleen maar langer duurt. Dingen als sporten worden om die reden tegenwoordig door mensen met kennisser van daarom ook echt afgeraden de eerste 2 maanden na een besmetting. Ook als je je wel al beter voelt. Dat is helaas echt een kenmerk van Corona.
Veel sterkte eb hopelijk knap je snel op
afrodite05
28-09-2025 om 07:15
Hier ook een flinke verkoudheid. Man heeft een iets mildere variant, die langer aanhoudt. Ik heb het heftiger gehad, maar ben alweer aan het beteren. Flinke loopneus, hoofdpijn, veel niesen. Mijn lippen zijn nog steeds kapot door de uitdroging van het niet door de neus kunnen ademen. Geen keelpijn, dus ik verwacht niet dat het Corona is/was. Wel van die typische griepachtige dingen als spierpijn en wat ik dan altijd heb: haarpijn. Onze kleine van 2,5 jaar lijkt de dans te ontspringen, blijkbaar heeft hij het beste immuunsysteem. Lucky bastard. Hoewel, hij was de afgelopen twee weken zoet met de waterpokken, dus hij heeft zijn portie ook wel gehad
Ik krijg over een paar weken de griepprik (vanwege zwangerschap), hopelijk beschermt die ook een beetje tegen die nare verkoudheden. Vast niet, maar wishful thinking mag altijd, toch?
Bakblik
28-09-2025 om 08:16
Lollypopje schreef op 28-09-2025 om 07:05:
[..]
Wat ontzettend naar zich probeer wel rustig aan te blijven doen en vooral niks te forceren. Als je nu meer doet dan je fysiek kunt, vergrootje de kans dat het herstel alleen maar langer duurt. Dingen als sporten worden om die reden tegenwoordig door mensen met kennisser van daarom ook echt afgeraden de eerste 2 maanden na een besmetting. Ook als je je wel al beter voelt. Dat is helaas echt een kenmerk van Corona.
Veel sterkte eb hopelijk knap je snel op
Dank je! Ik zit het ook maar een beetje uit. Hangt van de bank op de stoel en als ik naar zolder moet neem ik na de eerste trap een pauze. Boodschappen doe ik op de fiets, supermarkt is maar 350 meter van huis maar zelfs dat is nu heeeeel ver.
rionyriony
28-09-2025 om 10:37
Sterkte! Enkele dagen geleden stond er op vier meter afstand achter me iemand zijn longen eruit te hoesten dus ik stond al met een zakdoek tegen mijn neus directe inademing van het virus zo goed mogelijk tegen te gaan, en ze zijn me vermoedelijk niet naar huis gevolgd want ik ben nog steeds niet verkouden.
Wel lastig als het in jouw situatie het niet mogelijk is virus te ontlopen, want er zijn heel wat verschillende die allemaal dezelfde symptomen kunnen geven. Het zal ook mij niet altijd lukken omdat je er niet altijd op verdacht bent en het ook niet 100% hoeft te helpen.
Poezenmeisje
28-09-2025 om 12:27
Hebben jullie (vorig jaar) de vaccinaties gehaald?
Man krijgt de komende weken zijn corona- en griepprikken.
Mijn griepprik staat gepland via de baas en voor de coronaprik meld ik me voor de bezemwagen aan, zodra de eerste golf prikkers langs is geweest.
Truusdemier
28-09-2025 om 12:38
Ik heb geen vaccinaties gehad vorig jaar. Ik denk nu wel na over de griepprik (en evt. Coronavaccinatie), omdat ik vrijwilligerswerk in de zorg doe.
Hier nog geen grote verbetering. Bel morgen de huisarts maar even, misschien is het bacterieel en heb ik toch een kuurtje nodig.
Kersje
29-09-2025 om 16:11
Volgens mijn zus (VS in huisartsenpraktijk) is er inderdaad een opvlamming (of hoe zeg je dat?) van Covid.
Gezien ik, sinds ik ziek ben, erg vatbaar ben, heb ik vorige week de herhaalprik gehaald en a.s. donderdag de griepprik. Ik word echt doodziek van een Covid-besmetting 
stokstaart
30-09-2025 om 09:16
ik ben ook ziek geweest vorige week. Maar ondertussen nog steeds ‘s nachts aan het hoesten. Overdag geen last van hoesten.
ik ben ook nog snotterig en voel me niet top.Ik heb geen idee wat het was, vanochtend dacht ik: het zou toch geen corona zijn geweest? 😱 ik heb mijn verjaardag afgelopen weekend gewoon door laten gaan omdat ik me weer wat beter voelde.
Loeki72
30-09-2025 om 09:50
stokstaart schreef op 30-09-2025 om 09:16:
ik ben ook ziek geweest vorige week. Maar ondertussen nog steeds ‘s nachts aan het hoesten. Overdag geen last van hoesten.
ik ben ook nog snotterig en voel me niet top.Ik heb geen idee wat het was, vanochtend dacht ik: het zou toch geen corona zijn geweest? 😱 ik heb mijn verjaardag afgelopen weekend gewoon door laten gaan omdat ik me weer wat beter voelde.
Ik ben een paar weken geleden verkouden geweest. Het ‘‘s nachts hoesten heeft nog zo’n 3 weken aangehouden. Ik had zeker weten geen Corona, dat heb ik getest en daar word ik altijd heel ziek en langdurig ziek door.
stokstaart
30-09-2025 om 09:57
ik vond het ook niet op corona lijken en heb er ook niet over nagedacht. Het is eerder een naar verkoudheidsvirusje. Tot ik vanochtend ineens dacht ooh nee!!
Truusdemier
30-09-2025 om 14:37
Nu het bij mij al bijna twee weken gaande is, ben ik toch maar even naar de huisarts gegaan. Heb antibiotica gekregen vanwege de bijzondere happening over een paar dagen. Als die er niet was geweest had ik het niet gekregen. Nu twijfel ik of ik moet beginnen. Stom hè?
Herfstappeltaart
30-09-2025 om 15:39
Truusdemier schreef op 30-09-2025 om 14:37:
Nu het bij mij al bijna twee weken gaande is, ben ik toch maar even naar de huisarts gegaan. Heb antibiotica gekregen vanwege de bijzondere happening over een paar dagen. Als die er niet was geweest had ik het niet gekregen. Nu twijfel ik of ik moet beginnen. Stom hè?
Waar is die antibiotica voor? Dat helpt niet tegen een virus. Heb je misschien een bacteriële infectie?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.