Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Selfcare Sunday, hoe zorg jij voor jezelf?

Morgen is het weer zondag! Ik probeer de laatste tijd wat beter voor mezelf te zorgen, op elke dag van de week trouwens. Maar op zondag probeer ik altijd wel een paar uur echt voor mezelf te plannen.

Ik ben benieuwd: wat doen jullie aan selfcare? Het lijkt me leuk om te horen hoe anderen dit aanpakken en wat inspiratie te krijgen.

Zelf probeer ik meestal een van deze dingen te doen: een wandeling maken, in bad liggen, gezichtsmaskertje opdoen, yoga, een boekje lezen en muziek draaien op mijn platenspeler. Bij mij zit het vooral in rustig aan doen en ontspannen omdat ik in het dagelijks leven de neiging heb om veel te veel te doen.


Wat goed! Op dit moment is mijn selfcare lekker de tijd nemen om de Tour de France te kijken en een beetje te forummen ondertussen.
Op zondag probeer ik vaak ook juist wel om vooruit te kijken naar de week en alvast wat dingen voor te bereiden, zodat ik in de werkweek ook wat rust kan pakken. Dus ik doe op zondagochtend vaak boodschappen, lekker rustig, en kook alvast wat vooruit. Ook een vorm van selfcare

Buitenmens

Buitenmens

10-07-2021 om 17:02 Topicstarter

Auran schreef op 10-07-2021 om 16:57:

Wat goed! Op dit moment is mijn selfcare lekker de tijd nemen om de Tour de France te kijken en een beetje te forummen ondertussen.
Op zondag probeer ik vaak ook juist wel om vooruit te kijken naar de week en alvast wat dingen voor te bereiden, zodat ik in de werkweek ook wat rust kan pakken. Dus ik doe op zondagochtend vaak boodschappen, lekker rustig, en kook alvast wat vooruit. Ook een vorm van selfcare

Leuk Auran! En je hebt helemaal gelijk, plannen/de week voorbereiden is ook een vorm van selfcare. Eentje die ik wat vaker zou mogen doen haha

Ik ga voor dat soort momenten met een boek en/of met m'n telefoon (om te forummen ) in de achtertuin liggen. Afhankelijk van het weer, lekker in het zonnetje of onder de veranda. Kop thee of koffie mee. Voordeel is dat man en kinderen dan meestal binnen bezig zijn en ik dus écht even rust en tijd voor mezelf heb! Jongste zoon (5) komt de laatste tijd weleens gezellig met een boekje bij me op de bank liggen 

Ik ga lekker de deur uit, spelletjes doen met vrienden en wijn. Kan niet de hele week moeder zijn, af en toe ben ik heerlijk kindloos. 

Ik heb elke dag wel genoeg selfcare. In het weekend wil juist wat meer actie zoals uitgaan, mensen op visite of op visite gaan hoewel ik dat door de week ook wel doe. Een rustige zondag vind ik vaak een saaie zondag. Juist dan is er overal wat te beleven.

Zoals het woord al zegt, door alleen te doen wat ik wil. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

10-07-2021 om 20:27

Door de weeks is de dag heel vol, met van 's ochtends vroeg tot 's avonds een vrij strakke planning om alles rond te krijgen, met werk, sporten, huishouden, andere klussen, sociale leven - in het weekend vind ik het heerlijk om minstens 1 dag geen planning te hebben en alles een beetje op zijn eigen tempo te doen. Dan kan ik echt ontspannen.

Alles wat nodig is om er een beetje verzorgd uit te zien op mijn leeftijd. En dat is best veel werk. Manicure, pedicure, voetmasker, haarmasker, dat zwarte spul dat poriën moet reinigen op mijn gezicht, etc. De afgelopen twee jaar doet mijn zoon gezellig mee en hij is intussen best behendig in het lakken van nagels

Deze zondag ga ik op de bank liggen en koelen. Gisteravond een smak gemaakt en nu een dik gezicht. Denk ⬇️ maar dan alleen de onderste helft. Meteen gekoeld en vannacht nog een keer naar het is uitermate pijnlijk.

20b4e69be3c15b3b98cda4b2d438eddc.jpg

SugaryPanther19

SugaryPanther19

11-07-2021 om 08:24

SilSil schreef op 11-07-2021 om 05:48:

Deze zondag ga ik op de bank liggen en koelen. Gisteravond een smak gemaakt en nu een dik gezicht. Denk ⬇️ maar dan alleen de onderste helft. Meteen gekoeld en vannacht nog een keer naar het is uitermate pijnlijk.

Oh, wat balen, ik hoop dat de pijn snel wegtrekt!!

Op zondag heb ik vaak geen klok en dat vind ik heerlijk. De dingen die ik doe, doe ik daardoor met meer aandacht en rust. Lekker een ontbijtje maken en speciaal de tafel ervoor dekken. Daarna lang wandelen met de hond. En daarna alles waar we zin in hebben (regelmatig staat zondagmiddag in het teken van Formule 1 kijken op de tv). 
Wat ik ook heerlijk vind is lekker uitgebreid douchen, scrubben en me daarna lekker langzaam insmeren met bodylotion. Daar kan ik echt van genieten haha. 

Veel sterkte SilSil! Hoop dat je je snel beter voelt.

Buitenmens

Buitenmens

11-07-2021 om 11:53 Topicstarter

Sterkte SilSil! Wat balen zeg.

Leuk om alle reacties te lezen Ik vind een dag zonder plan ook altijd heerlijk ontspannend, lekker mijn neus achterna!

Ik heb vandaag lekker uitgeslapen en uitgebreid ontbeten. Ook een vorm van selfcare, echt de tijd nemen En straks in een nieuw boek beginnen.

Dank voor de beterschapswensen. Het houdt niet over. Zoon kwam langs en schrok nogal. Ik kijk maar niet in de spiegel.

Maar in ieder geval een hele rustige zondag geweest. Zo meteen even lekker in bad en dan naar bed. Nog even m'n kussens in de droger. Die zaten vanmorgen onder het bloed, vergeten een handdoek er onder te leggen. 

Hoop dat jullie zondag beter was 😀

Oei SilSil hopelijk gaat het snel beter!

Vandaag hebben we wat in het huis aangerommeld. As we speak lig ik in bad te ontspannen. Eigenlijk voorgenomen om lekker te lezen maar forummen is ook leuk

Ik probeer elke dag selfcare tijd in te lassen. Op dit moment brengt bij mij vooral sporten ontspanning en sauna. Klussen of tuinieren kan ik ook leuk vinden, maar dan wel afentoe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.