Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Oorpijn van kussen, welk kussen kiezen?

Hoi, ik heb de laatste maanden steeds pijn aan mijn oor van het hoofdkussen. Ik ben toe aan mijn derde kussen sinds de klachten begonnen, maar ook van de laatste heb ik weer last. Voordat ik een fortuin kwijt ben aan kussens: wie heeft de gouden kussen-tip?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-10-2025 om 21:07:

[..]

Hoe oud ben je? Ik heb ook snel last van m'n heup tijdens slapen. Schijnt iets te maken te hebben met overgang en veranderende hormonen. Ik merk zelf wel dat ik meer ben gaan "rammelen".

Ik ben niet to maar hier heb ik ook over nagedacht of dat een reden kan zijn, maar hoe weet je dat dan 🤔

Snoepketting

Snoepketting

31-10-2025 om 17:13 Topicstarter

Courage schreef op 30-10-2025 om 20:16:

Kan het zijn dat je oren al geïrriteerd zijn door de koptelefoon overdag? (dan zou je eventueel voor in-oor oortjes kunnen gaan).

Wat mij hielp toen mijn piercings in oren moesten genezen: een klein handdoekje of theedoek in een soort 'croissant' leggen, niet te hard oprollen dus, maar beetje 'vormen' en op mijn kussen leggen. Dan heb je zelf een gat gecreëerd waar je je oor in kan leggen. Ik slaap zelf ook rustig, dus dat zou voor jou misschien ook een uitkomst zijn.
Kan je vannacht al uitproberen.

Ik gebruik alleen een oortjes als ik met de hond ga wandelen. Maar dat is wel een goed idee,  zelf iets creëren. 👍

Snoepketting

Snoepketting

31-10-2025 om 17:16 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-10-2025 om 21:07:

[..]

Hoe oud ben je? Ik heb ook snel last van m'n heup tijdens slapen. Schijnt iets te maken te hebben met overgang en veranderende hormonen. Ik merk zelf wel dat ik meer ben gaan "rammelen".

😛 Sorry, moet lachen om je woordkeuze. Volgend jaar word ik 50. Ik dacht, misschien slijtage... 

Nikki1973 schreef op 31-10-2025 om 10:43:

[..]

Ik ben niet to maar hier heb ik ook over nagedacht of dat een reden kan zijn, maar hoe weet je dat dan 🤔

Je oestrogeen neemt af naar mate je ouder wordt. Al vanaf midden 40, en daarmee neemt de aanmaak van collageen ook af, wat nodig is voor soepele gewrichten.

Snoepketting schreef op 31-10-2025 om 17:16:

[..]

😛 Sorry, moet lachen om je woordkeuze. Volgend jaar word ik 50. Ik dacht, misschien slijtage...

Dan kan het heel goed te maken hebben met de overgang, als je een vrouw bent 😁

Snoepketting

Snoepketting

01-11-2025 om 07:20 Topicstarter

Vannacht een zelfgemaakt donutje gemaakt van een theedoek en dat heeft al geholpen. 😃 Nu nog een stofje vinden dat wat gladder aanvoelt, maar zelf iets in elkaar frutselen was een goed idee!

Snoepketting

Snoepketting

01-11-2025 om 07:21 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 31-10-2025 om 22:07:

[..]

Dan kan het heel goed te maken hebben met de overgang, als je een vrouw bent 😁

Zal de pijn in het oor (kraakbeen oorschelp) daar ook mee te maken kunnen hebben?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 31-10-2025 om 22:06:

[..]

Je oestrogeen neemt af naar mate je ouder wordt. Al vanaf midden 40, en daarmee neemt de aanmaak van collageen ook af, wat nodig is voor soepele gewrichten.

Dat snap ik allemaal wel, maar ik had de overgang  niet gekoppeld aan de pijn aan de oorschelpen. Ik heb nu hormoontherapie dus misschien nemen de klachten aan heup en oren wel af. 😀

Snoepketting schreef op 01-11-2025 om 07:20:

Vannacht een zelfgemaakt donutje gemaakt van een theedoek en dat heeft al geholpen. 😃 Nu nog een stofje vinden dat wat gladder aanvoelt, maar zelf iets in elkaar frutselen was een goed idee!

Ah, leuk om te horen! Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.