Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Pffffff

Een paar spannende dagen achter de rug.

Mijn vriend had een foto van een moedervlek opgestuurd aan een organisatie die dat  dan online beoordeelt. Het eerste antwoord was :  ga zo spoedig mogelijk naar een arts. (Op een vrijdagmiddag ontvangen geloof ik). Eén dag later, weer een bericht, spoed is niet nodig, hou het zelf in de gaten.
Toch een afspraak gemaakt. Werd toch doorverwezen naar de dermatoloog > kon daar na het doorgeven van de foto op korte termijn terecht....
De dermatoloog verwees door naar de chirurg > kreeg afspraak voor de volgende dag!
Wel fijn, maar dan gaan wel alle alarmbellen  (bij mij in ieder geval) af.  In mijn werkzame leven heb ik in de gezondheidszorg gewerkt.  Diverse mensen met melanoom zien overlijden.

De chirurg zou na een week bellen voor de uitslag.
Gelukkig meldde hij vanmorgen dat het toch slechts een goedaardige wratachtige betrof.

Ik heb ondertussen wel een rotweek vol zorgen achter de rug, al heb ik die aan niemand  uitgesproken.   Hopelijk slaap ik vannacht weer een stuk beter!

Je zult vast wel beter slapen vannacht met zo'n goede uitslag en die rotweek ben je zo vergeten. Ik heb ook veel zorgen en slapeloze nachten gehad maar mijn man is wel overleden aan een melanoom. Ik september ontdekt en in januari overleden. 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

12-10-2021 om 12:33 Topicstarter

Ach, dat is verschrikkelijk, Watertoren.   


Uiteraard was ik erg bang voor dat scenario.
 Alsnog sterkte gewenst.

PriceyRook54

PriceyRook54

12-10-2021 om 12:41

Hè gelukkig, goede uitslag!
En goed dat ie er naar heeft laten kijken, dat is echt zoiets waar veel mensen niet op letten of te lang mee door blijven lopen. 
Mijn beste vriendin komt uit Australië en wat dat betreft heeft dat me echt mijn ogen goed geopend. Dagelijks SPF, ook op een grijze dag als vandaag.

Dat wist ik niet Watertoren, wel dat hij overleden was, maar niet dat het een melanoom was 

watertoren schreef op 12-10-2021 om 12:30:

Je zult vast wel beter slapen vannacht met zo'n goede uitslag en die rotweek ben je zo vergeten. Ik heb ook veel zorgen en slapeloze nachten gehad maar mijn man is wel overleden aan een melanoom. Ik september ontdekt en in januari overleden.

Vreselijk.....

TO: fijn dat je nu een goed bericht hebt gekregen!

Wat een vaag gedoe. Waar zijn huisartsen voor volgens je vriend?

Wat een opluchting, Beterlaat!

Ik ben nogal gespikkeld en laat mijn huisarts bij twijfel beoordelen of er reden tot zorgen is. Doodeng, zulke verhalen. 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

12-10-2021 om 15:25 Topicstarter

Fuchsia schreef op 12-10-2021 om 15:01:

Wat een vaag gedoe. Waar zijn huisartsen voor volgens je vriend?

Ik begrijp je vraag niet, sorry.

Oh, je bedoelt zeker waarom hij niet direct naar de huisarts is gegaan. Dat weet ik ook niet.

Dit is zo'n serieuze app :

https://www.zorgvisie.nl/app-voor-controle-op-huidkanker-zvs013866w/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.