Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Ontstoken oorbelgaatje

Sinds ongeveer 20 jaar heb ik twee gaatjes in mijn oorbel, dagelijks gebruik ik de ene en de andere sporadisch, altijd zonder problemen.
Nu is mijn tweede gaatje ontstoken en het gaat maar niet over. Een paar keer per dag maak ik het schoon met alcohol maar er komt pus uit en ik heb er best last van.

Nu kan ik online nergens vinden of het goed is het juist een keer door te prikken met een oorbel om het pus er uit te drukken of niet. Alle ervaringen die ik online lees gaan over ontstekingen vlak na het zetten.

Ik heb geen zin om een arts hiermee lastig te gaan vallen op nieuwjaarsdag, die hebben het druk genoeg met belangrijkere dingen. Als het maandag nog zo rot voelt bel ik de ha wel even.

Ai vervelend zeg!
Doorprikken weet ik niet, maar ik kreeg bij piercings het advies om het schoon te maken met afgekoeld gekookt water met zeezout.

Misschien heb je er iets aan, succes!

alcohol kan het genezingsproces weer verstoren (irriterend)
Ik zou een half theelepeltje zout mengen in een glas (250ml) warm water. Daarna goed droog deppen. Verder niet aan je oor zitten 

En heb je toevallig in je andere gaatje een oorbel zitten met nikkel? 

Doorprikken zou ik niet zomaar doen, maar ik weet wel nog van piercings dat als het ontstoken is dat je er juist een sieraad in moet dragen. Het gaatje open houden zorgt dat de ontsteking weg kan, anders sluit het zich op en dan ben je verder van huis. Misschien even met een piercingshop bellen?

Envelop

Envelop

01-01-2022 om 14:11 Topicstarter

Geen nikkel gedragen maar ik ga het eens proberen met gekookt water en zout. Als iand hier nog meer concrete tips heeft, wees welkom!

Maandag zeker even de huisarts bellen als het nog niet beter is. Ik heb ooit ook een ontstoken gaatje gehad, volgens mij heeft de huisarts het toen doorgeprikt zodat het pus er goed uit kon, vervolgens moest ik het gaatje dicht laten groeien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.