Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Seksueel misbruik.

Poison schreef op 02-05-2025 om 19:01:

[..]

Ja dat is erg moeilijk weet ik helaas uit ervaring. Het is elke keer opnieuw exposure.

Yep, ik kwam die klootz#k elke dag tegen. Inmiddels werk ik er niet meer. Heb mijn werk noodgedwongen moeten opzeggen

Naminokurashi schreef op 02-05-2025 om 19:48:

[..]

Yep, ik kwam die klootz#k elke dag tegen. Inmiddels werk ik er niet meer. Heb mijn werk noodgedwongen moeten opzeggen

Ja daar zit ik nu ook in, ik kom hem bijna elk3 dienst opnieuw weer tegen. 

watertoren

watertoren

25-05-2025 om 15:48 Topicstarter

Poison schreef op 03-05-2025 om 11:37:

[..]

Ja daar zit ik nu ook in, ik kom hem bijna elk3 dienst opnieuw weer tegen.

Sterkte voor jou en sorry voor mijn late reactie maar ik kon het even niet,

watertoren

watertoren

30-05-2025 om 22:22 Topicstarter

Even een update. Het helpt wel de gesprekken met de psycholoog en EMDR. Ik heb meerdere dingen waar ik mee zit naar de angst om mijn broer tegen te komen die mij seksueel misbruikt heeft is bijna weg. Ze vraagt me dan op een schaal van 1 op 10 wat het met me doet maar wat dat betreft zit ik nu op 2. Ik vind het allemaal wel heel heftig, ik had na mijn eerste sessie nog nooit zo'n hoofdpijn gehad en ik slaap heel veel. Ook nu, ik heb minder hoofdpijn maar ik ben nog nooit in mijn leven zo moe geweest

watertoren schreef op 30-05-2025 om 22:22:

Even een update. Het helpt wel de gesprekken met de psycholoog en EMDR. Ik heb meerdere dingen waar ik mee zit naar de angst om mijn broer tegen te komen die mij seksueel misbruikt heeft is bijna weg. Ze vraagt me dan op een schaal van 1 op 10 wat het met me doet maar wat dat betreft zit ik nu op 2. Ik vind het allemaal wel heel heftig, ik had na mijn eerste sessie nog nooit zo'n hoofdpijn gehad en ik slaap heel veel. Ook nu, ik heb minder hoofdpijn maar ik ben nog nooit in mijn leven zo moe geweest

Wat sterk van je dat je toch hebt doorgezet! Fijn dat je ook het verschil zo goed merkt. De vermoeidheid en hoofdpijn gaan weer voorbij, geef maar lekker toe aan de slaapbehoefte, tijdens je slaap doen je hersenen ook nog een en ander aan nawerk.

🍀

Wat goed dat je toch bent gestart met de behandeling. En heel fijn dat je positieve resultaten merkt.
Je bent hartstikke hard aan het werk en je lichaam uit dat in vermoeidheid en hoofdpijn. Zoals Madree ook aangeeft slaapt helpt je hersenen, geef er vooral aan toe.

Die bijwerkingen dat had ik ook. Dat gaat weer over en dan wordt het leven een stuk lichter omdat je niet meer de hele tijd geconfronteerd wordt met je trauma's. Goed dat je het bent aangegaan!

watertoren

watertoren

31-05-2025 om 11:07 Topicstarter

Dank jullie wel. Heelraar verhaal met hoe ik me voel. Dit was een nieuwbouwweek en wij waren de eerste bewoners Het is al meer dan 30 jaar geleden maar wij stonden altijd wel voor elkaar klaar.,Toen ik de papierkliko ging halen uit mijn huis was er een vrouw die de vakantie af moest slaan.

watertoren

watertoren

31-05-2025 om 11:09 Topicstarter

Ik heb een heel artikelgeplaatst maar door MSDR, ben ik te moe

watertoren

watertoren

31-05-2025 om 11:19 Topicstarter

Ik zit hier met Lex. een hond die ik eigenlijk niet ken maar die mij wel aan voelt. Ik moest huilen en ik zat op de tweezitsbank, ik moest huilen en hij kwam met zijn lieve kop om mij te troosten.

watertoren schreef op 31-05-2025 om 11:19:

Ik zit hier met Lex. een hond die ik eigenlijk niet ken maar die mij wel aan voelt. Ik moest huilen en ik zat op de tweezitsbank, ik moest huilen en hij kwam met zijn lieve kop om mij te troosten.

Honden voelen emoties, en vooral verdriet, heel goed aan. Fijn dat hij jou troost  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.