Gezondheid en welzijn
lientje69
25-07-2026 om 13:44
(Over)leven met NAH kletstopic
Zoals een aantal van jullie weten , heb ik al sinds mijn 21ste NAH. Nu ik op mijn 56e er nog 2 hersenbloedingen overheen heb gekregen , is dat er behoorlijk erger op geworden. Hierover open ik dit topic.
Alles verandert na NAH. Je werk, relatie, sociale contacten en ga zo maar even door. Er is verlies van je gezonde ik , rouw om wat was en hoop op herstel.
Schrijf hier mee over alles waar je tegen aanloopt of kwijt wilt. Wia of werken, UWV perikelen, tips en trics, je veranderde relatie en je verwarde gevoelens en soms boosheid.
Geen idee of er hier genoeg mensen zijn met NAH die mee willen schrijven, ik merk het snel genoeg. En anders bloedt het topic vanzelf wel dood en verdwijnt het naar de achtergrond.
lientje69
08-08-2026 om 12:50
anijsblokje schreef op 08-08-2026 om 05:09:
Ik weet niet wie van jullie nog op
Facebook zit (ikzelf dus wel, ql gebruik ik het bijna niet meer), maar daar is een mooie pagina, vind ik: Lotgenoten Hersenletsel door Lieky Martens. En de site https://www.hersenletsel-uitleg.nl/ heeft ook fijne informatie, vond ik eerder. Misschien kennen jullie deze pagina's ook wel.
Reageren/forummen lukt even wat lastiger omdat ik uit het ziekenhuis ben![]()
. Ik "woon" nu tijdelijk bij mijn zus en gezin. Iedereen is hartstikke lief voor me, maar de dagen zijn pittig. Gelukkig lukt het mij ook om lief te zijn voor hen
. Nu ben ik al een dik uur wakker en heb net in overleg met zus extra pijnstilling ingenomen. Hopelijk slaap ik straks weer verder.
Ja ik volg haar ook. En de hersenletsel uitleg ook. Tevens ben ik lid van een besloten NAH groep alwaar ik er van de week dus achterkwam dat kk ( gelukkig) niet de enige ben die haar grenzen niet voelt.
Wat fijn dat je uit het ziekenhuis bent . En dat er voor je gezorgd word. Hopenlijk kan je zo nog wat slapen en knap je een beetje op.
lientje69
10-08-2026 om 14:49
Ik ben het pensioen spoor even volledig bijster. Uiteraard stopte mijn pensioenopbouw toen ik ziek uit dienst ging. Nu had ik wat gehoord over risicodekking maar ja, klok, klepel enz. Dus ik stuur een mail naar het pensioenfonds. Krijg uitleg terug. Maar begreep er niks van ( NAH? Onduidelijke taal?) Dus ik stuur nog een mail met vragen. En terug reactie gehad maar het was me nóg niet duidelijk. Dus wéér een mail. Geen reactie meer. Dus ik denk : ik bel. Daar wordt mij verteld dat ik hier pas nà afkeuring door UWV voor in aanmerking kom eventueel. Okee. Dan maar geen pensioenopbouw want zelf voortzetten is te duur , ik ben al mega omlaag gegaan qua financiën.
Krijg ik vanmorgen een mail als antwoord op mijn mail van een maand geleden dat ik er wél voor in aanmerking kom? Maar dan moet ik dus een brief van mijn exwerkgever hebben waarin staat dat zij mijn ziektewetuitkering betalen. En dan een aanvraagformulier samen met die brief bij het pensioenfonds indienen.
Nu dus maar weer een mail naar ex- werkgever met de vraag of ze mij de brief willen sturen waarin staat dat zij mijn ziektewetuitkering betalen. Ik word er zo moe van overal maar achteraan te moeten blijven gaan. Pff
Verder vanmorgen bij de ergo gehad over grenzen en aanvoelen. Blijft lastig voor me. Volgende afspraak gaan we daar weer mee aan de slag. Ze vond het best verdrietig te horen hoeveel moeite zowel ik maar ook man hebben met mijn veranderde leven. Ik hoop daar tzt bij het vervolgtraject bij Hersenz in de partnermodule meer handvaten in te krijgen
Man én ik waren altijd één in alles. Hij is nu ook veel van zijn leven kwijtgeraakt, alles is ook anders voor hem geworden. Ook hij struggelt daarmee.
. Nu ben ik al een dik uur wakker en heb net in overleg met zus extra pijnstilling ingenomen. Hopelijk slaap ik straks weer verder.