Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Snipverkouden en meer…

Ik ben al een dikke week zwaar verkouden, bijholteontsteking, brandende/jeukende ogen, verstopte oren….bleeehhhhh…ben het zo zat. Ik gebruik paracetamol, een neusspray, spoel met zout, veel stomen. Het lijkt inmiddels wel wat te doen, maar het gaat me niet snel genoeg. 
Wie ook? Heerst er een hardnekkig virus? 

Er heerst griep.

Ik hoest al weken en snuit de hele dag m'n neus. Er zal inderdaad wel weer iets rondgaan.

Truusdemier

Truusdemier

27-09-2025 om 12:35 Topicstarter

Oké, dan heeft deze griep me flink te pakken!

Truusdemier

Truusdemier

27-09-2025 om 12:36 Topicstarter

Balen herfstappeltaart! Niet leuk.

Er is een opvlamming van covid gaande. Voor griep is het nog te vroeg. 

Loeki72 schreef op 27-09-2025 om 12:38:

Er is een opvlamming van covid gaande. Voor griep is het nog te vroeg.

Volgens mijn oncoloog is er een griep golfje. Ik heb zelf met griep in isolatie in het ziekenhuis gelegen.

Ik ontspring tot nu toe de dans voor wat betreft echte griep, maar heb al tijden een lichte neusverkoudheid waarvan ik maar blijf verwachten dat het erger wordt. Ook irritant, maar je kunt tenminste gewoon functioneren.

Heb een tijdje terug begrepen dat je echt het beste kunt toegeven aan je ziek zijn als je echt ziek bent. Rust, rust, rust. Dan wordt je het snelst beter omdat je lijf alle energie in beter worden kan stoppen.

KnorrendKitten schreef op 27-09-2025 om 12:40:

[..]

Volgens mijn oncoloog is er een griep golfje. Ik heb zelf met griep in isolatie in het ziekenhuis gelegen.

Jeetje, dat is heftig!

Truusdemier

Truusdemier

27-09-2025 om 12:46 Topicstarter

Dat is zeker heftig, KnorrendKitten! Ik heb geen koorts (gehad), dat scheelt. Ik zit het inderdaad maar uit. Doe zo weinig mogelijk.

Sterkte alle zieken!
Ik heb wat leuke, bijzondere happenings in het vooruitzicht, ik hoop van harte dat ziekte in mijn omgeving wacht tot die happenings geweest zijn! 

Truusdemier

Truusdemier

27-09-2025 om 13:54 Topicstarter

Dank! Ik prijs mezelf overigens altijd gelukkig dat ik geen ernstige gezondheidsaandoeningen heb. Dit is allemaal relatief natuurlijk.

Ik kan mezelf hier wel aan overgeven, maar ik baal een beetje, omdat ik over een week ook een bijzondere happening heb. Tot die tijd houd ik me maar zoveel mogelijk koest en hopen dat ik me beter voel.

Ik duim voor je, hopelijk knap je snel op, Truusdemier!

Hier was het na 5 dagen ellendig voelen wel weer over. 

ik heb het in februari flink te pakken gehad en lijk nu wat meer immuun voor e.e.a. dat rond gaat. Nu wel last van luchtwegen maar met thee goed te doen.

Ik hoorde ook dat corona flink rondgaat. Op werk ook veel mensen ziek maar niemand laat zich nog testen
Merk dat ik door de afgelopen pandemie wel er anders in sta. Collega's komen ziek werken omdat er geen vervanging is. Klinkt nobel. Maar wel meer kans om anderen, inclusief onze bewoners aan te steken. Ik snap dat dan echt niet. Blijf thuis.  Of draag op z'n minst mondkapje en ga niet met anderen in het kleine kantoortje zitten.

Ik was vorige week ziek. Ik vermoed Corona want dezelfde symptomen had ik bij eerdere besmettingen ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.