Gezondheid en welzijn
Kaassoufflee
31-07-2025 om 11:01
Sea-band of iets anders tegen zeeziekte
Ik ga binnenkort op reis. Een busreis, waar ik prima tegen kan. Maar er zit ook een overtocht van een uur in, en ik ben daar gevoelig voor. Een overtocht naar een Waddeneiland is voor mij al zeeziekmakend.
Nu zag ik bij Etos de Sea-band. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Ik heb eerder pilletjes gehad (drogist) die ik dan al zoveel uren van te voren moest innemen en dan telkens elk uur weer tot de reis voorbij was (naam weet ik helaas niet meer) maar ik vond dat niet goed helpen.
Loeki72
31-07-2025 om 11:26
Bij mijn stiefzoon hielp het wel tegen wagenziekte. Ik heb zelf ooit preventief voor een boottochtje een primatour ingenomen, maar ik ben nog nooit zo misselijk geweest op een boot als toen.
Poezenmeisje
31-07-2025 om 12:18
Primatour werkt bij mij juist prima bij een boottochtje.
Helaas is elk lichaam anders.
afrodite05
31-07-2025 om 12:56
Ik heb ooit die seabands geprobeerd bij zwangerschapsmisselijkheid. Het hielp mij toen helaas niet, maar wat ik je wel wil zeggen: ik had een kinderformaat en die zaten veel te strak. Ik kreeg er heel pijnlijke bloeduitstortingen van. Dus als je het gaat proberen: zorg voor de goede maat 
Kaassoufflee
31-07-2025 om 12:59
Ik weet de naam weer: Cocculine. Iemand zwoer erbij, maar ik voelde me er alleen maar raar door, niet echt zeeziek voluit maar toch voelde ik me ook niet goed. Ik heb wel acupunctuur behandelingen gehad voor diverse klachten, dus ik ben wel geneigd naar zo’n bandje. Maar hoe weet ik nu of bijvoorbeeld Primatour helpt? Van te voren zonder boottocht uitproberen, thuis?
Poezenmeisje
31-07-2025 om 13:28
Ik heb twee keer eerder een dolfijnentocht gedaan, in het knusse gezelschap van een 'sick bag'. Om de dolfijnen te spotten had ik het er voor over.
Toen ik voor de derde keer naar Gran Canaria ging, heb ik toch maar die tabletjes gekocht. Slikken en naar de boot toe, met een dikke knoop in mijn maag. Wonder boven wonder ging het goed en heb ik die vakantie nog twee dolfijnenetochten gemaakt.
Een paar weken geleden staken we met een veerpontje een rivier over, de boot draaide en prompt werd ik weer belabberd, gewoon omdat ik de gebouwen aan de overkant zag 'bewegen'...
Ik kan je geen belofte doen, ik heb die Primatour geslikt als 'baat het niet, dan schaadt het niet'.
Ademes
31-07-2025 om 13:43
Heb een overtocht van Newcastle naar IJmuiden met windkracht 8 'overleefd' dankzij de reispillen van de ferry (iets vergelijkbaars met primatour). Nadeel is inderdaad dat je er wat stoned door wordt, maar dat had ik er graag voor over! Bij mij werken homeopatische middelen of armbandjes voor geen meter namelijk. En als je eenmaal zeeziek bent, gaat het ook niet zomaar over.
Due-scimmie
31-07-2025 om 15:40
Ik gebruikte in Australië gembertabletten tegen reisziekte. Werkte top.
Kaassoufflee
31-07-2025 om 20:43
Travelette schreef op 31-07-2025 om 17:46:
Motion Sickness patches, werken heel goed!
Ik moest er even naar zoeken, maar Bol heeft dit wel. Klopt het dat je dit op je beide slapen moet inmasseren? Of zijn het toch pleisters die je ergens moet opplakken?
Kaassoufflee
31-07-2025 om 20:45
Ik heb de Sea-bands in ieder geval maar gekocht, die Motion Sick Patch wil ik nog beter onderzoeken hoe dat werkt maar daar sta ik ook wel voor open. Het is wel in de buurt van het evenwichtsorgaan als het op de slapen moet.
RaSa
31-07-2025 om 20:52
Die bandjes werkte bij mij totaal niet. De primatour wel. Ik kan het wel hebben als ik naar de horizon kan kijken. Dan wordt ik wel misselijk maar hoef ik niet over te geven. Helaas hou ik van duiken en moet ik dus op de boot een duikbrieving volgen. Die primatour tabletten zijn echt mijn redding daarin.
Imaginary
31-07-2025 om 21:04
Hier inderdaad ook primatour. Zelfs een keer een walvisvaart kunnen doen waarbij vrijwel iedereen aan het braken was behalve ik (en een reisgenoot die het ook had genomen uit voorzorg). Je kan er wel wat slaperig van worden en het smaakt heel vies.
Kaassoufflee
31-07-2025 om 22:51
Ik ben ook al van plan om zo mogelijk buiten voorop te gaan staan of zitten, ik heb begrepen dat je door het blik richten op iets in de verte ook al minder last hebt. Ik heb al andere medicatie (voor andere kwalen) die ook als bijwerking een soort slaperigheid/sufheid hebben dus daarom ben ik wat terughoudend bij nog meer pilletjes.
SuzyQFive
01-08-2025 om 00:30
Primatour betaal je echt teveel voor. Ik zou gewoon eigen merk cinnarizine halen.
Sea Bands helpen mijn dochter wel, bij mij niet. Het enige wat bij helpt is cinnarizine of zwanger zijn 🤣
Jillz
01-08-2025 om 07:11
Voor mij hielpen seabands wel iets bij zwangerschapsmisselijkheid. Wel goed opletten hoe je ze plaatst dat maakt veel uit. Als ik ze na het douchen vergat om te doen dan werd het na een half uur spugen. In de heftigste weken was seabands alleen niet genoeg, maar goed in een eerste zwangerschap was cirrizine in die weken ook niet afdoende. Ik zou het dus zeker proberen.
Verder bij zeeziekte zegt iedereen altijd naar de horizon kijken. Wat echter nog beter werkt is plat op de grond liggen met je ogen dicht. Ook helpt het als je van tevoren goed eet, liefst vetten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.