Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Ogen laseren

Zijn er mensen hier die hun ogen hebben laten laseren? Was is je ervaring? Hoeveel last had je in de herstelperiode?

Ja! 12 jaar geleden, dus ondertussen is de techniek vast nóg veel beter geworden, maar ik vond het toen al een fluitje van een cent. Ingreep een beetje eng maar geheel pijnloos, volgens mij maar 1 dag last gehad als in pijn/zanderig gevoel in je ogen, en max een maand last van slechter zien in het donker/halo's. Zou het zo weer doen, ware het niet dat ik nog steeds heel goed zie

Bij mij is het 5 jaar geleden. 1 oog want andere was te goed zeg maar. Heb ook last gehad van halo's en dat is er soms nog wel maar ben er aan gewend. Heb het op donderdag laten doen en vrijdag thuis gebleven van werk. Volges mij moest ik die zaterdag weer een halve dag werken maar weet niet meer of ik dat gedaan heb of geruild heb van dienst. De eerste dag was ik heel moe. Nog steeds blij mee.

Ik lees even mee, zou ik ook graag willen maar ik durf (nog) niet. 

Ik vond de ingreep heel erg meevallen.

Ja!! En ik ben er zo blij mee. Vorig jaar november laten doen aan het eind van de middag. Thuis waren me ogen wel wat pijnlijk en toen ben ik even een uurtje in het donker gaan liggen. Daarna was het al veel minder en kon ik zelfs de tv al redelijk zien. Dag er na had ik al heel behoorlijk zicht en dat werd alleen maar beter. 1 oog bleef de eerste twee weken een beetje achter maar dat is helemaal bij getrokken. Ik heb wel heel veel gedruppeld in het begin en me echt aan het druppel schema gehouden. Nu zie ik super scherp en het is zo'n verademing om wakker te worden en gelijk alles te kunnen zien. Geen geklooi met lenzen en brillen meer, heerlijk!

Maar hoe zit het met de kosten? Ik denk toch dat ik het nog eens goed ga uitzoeken, wil het toch wel erg graag.

ik ga 3 augustus voor een intake, hopelijk ooit ook van de bril af...

Dolfje schreef op 16-07-2021 om 07:40:

Bij mij is het 5 jaar geleden. 1 oog want andere was te goed zeg maar. Heb ook last gehad van halo's en dat is er soms nog wel maar ben er aan gewend. Heb het op donderdag laten doen en vrijdag thuis gebleven van werk. Volges mij moest ik die zaterdag weer een halve dag werken maar weet niet meer of ik dat gedaan heb of geruild heb van dienst. De eerste dag was ik heel moe. Nog steeds blij mee.

In hoeverre was je oog te goed? Te kleine afwijking?

Regendrup. schreef op 16-07-2021 om 13:08:

Maar hoe zit het met de kosten? Ik denk toch dat ik het nog eens goed ga uitzoeken, wil het toch wel erg graag.

Het heeft me ruim 2000 euro gekost. Ik had het geld en het was het me zeker waard. Ik had daarvoor nachtlenzen die me 35 euro in de maand koste. Dus met zo'n 5 jaar is het "afbetaald". Maar het geeft me zoveel meer gemak dat het me elke cent waard is geweest. 

Ik heb zo'n 14 jaar geleden laten laseren, de Lasek methode, het herstel daarvan duurt langer. Ik ben er wel blij mee, geen bril meer en ik kon geen lenzen meer dragen, omdat ik allergisch was geworden voor de lens vloeistof. Ik heb wel veel drogere ogen gekregen, en soms moeite met focussen. Maar goed, de techniek is nu na 14 jaar vast weer heel erg verbeterd.

Alice75 schreef op 16-07-2021 om 13:13:

[..]

In hoeverre was je oog te goed? Te kleine afwijking?

Ja inderdaad.

Houd er rekening mee dat veel mensen last houden van droge ogen na een laser behandeling! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.