Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Ongebruikte maandhygienemiddelen doneren

madee schreef op 22-10-2025 om 11:37:

[..]

Met deze link kreeg ik een goed landelijk overzicht en heb ik net een MUP in mijn buurt gevonden en bezocht 🙂. Ze wilden het niet hebben omdat het een aangebroken verpakking is, maar het zit in een kledingbank voor mensen die ook bij de voedselbank zitten en daarmee heb ik wel gelijk een goede bestemming gevonden voor kleding die ik anders in een algemene ondergrondse container bracht. Dus erg bedankt voor deze link! Ook voor de andere reageerders mijn dank voor het meedenken, ik hou mijn ogen open voor dit soort kastjes en locaties e.d. 🙏

Fijn! Er zit in die kaart ook nog onderscheid tussen de "paarse" stipjes (voedselbanken / kledingbanken, ofwel de officiële MUPs), en de "blauwe" stipjes (scholen). Wellicht zijn de scholen minder kritisch op of een verpakking dicht is, en zit er daar ook 1 van in de buurt. Ik kan mij ook voorstellen dat de (particuliere) weggeefkasten (ook paars) op de kaart een stuk minder kritisch zijn dan de officiële voedsel/kledingbanken.

madee schreef op 21-10-2025 om 19:04:

[..]

Die heb ik in mijn woonplaats nog niet gezien, is daar een website voor om te zoeken waar die in de buurt zijn?

———-
Ik heb net gegoogeld en kan niets in de buurt van mijn woonplaats vinden…misschien dat ik toch even bij de voedselbank ga navragen dan.

Bij ons zit er 1 naast het terrein van de kerk. Het zijn normaal lokale initiatieven. Niet ze georganiseerd dat er een website voor is.

Bij de topic titel;  Ongebruikte maandhygienemiddelen doneren.
Denk ik, moet dat ongebruikt erbij, of zijn er ook organisaties waar je, gebruikte maandhygienemiddelen kunt doneren?

madee

madee

23-10-2025 om 18:33 Topicstarter

Yumi schreef op 23-10-2025 om 18:30:

Bij de topic titel; Ongebruikte maandhygienemiddelen doneren.
Denk ik, moet dat ongebruikt erbij, of zijn er ook organisaties waar je, gebruikte maandhygienemiddelen kunt doneren?

Ja dat dacht ik later zelf ook 😂

Ach ja, zo is er nog wat te lachen

Yumi schreef op 23-10-2025 om 18:30:

Bij de topic titel; Ongebruikte maandhygienemiddelen doneren.

Wie weet ooit,

Luiers en incontinentiemateriaal kunnen wel gerecycled worden leert Google 

Als je met "gebruikt" bedoelt: "ik heb het doosje al opengemaakt", kan het wel weer. Want dat is ook mijn probleem, ik heb diverse doosjes van verschillende soorten tampons met maar een paar eruit. En daar is toch minder animo voor hier in mijn buurt.

Auwereel schreef op 23-10-2025 om 19:46:

Als je met "gebruikt" bedoelt: "ik heb het doosje al opengemaakt", kan het wel weer. Want dat is ook mijn probleem, ik heb diverse doosjes van verschillende soorten tampons met maar een paar eruit. En daar is toch minder animo voor hier in mijn buurt.

In de bibliotheken waar ik kom staan op de wc aangebroken doosjes om te gebruiken. 

Je kan het ook bewaren voor visite die je wel eens over de vloer krijgt. Ik heb het standaard in mijn toiletkastje in de wc. Ik heb het zelf niet meer nodig.

Joanjett schreef op 23-10-2025 om 20:36:

Je kan het ook bewaren voor visite die je wel eens over de vloer krijgt. Ik heb het standaard in mijn toiletkastje in de wc. Ik heb het zelf niet meer nodig.

Ja dat zou ik ook doen, ook wat minder ingewikkeld en prettig en gastvrij.

Ik krijg weinig visite. Er staat nog steeds het één en ander op mijn wc,  maar van de weinige visite die langskomt heb ik nooit gemerkt dat het er minder van wordt. Ze zijn kennelijk zelfvoorzienend. Dus dat schiet niet op.

misschien kan je zulke producten in de "boekenkastjes" op straat leggen? hier liggen die echt vol met alles naast boeken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.