Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!

Ik brand een (virtueel) kaarsje voor je Millie.

Millie... Even een knuffel door het beeldscherm heen

Millie ook hier wordt de hele dag aan je gedacht. Ik hoop dat vandaag is meegevallen en dat je man bij je is

Millie91

Millie91

02-03-2022 om 20:43 Topicstarter

Hoi lieverds,

De eerste hobbel, de embolisatie, is inderdaad genomen. De procedure was geheel pijnloos, maar de houding waarin ik moest liggen helaas niet. Gelukkig ging het door de sedatie wel heel snel voorbij, omdat ik toch steeds wegdommelde tussen de pijn door. Het is gelukkig goed gegaan.

Na de embolisatie werd ik meteen opgehaald voor een mri. Ze wilden mijn rug nu goed in kaart brengen. Blijkbaar was er een vermoeden. En dat vermoeden bleek helaas juist, hoorde ik toen twee neurochirurgen mij een bezoekje brachten. De tumor op de wervel waar ik vorige keer zo stevig aan geopereerd was, die nagenoeg weg was gehaald: die is terug. En zodanig groot dat ze twijfelden of ze de huidige operatie wel moesten doorzetten. Omdat ik hoogstwaarschijnlijk alsnog op korte termijn in een rolstoel zal belanden door de hoger gelegen tumor. Dan is het niet zinvol meer om te opereren, zeiden ze.

Klap in mijn gezicht is een understatement. Inzinking ook. Ik word opgegeven, drong tot me door. De artsen vervolgden met dat ze hadden besloten om de operatie van morgen toch door te zetten, omdat mijn oncoloog nog een kans wilde geven aan ons plan B medicijn, dat dat de tumoren misschien zou kunnen remmen waardoor dat scenario zou kunnen worden voorkomen. Dus ik lig hier nu nog op de neurocare na te snikken van een enorme schok, van wederom slecht nieuws vlak voor een operatie, als mijn man niet bij me is (het monster moest eten en naar bed). Me voorbereidend op een loodzware ingreep die slechts voor een heel kort resultaat zal zorgen. Want, zo zeiden ze, ik moet er ernstig rekening mee houden dat ik binnenkort een dwarslaesie zal krijgen.

Ik heb eigenlijk even geen woorden, behalve de feiten. Wat het met me doet is te groots om nu te beschrijven. Ergens denk ik gewoon dat dit niet over mij gaat. Dat kan toch niet, dat meisje wat alles had? De leuke baan, de knappe slimme man, het droomhuis in wording, het prachtigste kind, de mooiste kleding. Dat meisje zit nu in een operatiehemd in haar eentje. Haar ooit slanke en fitte lichaam is nu zwak en vol met ziekte. Haar vooruitzichten slecht en donker. Haar man en kind ver weg. Het is dat ik niet in karma geloof, maar anders zal ik toch iets verschrikkelijk fout moeten hebben gedaan om deze straf te verdienen.

Al onze hoop is op plan B gevestigd.

Oh Millie wat een verschrikkelijk nieuws. Ik huil met je mee. Weet even niet wat ik moet zeggen. Ik ga keihard mee duimen en hopen dat plan b aan gaat slaan. Hoop dat je inmiddels in de arme van je man ligt. En dat hij je de troost kan geven die je nu zo hard nodig hebt. Ik vind het verschrikkelijk voor je waar je allemaal doorheen moet gaan. Geef niet op Millie blijf hoop houden!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-03-2022 om 20:49

Plan B lieverd. Ik duim zo ontzettend met jou mee!!! En je bericht ontneemt mij al al mijn adem. Maar pak die strohalm. Wonderen gebeuren heel soms, heel echt!

nee.. hoe oneerlijk kan het leven zijn zeg.  Ik las je bericht met zoveel ongeloof. Gewoon plaatsvervangende woede en onmetelijk verdriet. Lieve, lieve Millie.  Konden we maar wat doen  Hele dikke knuffel lieverd. Sorry. Ik weet geen goede woorden om nu te zeggen. Kut zeg. 

Plan B. Treedt in werking a.u.b. 

Lieve Millie,

Ik lees al heel lang mee, al sinds je eerste bericht. Al vaak op het punt gestaan een berichtje te schrijven, maar nu kan ik niet anders. Wat een vreselijk nieuws weer. Als een mokerslag. Ik kan niks schrijven dat het beter maakt, niks wat deze harde realiteit verzacht, niks wat de oneerlijkheid doet verdwijnen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik intens meeleef en zo ontzettend hoop voor jou, je man en je lieve monster dat er toch hoop en lichtpuntjes mogen zijn. En dat plan B ontzettend goed aanslaat. 
Lieve Millie, ik omhels je en zou je graag willen troosten. Ik wil niet dat je daar alleen bent, in je operatiehemd in je eentje. Maar toch is dat zo...
Ik wil vooral ook mijn bewondering uitspreken, hoe jij dit alles maar steeds ondergaat, terugveert en dan weer moet dealen met slecht nieuws van de dokters...

Het is zo ontzettend oneerlijk Millie, klap na klap krijg je te verduren. Alle kaarten op plan B! En hoop dat die dwarleasie er nooit komt. Hele dikke virtuele knuffel. 

Oh lieve Millie, wat een vreselijk bericht! Godzijdank geloof je niet in karma, want er zijn maar héél weinig mensen op de wereld die dít zouden verdienen als straf. Maar jij ab-so-luut niet! Het is dikke botte pech!!
Wat  dat je nu alleen bent, mag je man nog wel terugkomen zometeen? Anders kom ik hoor!
Vraag je alsjeblieft iets om een beetje rust in je hoofd en lijf te krijgen en te kunnen slapen? Doen hoor! 
Nu alles-op-alles voor Plan B! Hou je vast aan deze hoop! Dikke dikke knuffels!

Oh nee, lieve Millie, ik weet niets te zeggen. 
Wat een k.u.t.situatie. 

Lieve Millie, wat een rotbericht weer. Gelukkig gelooft jouw oncoloog nog steeds in plan B. 
Hele dikke knuffel voor jou, Millie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.