Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Non responder hepatitis

Ik werk in de zorg en voor mijn werk moet ik beschermd zijn tegen hepatitis. 
Dus netjes voor de vaccinatie ( serie van 3 prikken met enkele maanden ertussen) en daarna bloedprikken. Geen antistoffen. Shit.
Mevrouw, u bent een zogenaamde non responder. U krijgt een booster van 3 prikken kort op elkaar.
Okee. Goed dan. Gedaan.
Weer bloedprikken. En zelfde bericht. Het heeft wel iets gedaan qua antistoffen maar niet voldoende.
Ik baal als een stekker. Nu is er nog één optie over en dat is een soort olifantendosis van een middel dat ook onder andere gebruikt wordt bij dialyse patiënten.
Ik krijg hier nog informatie over opgestuurd en dan moet ik beslissen of ik dit wel wil.
Zijn er hier nog meer zgn. non responders die hier ervaring mee hebben?
Werkte dit middel voor jou? En had je bijwerkingen ervan?

ja, ik heb het niet gedaan. Alle cliënten waren negatief getest, en ik werkte alleen op die groep.  (Ivm ernstige agressie regulatie stoornissen werden cliënten standaard getest.)
Hoefde nooit met andere cliënten te werken, want ik werkte 1 op 1 of 1 op 2. 

lientje69

lientje69

24-09-2021 om 19:26 Topicstarter

Dank je voor je reactie tatemae. Bij ons worden de mensen niet standaard getest ( verpleeghuiszorg) en wisselen de bewoners door overlijden ook nog regelmatig. Dus eigenlijk zou het voor mij wel beter zijn om gevaccineerd te zijn. Ben alleen een beetje bang voor de bijwerking op onder andere mijn lever bij zo'n hoge dosis. En als ik nu zeker wist dat het wat zou doen, zou ik de beslissing makkelijker vinden. 
Maar na 6 prikken nóg steeds niet voldoende antistoffen vind ik nogal dubieus. 

Wat ik me ook afvraag is of ik dan misschien ook niet reageer op andere vaccinaties. Zoals corona en de jaarlijkse griepprik. Dan ga ik dus elk jaar mooi voor de kat zijn jeweetwel te prikken.
GGD gaat dit navragen bij een micro bioloog nu voor me.

wat zijn de consequenties voor jou als je het niet laat doen?

lientje69

lientje69

24-09-2021 om 20:20 Topicstarter

Rooss4 schreef op 24-09-2021 om 20:10:

wat zijn de consequenties voor jou als je het niet laat doen?

Ik zit bij een werkgever die het in principe niet verplicht. Ze raden het wel aan. Risico op een prikincident is niet megagroot maar wel aanwezig.

Mocht je niet gevaccineerd zijn en een prikincident hebben krijg je uit voorzorg best zware medicijnen. Voorkomen is dus beter dan genezen. Hepatitis is  niet best als je dat krijgt. Kans op chronische leverontsteking, leverkanker enz.

lientje, ik zou voorzichtig zijn, zeker omdat je door je pijnklachten al dagelijks andere medicatie slikt. Zo’n olifantendoses zou in combinatie met de rest mogelijk te zwaar voor je lever kunnen zijn.

lientje69

lientje69

24-09-2021 om 20:26 Topicstarter

Tinydancer schreef op 24-09-2021 om 20:21:

lientje, ik zou voorzichtig zijn, zeker omdat je door je pijnklachten al dagelijks andere medicatie slikt. Zo’n olifantendoses zou in combinatie met de rest mogelijk te zwaar voor je lever kunnen zijn.

Ik wacht de informatiefolder af en ga dan nog in overleg met de GGD wat verstandig is idd. Vind het toch een beetje eng .Lang niet alle collega's zijn gevaccineerd. Sommige hebben hem 30 jaar terug gehad en daarna nooit meer. Nu geldt hij levenslang, toen maximaal 10 jaar.

Het is meer dat het een heel dringend advies is. En ik me met mijn gezondheid ( en ben blij dat het tegenwoordig vrij aardig met me gaat) geen ziekte als hepatitis kan veroorloven.

moeilijke kwestie. Ik zou je behandelend arts vragen om advies. Zodat een weloverwogen keuze kan maken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.