Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

---

---

29-10-2021 om 05:49

Prolactinoom

Geen depressie maar een tumor: na 20 jaar kreeg Antoinetta juiste diagnose - https://nos.nl/r/192959 een voorbeeld van hoe moeilijk het voor mannen soms is om te bedenken dat er bij een vrouw ook iets lichamelijks aan de hand kan zijn? Ik heb het altijd al erg gevonden hoe hysterisch aan deze naam kwam

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

29-10-2021 om 06:42

Ik herken het. Heb zelf ook een prolactinoom. Duurde lang voor die diagnose er was. Erg lastig. Helaas heb ik door de bijwerkingen van de medicatie ook nogal veel last. Het is een ingewikkeld iets dat invloed op zoveel heeft. 
En het is goed dat er meer aandacht komt voor hoe bepaalde aandoeningen anders bij vrouwen tot uiting komen dan bij mannen. 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

29-10-2021 om 10:26

Zelfde geldt voor hartklachten 

Sophia_!

Sophia_!

29-10-2021 om 13:54

Sophia_! schreef op 29-10-2021 om 13:54:

Het heeft wel steeds meer aandacht, dat vrouwen echt anders in elkaar steken dan mannen. Ik verwacht wel dat het steeds beter zal worden met de zorg voor vrouwen.

Buiten dat had deze vrouw uit het artikel gewoon een flut-huisarts zo te lezen. Ook die zijn er teveel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.