Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

pijnlijke borsten

Ik heb sinds een paar dagen last van pijnlijke/gevoelige borsten. De pijn zit vooral aan de zijkant; als ik het daar aanraak voelt het alsof ik een blauwe plek aanraak. Ik moet binnen een week ongesteld worden en las dat het daarmee te maken kan hebben,maar ik heb dit nooit gehad. Ze voelen ook wat gespannen/voller aan. Iemand die dit herkent? Als het na mijn menstruatie niet over is ga ik sowieso naar de huisarts maar ben benieuwd naar ervaringen.


kun je misschien zwanger zijn? 

Was ook mijn eerste gedachte

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 18:46 Topicstarter

Nee, man is gesteriliseerd, al jaren, dus dat kan echt niet.

kan hormonaal zijn of misschien zwaar gesport/bewogen? Of wellicht iets medisch maar dat zou je dan inderdaad bij de huisarts moeten navragen.

Ik heb dat altijd in wisselende gradaties. Bij plotselinge verandering of pijn moet je altijd naar de huisarts, maar een weekje aankijken tot na je menstruatie zou ik wel aandurven.

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 18:55 Topicstarter

Ik kijk het een weekje aan! Bedankt! Misschien eerste tekenen overgang? Zou wel vroeg zijn denk ik (ben 41)

grasspriet1980 schreef op 19-09-2021 om 18:46:

Nee, man is gesteriliseerd, al jaren, dus dat kan echt niet.

Bij een huis vol zat er een bij waar laatste kind ondanks sterilisatie kwam. In zeldzame gevallen kan het weer vastgroeien. Ik zou het niet meteen uitsluiten.

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 19:02 Topicstarter

Ja dat klopt, maar dat hopen we maar niet Hebben er al 2 van 12 en 14

Misschien hormoongerelateerd. Een vroege overgang zou ik ook niet uitsluiten. Zeker de eerste tekenen kunnen al vroeg komen. Ik was 45 toen alles stopte.

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 20:00 Topicstarter

Heb even goed gevoeld en ik voel vooral aan de zijkant van de linkerborst echt een pijnlijk dik plakkaat. Rechts ook maar minder pijnlijk en minder dik. Man voelt het ook. Hoop dat ik snel ongesteld ben en het weer weg is. En anders naar de huisarts.

je kunt natuurlijk altijd bellen om even te overleggen, zeker als je je zorgen maakt

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 20:07 Topicstarter

Zorgen nog niet echt, ik wacht de menstruatie even af.

Ik heb dit elke maand in de dagen voor mijn menstruatie.  Echt pijnlijk vind ik het. 
Ik zou het ook wel even afwachten, denk ik, als ik jou was. 

grasspriet1980

grasspriet1980

19-09-2021 om 20:24 Topicstarter

Goed om te horen! Kwam dat bij jou ook ineens? Heb het echt nooit gehad.

grasspriet1980 schreef op 19-09-2021 om 20:24:

Goed om te horen! Kwam dat bij jou ook ineens? Heb het echt nooit gehad.

Ik moest er even over nadenken,  ik heb dit inmiddels al jaren. 

Ik denk sinds ik een jaar of 35 was (nu begin 50). Het is inderdaad opeens gekomen. Niet fijn! 


 Doe mij die overgang maar eindelijk eens, dan ben ik van  dit soort klachten af 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.